Nee, ik geef je gelijk wat Hill en Villeneuve betreft. Die blonken vooral uit door hun wagen.Hill zijn echte liefde was niet F1 maar motorcross. Hij is F1 beginnen rijden omdat ten eerste motorcross te gevaarlijk was en natuurlijk omdat in de F1 veel meer te verdienen viel. Hij was zeker geen slecht piloot, maar een echte topper kon je hem toch maar moeilijk noemen.
Zijn zijn races met Sauber dan een referentie ? Daar werd ie keer op keer om de oren gereden door zijn teamgenoot. Bij Williams had hij Hill naast zich die, zoals ik hierboven al gezegd heb, ook niet direct de allergrootste is.
Ik heb wel heel veel respect voor de vader van Jacques. Gilles Villeneuve blijft voor mij 1 van de grootste natuurtalenten die ooit in een F1 wagen gezeten heeft. Gilles had 1 probleem. Hij vond niet dat hij soms een beetje moest dimmen om de wagen te sparen. Hij vond dat ze de wagens maar sterk genoeg moesten maken zodat ze anderhalf uur lang konden weerstaan aan zijn rijstijl. Het gevolg daarvan is dat Gilles nooit wereldkampioen geworden is. Maar wat heb ik vroeger genoten van zijn kunsten.
Je hebt gelijk. Ik ben misschien nogal hard geweest in mijn uitspraken over de beide Finnen. Mijn excuses. Ik ben soms nogal kleurrijk in mijn uitspraken. Zo slecht was het allemaal niet bedoeld.
Hakkinen was inderdaad een heel goed piloot. Wat hij daar deed op Kemmel was inderdaad 1 van de mooiste maneuvres die we ooit hebben mogen aanschouwen in de F1. Maar toch blijf ik een beetje met het gevoel dat hij net dat beetje te braaf was, te zacht. Dat hij daar in tranen uitbarste in Monza was daar een perfect voorbeeld van. Een echt groot kampioen moet meedogenloos, en dat miste Mika volgens mij.
En ook met Kimi heb ik geen problemen. Wel vind ik dat hij veel te vroeg in de F1 gedropt is. Hij is daar Ron Dennis in de McLaren gezet als het nieuwe toptalent dat de grote Michael Schumacher moest verslaan. Met een hele marketing van "iceman" er bij. Naast het circuit is Kimi inderdaad de iceman. De man die niet uit zijn lood te slagen is. Maar zeker in zijn beginjaren ging hij heel vaak in de fout wanneer hij het gevecht met Schumacher moest aangaan.
Dat vond ik dan weer prachtig aan Montoya. Hij was 1 van de eerste piloten die geen schrik had van Schumacher. Alle anderen liepen voor aan de kant te gaan. Ze moesten wel. Oftewel gingen ze aan de kant oftewel reed Schumacher ze aan de kant. Montoya was 1 van de eerste die weigerde om aan de kant te gaan voor de grote Schumacher.
Al vind ik Villeneuve zo'n bizar geval. Bij Williams had die echt goeie momenten en hij kon zijn been wel naast Schumacher zetten op bepaalde momenten. En andere keren, vooral later in zijn carrriére, bakte die er echt niets van.
Over Hakkinen: die maakte toch weinig fouten en was imo killer genoeg? Kan me weing momenten herinneren waar die mentaal leek te breken.
Tijdens die race in Monza was die fysiek niet 100%, maakte een domme fout, verloor daar door ne win en had gewoon een emotionele reactie. Schumacher hield zich ook niet altijd even koel.
Over Kimi: ik kan me echt geen enkele keer herinneren dat die onder druk van Schumacher een domme fout maakte. Niet veel tijd en maar 2 Youtube clipkes kunnen checken (Australië 2003 en Frankrijk 2002) maar daar zie ik geen Kimi bezwijken onder druk.
Montoya was wel awesome. Ik moet altijd denken aan Brazilië 2001, tweede of derde race van't seizon, Montoya als rookie die zich naast Schumacher zet.