FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zie de luchtbeelden hierboven, ga je daaruit echt beweren dat hij een braketest deed en Hamilton hem daardoor niet kon ontwijken?

Hamilton blijft gewoon achter hem hangen en vertraagt mee, duidelijk niet goed wetend wat er gebeurt.
Maar hij weet ook niet wat er gebeurd hé Stungunner. Geen halve ronde eerder heeft Max hem voor de zoveelste keer van de baan willen rijden. Dat ontlokte bij Lewis de woorden : "This guy is crazy". Lewis heeft daarna geen melding gehad dat Max hem moest voorbij laten. Zet jezelf in de positie van Lewis. Zou jij ook niet een beetje terughoudend zijn in dat geval ? Zou jij je ook niet afvragen wat die kerel eigenlijk nu weer van plan is ? En het volgende moment stampt Max op zijn rem.

Waarom gaat Max niet gewoon aan de kant zoals hem wordt opgedragen ? Da manneke denkt dat hij met zijne playstation aan het spelen is volgens mij.

Bekijk die hele race eens nuchter. Max heeft toch nergens een straf gekregen gisteren. Bij zijn eerste herstart haalt hij 2 wagens in buiten het circuit. Hij moet die wel terug afgeven voor de 2de herstart maar hij heeft er wel voor gezorgd dat Ocon voorbij Hamilton is geraakt. Daardoor kan hij bij de 2de herstart terug de leiding nemen. Het was een geweldige start, uiteindelijk heeft hij geen straf gehad.
Hij heeft dan 5 seconden gekregen. En later nog eens 10. Maar uiteindelijk is hij met die 2 straffen geen plaats achteruit gegaan. Je zag hoe versleten zijn banden waren op het einde. Hij was er nooit in geslaagd om voor Lewis te blijven. Dus ook hier heeft hij geen straf gehad.
Hij mag zijn 2 handjes bij elkaar leggen dat de FIA hem zo eieren onder zijn gat legt.

Verstappen krijgt een extra straf.

Van 5 seconden. En blijft dus tweede 🙄
Slaat weer nergens op. Die dan niks.

Dat er hier beweren dat Max niet plots vertraagde... Die drukt effe 64bar op zijn rempedaal als Lewis er vlak achter zit... Ik weet niet of ge weet hoeveel dat is. Dat is enorm. -2.4G.
Sorry Moor voor mij is dat gewoon moedwillig een ongeluk pogen te veroorzaken.

Laatst bewerkt:
Je vraagt je af waarom de teams nog zo veel investeren in telemetrie als helikopter beelden veel correctere data geven.

Ja en de telemetrie bevestigd dit dus ook duidelijk. Geen idee waarom je daar dus nog over wilt discussiëren.

Dit dus.

Jongens, jullie antwoorden echt niet op wat ik vraag hé. Ja, de telemetrie toont dat hij afremde. Maar ga je echt nog beweren, samen met die beelden, dat het een braketest was om Hamilton eruit te kegelen, zoals hier meteen na het incident door sommigen werd beweerd?

Trouwens, -2.4g, bij het afremmen naar een scherpe, trage bocht, halen ze makkelijk het dubbele en zetten ze quasi 3x zoveel druk op de rem.

De straf die hij krijgt is imo wat belachelijk en gewoon symbolisch, want geen enkele invloed op de uitslag. Maar was het werkelijk zo erg als sommigen hier beweren, "van die gevaarlijke gek die ze van het circuit moeten halen", hadden ze hem gewoon uit de uitslag geschrapt.

Laatst bewerkt:
Maar hij weet ook niet wat er gebeurd hé Stungunner. Geen halve ronde eerder heeft Max hem voor de zoveelste keer van de baan willen rijden. Dat ontlokte bij Lewis de woorden : "This guy is crazy". Lewis heeft daarna geen melding gehad dat Max hem moest voorbij laten. Zet jezelf in de positie van Lewis. Zou jij ook niet een beetje terughoudend zijn in dat geval ? Zou jij je ook niet afvragen wat die kerel eigenlijk nu weer van plan is ? En het volgende moment stampt Max op zijn rem.

Waarom gaat Max niet gewoon aan de kant zoals hem wordt opgedragen ? Da manneke denkt dat hij met zijne playstation aan het spelen is volgens mij.

Dat eerste: dat zeg ik toch zelf? :unsure:

Dat tweede: dat doet hij. Maar Lewis heeft het niet door en vertraagt mee.

Ik snap dat wel, wanneer die wispelturige kerel alles of niets aan het spelen is dan plots en zeer atypisch vertraagt. Ik zou me ook 2x afvragen wie die zijn plan was. Beslissing viel net iets te laat van de tweede... maar da's toch echt een uitgelokt incident. (terecht bestraft dus door 't volk die alle bewijzen op tafel heeft van beeld, communicatie en telemetrie)

In ieder geval is het barslechte opvolging van de regels in Brazilië, waarbij iemand erg dwingen "moet kunnen" volgens de stewards, dat Max nu achteraf in interviews kan zeggen dat "in Brazlië hij de andere wel eraf mocht duwen en nu niet". Dieptriest.

Wat een discussies lol.
Ze hebben beide aangegeven aan de stewards wat de reden was.
Lewis had duidelijk door dat Max vertraagde en wou er niet langs gaan ivm DRS detection. Omdat Lewis maar niet wou voorbijsteken gaat Max dan maar gewoon remmen zodat Lewis hem wel moet voorbijsteken.

Het enigste wat je maar kan zeggen van heel deze race / seizoen, is dat de teams zelf ook maar de kinderachtigste teams zijn die kost wat kost hun gelijk willen halen. Elke race zitten ze op elkaar te vitten van "die doet dit, die doet dat". Dat is ook niet goed voor de F1 sport.
+ de FIA / wedstrijdleiding heeft de leiding niet in de handen en slaat met willekeur naar straffen naargelang de rijder voor wie de straf is. Zij beïnvloeden meer de strijd dan iets anders. Moesten ze nu eens consequent zijn...

Ik las gisteren nog een interview van Jos Verstappen in HBVL dat ze een tijdje terug ook goede gesprekken hadden met Toto Wolff, maar dat ze ondertussen niets meer van hem willen weten, ze waren geshockt dat die zo extreem veranderd was doorheen het seizoen.

Ik moet zeggen dat dat mij ook wel bijblijft. Mercedes heeft 7 jaar lang dominantie gehad, niemand komt in de buurt, en het eerste seizoen dat iemand hun kan uitdagen voor beide wereldtitels, gaan ze er zelf ook zeer onsportief mee om, zowel Mercedes als Hamilton vind ik. Telkens maar klagen van over de radio "heb je dat gezien / dit dit", terwijl je als dominant team de uitdaging moet aangaan en gewoon moet reageren op de baan. Hamilton mag dan wel de GOAT of 1 van de GOATs zijn, dit seizoen is hij hard gezakt in men achting, gewoon door zo altijd constant te klagen. Als je de grootste bent, laat het dan ook gewoon zien.

Dit staat los van het feit dat RedBull en Max zich ook met dezelfde praktijken bezig houden hoor, maar ik had gewoon beter verwacht van Mercedes en Hamilton hoe ze met een uitdaging om gaan.

Wat een discussies lol.
Ze hebben beide aangegeven aan de stewards wat de reden was.
Lewis had duidelijk door dat Max vertraagde en wou er niet langs gaan ivm DRS detection. Omdat Lewis maar niet wou voorbijsteken gaat Max dan maar gewoon remmen zodat Lewis hem wel moet voorbijsteken.
Ik ging er altijd van uit dat Lewis het niet door had, maar die is uiteraard ook niet van gisteren. En kan een knap stukje acteren natuurlijk.

Soit, Max was in fout, gaat zeker te vaak over de schreef, maar de vaak veel te felle reacties hier tov hem nopen mij tot wat tegengas geven. En ik ben niet eens Max fan, integendeel.

los van die voorvallen, Max had toch minder kans om te winnen op zn Mediums? Of zie ik het verkeerd:thinking:

Ik vind Max een ongelooflijk goede en getalenteerde piloot die voor veel animo in de F1 zorgt. Alleen zijn veel van zijn acties dikwijls er net iets over, net iets te agressief. Clean racen is in ieder geval niet zijn stijl, meer van hier ben ik en ga maar aan de kant of we liggen er samen uit. Het is echter geen arcade racegame maar F1. En dan de verontwaardiging altijd van Max en RB, alsof zij altijd het slachtoffer zijn. Ik dacht eerlijk gezegd dat hij na zijn eerste seizoenen wat gekalmeerd was maar nu het om het kampioenschap gaat komen zijn slechte eigenschappen toch terug boven. Ik vond echt een paar van zijn acties gisteren er ver over. Nu is iedereen gefocust op brakegate maar die divebomb in de eerste bocht bij de herstart was nochtans ook niet normaal. Daar hadden ze evengoed met 3 eraf kunnen liggen. Maar nee, wat een actie van Max 🙄
Kijk naar Alonso, is ook geen gemakkelijk karakter en daar geraak je ook niet zomaar voorbij, die raced ook op randje maar clean en fair.

los van die voorvallen, Max had toch minder kans om te winnen op zn Mediums? Of zie ik het verkeerd:thinking:
Jup, Ik denk dat ik op motorsport dat ook in een interview had gelezen, dat hij zei van "tegen het einde zaten men banden er volledig door", dus Hamilton had em wellicht ook sowieso ingehaald.

Elke race zitten ze op elkaar te vitten van "die doet dit, die doet dat". Dat is ook niet goed voor de F1 sport.
100% mee eens.
En ik begrijp niet dat dit mag.

Mijn zoons spelen basketbal, en hockey.
In beide sporten: als je daar ook maar iets tegen de scheidsrechter zegt van : "die heeft dit of dat gedaan ; ik ben niet eens met uw beslissing" krijg je zonder enige discussie een technische/onsportieve fout tegen gefloten.

Ik vind het nogal heel vreemd dat in F1 de teams constant de raceleiding pogen te beïnvloeden.

Jup, Ik denk dat ik op motorsport dat ook in een interview had gelezen, dat hij zei van "tegen het einde zaten men banden er volledig door", dus Hamilton had em wellicht ook sowieso ingehaald.
Hij kreeg opt einde de instructies om te vertragen omdat zijn banden op waren. En dan nog te denken dat er veel rondes niet geracet werden.

Het wordt trouwens hoogtijd dat ze eens serieus gaan samenzitten en dat de FIA eens begint met duidelijke regels en straffen.
Het is nog erger dan de Belgische arbitrage in 1e klasse.
Dit weekend was gewoon echt triestig. (Ook op sportief vlak)

En dan Max zijn kinderachtige slechte verliezer commentaar na de race wanneer gevraagd naar reactie omdat hij dotd is verkozen.
“At least the fans appreciate good racing” (of zoiets)
Tja, als het oranje leger begint te sms’en.

Non-argument. Voor hetzelfde geld gooiden ze nog een met een red flag en was die track positie wél belangrijk.

Ik hoor de meeste hier alleen maar klagen over Max, maar over wat ze bij Mercedes gedaan hebben hoor ik ze niet.

1. Tijdens de safetycar laat bottas een enorm gat vallen tov Ham wat niet toegestaan is.
2. Richting de eerste herstart laat ham een veel te groot gat vallen naar Max wat niet toegestaan is
3. Bij de 1e herstart was bottas een reconstructie aan het uitvoeren van Hongarije om zo bijna in Max te rijden.

Maar die doen in jullie ogen nooit niks fout.

Ik ben een Max fan maar kan wel redelijk objectief kijken. Na de eerste herstart vond ik dat hij fout zat en verdiende hij inderdaad om de plaatst terug te geven. Maar als max daar niet zo laat geremd had was bottas gewoon op hem geknald.
De 2e herstart was gewoon ham zijn eigen fout, zat teveel rechts en op icon te letten.
Dat er hier dan divebomb geroepen wordt, die moeten echt biljart gaan kijken.

Ik hoor de meeste hier alleen maar klagen over Max, maar over wat ze bij Mercedes gedaan hebben hoor ik ze niet.

1. Tijdens de safetycar laat bottas een enorm gat vallen tov Ham wat niet toegestaan is.
2. Richting de eerste herstart laat ham een veel te groot gat vallen naar Max wat niet toegestaan is
3. Bij de 1e herstart was bottas een reconstructie aan het uitvoeren van Hongarije om zo bijna in Max te rijden.

Ik ben een Max fan maar kan wel redelijk objectief kijken. Na de eerste herstart vond ik dat hij fout zat en verdiende hij inderdaad om de plaatst terug te geven. Maar als max daar niet zo laat geremd had was bottas gewoon op hem geknald.
De 2e herstart was gewoon ham zijn eigen fout, zat teveel rechts en op icon te letten.
Mercedes is inderdaad ook niet heilig.
Als je dat geen divebomb vindt kan je beter autocross gaan kijken. Je hebt precies niet door dat als Hamilton en Ocon daar normaal zouden insturen ze er met 3 uitliggen. Hamilton zat trouwens in de sandwich en heeft daar schade opgelopen.
Het is toch niet de bedoeling dat F1 een spelletje wordt waar het doel is om elkaar te ontwijken, of anders zijn er crashes.

Vergeet vooral neutraal genoeg te zijn om de practise start in de pitlane van Max te vernoemen. Daar zijn dit jaar als DSQ's voor gegeven.

Nogmaals deze hele episode is dan ook het logische gevolg door het consequent schabouwelijke optreden van de stewards. Bottas zijn move was tegen de regels (brundle noemde dat ook gewoon zo), max zijn herstart was very much NOT done, de hairpin afsnijden om je positie niet af te geven is not done, je positie niet op een veilige, fatsoenlijke manier afgeven is not done, en voorbij laten om de eerstvolgende bocht terug in te halen is óók verboden.
Dus de oorzaak is imo niet de ene of de andere rijder, zelfs niet het team dat het hardste over de teamradio verontwaardigde diva kan spelen. Maar het uitvoeren van de regels en de AFSPRAKEN uit de DRIVERSMEETING vooral elke race. (stewarding)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan