FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
eigenlijk is het simpel:

als Verstappen Hamilton niét door laat, wint hij, en krijgt hij een penalty waartegen hij in beroep kan gaan met alle argumentatie hier. en, wie weet, misschien wint hij dat beroep, en mag hij zijn overwinning houden.
Nu heeft hij Hamilton doorgelaten, wat niet alleen betekent dat hij niet wint, maar óók dat hij akkoord is met de penalty.
Dat is natuurlijk gemakkelijk gezegd achteraf. De overmacht van Verstappen leek op dat moment zo groot dat het erop leek dat hij er een ronde later toch clean zou voorbij gaan. Ik had niet verwacht dat hij vanaf dan plots moeite zou hebben. Hij zelf waarschijnlijk ook niet :p
Anyway, ondanks dat ik lang geen fan ben van beide rijders, smaakt dit zeker naar meer!!

eigenlijk is het simpel:

als Verstappen Hamilton niét door laat, wint hij, en krijgt hij een penalty waartegen hij in beroep kan gaan met alle argumentatie hier. en, wie weet, misschien wint hij dat beroep, en mag hij zijn overwinning houden.
Nu heeft hij Hamilton doorgelaten, wat niet alleen betekent dat hij niet wint, maar óók dat hij akkoord is met de penalty.
Maar denk jij nu echt dat hij dat beroep zou winnen? Wanneer de stewards zelf nog tijdens de race hebben gezegd dat hij Lewis opnieuw moest doorlaten? Nu had hij tenminste nog een kans en 3 ronden de tijd om Lewis opnieuw te passeren. Die kans zou in principe groter moeten zijn dan de kans op het winnen van dat beroep.

Dat is natuurlijk gemakkelijk gezegd achteraf. De overmacht van Verstappen leek op dat moment zo groot dat het erop leek dat hij er een ronde later toch clean zou voorbij gaan. Ik had niet verwacht dat hij vanaf dan plots moeite zou hebben. Hij zelf waarschijnlijk ook niet :p
Anyway, ondanks dat ik lang geen fan ben van beide rijders, smaakt dit zeker naar meer!!
héél deze discussie is gemakkelijk gezegd, achteraf ;)
Maar denk jij nu echt dat hij dat beroep zou winnen? Wanneer de stewards zelf nog tijdens de race hebben gezegd dat hij Lewis opnieuw moest doorlaten? Nu had hij tenminste nog een kans en 3 ronden de tijd om Lewis opnieuw te passeren. Die kans zou in principe groter moeten zijn dan de kans op het winnen van dat beroep.
een waterkans is nog altijd beter dan geen kans.

héél deze discussie is gemakkelijk gezegd, achteraf ;)

een waterkans is nog altijd beter dan geen kans.
Ok, maar hij had toch echt nog kans om Lewis opnieuw te pakken, zoals Cerulean ook zegt? Ik begrijp ook niet goed waarom dat plots toch zo moeilijk leek, terwijl hij daarvoor zo snel inliep én Lewis ook snel te pakken had.

Ok, maar hij had toch echt nog kans om Lewis opnieuw te pakken, zoals Cerulean ook zegt? Ik begrijp ook niet goed waarom dat plots toch zo moeilijk leek, terwijl hij daarvoor zo snel inliep én Lewis ook snel te pakken had.

Van de lijn afgeweken om Lewis door te laten, banden vuil en misschien wat minder grip? Geen idee, 't zijn maar gedachten.

Weet niet of die radio boodschap van Verstappen al vermeld is geweest toen hij de plaatst moest terug geven.
Hij beweerde dat hij makkelijk 5 seconden had kunnen wegrijden als hij mocht blijven verder rijden.
Iets in de trant van "Leave me to it,i've could easely pulled away"

Vond dat toch straf als je ziet dat hij Hamilton niet meer kon passeren.

Van de lijn afgeweken om Lewis door te laten, banden vuil en misschien wat minder grip? Geen idee, 't zijn maar gedachten.
natuurlijk ook in T4 niet op de "propere lijn" gebleven he.
maar: Lewis zijn banden waren 10 ronden ouder, op een Mercedes waar ze sneller op sleten. eigenlijk hadden vuile banden bij Verstappen nog altijd beter moeten geweest zijn als die van Hamilton...
Weet niet of die radio boodschap van Verstappen al vermeld is geweest toen hij de plaatst moest terug geven.
Hij beweerde dat hij makkelijk 5 seconden had kunnen wegrijden als hij mocht blijven verder rijden.
Iets in de trant van "Leave me to it,i've could easely pulled away"

Vond dat toch straf als je ziet dat hij Hamilton niet meer kon passeren.
idd, hij heeft meer dan 5 ronden nodig gehad om 4 seconden goed te maken. en zou dan "easy" 5 seconden uitlopen op 2 ronden? twijfelachtig hoor.

Verstappen had versere banden en betere wagen in het algemeen, dus die dacht zeker dat die er met 3 rondes te gaan toch opnieuw zou voorbij geraken.
Blijkbaar niet. Maar was wel beste keuze om die plaats op te geven na illegal overtake.

Over Hill: Erger zelfs: Schumacher heeft 2 dq's en 2 races schorsing aan z'n broek gekregen. Langs de andere kant: er zijn wel enorme geruchten dat de Benetton beschikte over (illegale) traction control.
Hill zijn echte liefde was niet F1 maar motorcross. Hij is F1 beginnen rijden omdat ten eerste motorcross te gevaarlijk was en natuurlijk omdat in de F1 veel meer te verdienen viel. Hij was zeker geen slecht piloot, maar een echte topper kon je hem toch maar moeilijk noemen.

Over Villeneuve: niet dat ik die zo enorm vond maar BAR is echt geen referentie die eerste jaren. Dat was gewoon een bagger wagen.
Zijn zijn races met Sauber dan een referentie ? Daar werd ie keer op keer om de oren gereden door zijn teamgenoot. Bij Williams had hij Hill naast zich die, zoals ik hierboven al gezegd heb, ook niet direct de allergrootste is.
Ik heb wel heel veel respect voor de vader van Jacques. Gilles Villeneuve blijft voor mij 1 van de grootste natuurtalenten die ooit in een F1 wagen gezeten heeft. Gilles had 1 probleem. Hij vond niet dat hij soms een beetje moest dimmen om de wagen te sparen. Hij vond dat ze de wagens maar sterk genoeg moesten maken zodat ze anderhalf uur lang konden weerstaan aan zijn rijstijl. Het gevolg daarvan is dat Gilles nooit wereldkampioen geworden is. Maar wat heb ik vroeger genoten van zijn kunsten.

Over Hakinnen: zelf noemde Schumacher Hakinnen zijn zwaarste tegenstander. Die was ook gewoon heel snel.
Uw voorbeeld slaat op niets imo. Spa 2000 al vergeten? Waar Hakinnen zich op de Kemmel naast Schumacher en Zonta zet?

Over Raikonnen:
2002: toen was hij nog geen echte uitdager. McLaren lag daar achter op Williams. Maar toch: 10 opgaves, waarvan 5 door engine issue. Twee door eigen fout. + nog een 12e plek classificatie nadat hij was uitgevallen.
2003: 3 opgaves. Spanje: issue in Q2 en achteraan moeten starten. Knalt bij de start op de Jaguar die voor hem blijft stil staan. EU GP valt hij uit met engine issue. In Duitsland bij de start aangetikt door Barichello, die op zijn beurt aangetikt werd door Raf. Toch eindigt hij maar op 2 punten.
2004: 8 opgaves, waarvan 1 ten gevolge van een ongeval. Vind niet meteen de oorzaak terug. Pak dan nog eigen fout.
2005: 3 DNF's tov 1 voor Alonso. Geen enkele keer eigen fout. Eindigt tweede in het kampioenschap.
2006: die laat ik schieten omdat de Mclaren toen geen contender was. Maar op't eerste zicht weer een pak DNF's.

Met je statement dat Schumacher amper tegenstand had, ben ik het wel deels eens. Zeker 2001-2004 maar ik ben het niet eens dat dat puur aan de kwaliteit van de piloten lag. Je onderschat imo beide Finnen heel zwaar. Mits wat meer gelukt heeft Kimi in 2003 al een titel op zak en doet die er in 2005 nog ééntje bij. 2005 het seizoen dat gewonnen werd door Alonso, volgens jou zijn eerste echte tegenstander.
Je hebt gelijk. Ik ben misschien nogal hard geweest in mijn uitspraken over de beide Finnen. Mijn excuses. Ik ben soms nogal kleurrijk in mijn uitspraken. Zo slecht was het allemaal niet bedoeld.

Hakkinen was inderdaad een heel goed piloot. Wat hij daar deed op Kemmel was inderdaad 1 van de mooiste maneuvres die we ooit hebben mogen aanschouwen in de F1. Maar toch blijf ik een beetje met het gevoel dat hij net dat beetje te braaf was, te zacht. Dat hij daar in tranen uitbarste in Monza was daar een perfect voorbeeld van. Een echt groot kampioen moet meedogenloos, en dat miste Mika volgens mij.

En ook met Kimi heb ik geen problemen. Wel vind ik dat hij veel te vroeg in de F1 gedropt is. Hij is daar Ron Dennis in de McLaren gezet als het nieuwe toptalent dat de grote Michael Schumacher moest verslaan. Met een hele marketing van "iceman" er bij. Naast het circuit is Kimi inderdaad de iceman. De man die niet uit zijn lood te slagen is. Maar zeker in zijn beginjaren ging hij heel vaak in de fout wanneer hij het gevecht met Schumacher moest aangaan.
Dat vond ik dan weer prachtig aan Montoya. Hij was 1 van de eerste piloten die geen schrik had van Schumacher. Alle anderen liepen voor aan de kant te gaan. Ze moesten wel. Oftewel gingen ze aan de kant oftewel reed Schumacher ze aan de kant. Montoya was 1 van de eerste die weigerde om aan de kant te gaan voor de grote Schumacher.

Volgens mij had het slimmer geweest te wachten op de volgende DRS zone. Er waren nog laps genoeg. Het verraste mij ook wel toen bij er nadien niet meer voorbij geraakte. Hamilton moet daar echt alles op alles gezet hebben.

Als er verwarring is omtrend de tracklimits bij zowel piloten als de pitwall, dan lijkt het me evident dat de regels onduidelijk zijn. Dit moet beter in de toekomst. Ik begrijp ook niet goed waarom een uniforme regel zo moeilijk is. Die witte lijnen liggen daar voor een reden.

Laatst bewerkt:
Natuurlijk ging hij akkoord. Hij heeft ook niet niet akkoord te gaan. Wat hij deed was tegen de regels.

Het kan wel zijn dat hij van mening is dat wat Hamilton deed ook tegen de regels was, maar dat wil nog niet zeggen dat hij instructies opgelegd door de FIA mag weigeren. Max is bij mijn weten nog altijd maar een piloot, en geen steward.

Wat is er precies "grey" aan het verbod om iemand in te halen buiten het circuit ? Denk dat die regel redelijk duidelijk is.

Als iedereen zo maar de instructies van de FIA naast zich neer legt om ze nadien voor de groene tafel aan te vechten is het einde zoek. Dan duurt het weken vooraleer we weten wie de GP gewonnen heeft en maanden vooraleer we weten wie wereldkampioen is geworden.

Maar ik herinner me toch ook een Mexicaanse GP waar Verstappen (enfin volgens mij toch) off-track (4 wielen buiten curbstone) ik dacht Perez voorbijstak.
Toen werd er ook geen actie ondernomen.

Maar ik herinner me toch ook een Mexicaanse GP waar Verstappen (enfin volgens mij toch) off-track (4 wielen buiten curbstone) ik dacht Perez voorbijstak.
Toen werd er ook geen actie ondernomen.
Jawel hé, hij is die win toch kwijtgespeeld toen?

Als we het nu eens gewoon konden hebben over wat voor goeie race we gezien hebben en hoe goed zowel Lewis als Max gereden hebben (en Norris, Perez en Tsunoda). :unsure:

Gisterenavond de race gezien en was een mooie race, maar de beste in 4 jaar? Dan heb je er toch een pak gemist denk ik.. Ik had er precies iets meer van verwacht, weet niet echt waarom (wist het resultaat nog niet voor ik keek).

Wat ik wel vreemd vond: RedBull verliest de 1e keer door de undercut van Hamilton track position, daar moesten ze eigenlijk direct hebben gereageerd. En de 2e keer doen ze het opnieuw? Ze hebben daar toch de win uit handen gegeven, of mis ik iets? Volgens mij had Verstappen dit gewoon moeten winnen, want hij had echt enorm veel meer pace dan Hamilton.

Verder wel een paar zeer mooie momenten, maar het leek me terug dat iedereen vanaf P4 tot ~P8 zich tevreden had gesteld met zijn positie na de 1e pitstops.

Wel ‘blij’ voor Perez dat hij toch een deftige inhaalrace heeft gereden.. Vettel zijn blunder, man man man, ben beschaamd in zijn plaats. En Alonso ziet er precies zo oud uit met zijn lang haar.. En dan nog Bottas die weer niet mee kan, en na de race dan zo van ‘you had the pace’, euhm nee? Norris ook wel een top race terug.

Benieuwd naar meer! Beloofd een mooi seizoen te worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan