FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
is toch nog al geweest vorig jaar, in de Q streng op de track limits en tijdens de Race hoor je ze niet

Denk dat die uitloopstroken toch wel serieus impact hebben op die onduidelijkheid,vroeger lagen er altijd grindbakken naast de curbs,sinds dat verandert is,zijn die regels voor interpretatie en de nodige discussie vatbaar.
Dus vroeger kon het overschrijden van Track limits uw race beëindigen.

Dat ze bvb al die gaining advantage er al maar uitlaten als uitzondering,als je meermaals buiten de lijnen rijd zonder enige reden kun je bestraffing krijgen.

Klopt niet. In de regels zijn er geen dubbelzinnigheden, ze zijn ook niet voor interpretatie vatbaar. Het staat duidelijk vermeld dat de baan steeds gebruikt moet worden, en de definitie van wat de baan aflijnt is ook duidelijk gegeven.

Het is puur de FIA die dan elk weekend gaat zeggen "ah maar in Tx, Ty en Tz gaan we die regel niet afdwingen dus doe maar op".

De oplossing is heel eenvoudig: de FIA moet daarmee stoppen en gewoon de regel overal afdwingen zonder uitzonderingen per weekend voor x aantal bochten.

Waarom beweerde Verstappen dan dat het "not legal" was toen hij werd gesuggereerd om buiten de lijntjes te gaan bij T4.
Terwijl Hamilton zijn ontevredenheid uitte toen hij werd aangemaand om binnen de lijntjes te blijven?
Dat is toch puur interpretatie van driver?

Waarom beweerde Verstappen dan dat het "not legal" was toen hij werd gesuggereerd om buiten de lijntjes te gaan bij T4.
Terwijl Hamilton zijn ontevredenheid uitte toen hij werd aangemaand om binnen de lijntjes te blijven?
Dat is toch puur interpretatie van driver?

Omdat T4 1 van de bochten was waar de FIA had aangegeven dat ze niet gingen afdwingen. Wat Hamilton deed mocht dus niet van de regels, dat mag nooit, maar doordat de FIA uitzondering maakte voor die bocht mocht Hamilton het dus wel.
Inhalen buiten de baan mag sowieso nooit.

Dat de FIA dan opeens tijdens de race aangaf dat Hamilton toch weer moest opletten voegde alleen toe aan de verwarring, want dat ging dus in tegen hun communicaties van voor het raceweekend begon.

Echt slecht gemanaged van de FIA.

Dat de FIA dan opeens tijdens de race aangaf dat Hamilton toch weer moest opletten voegde alleen toe aan de verwarring, want dat ging dus in tegen hun communicaties van voor het raceweekend begon.
En dit leek dan nog vooral naar aanleiding van de communicatie tussen RB en Max, en het feit dat Max het ook begon te doen. Dat gaf mij het gevoel van "als zij daarover hadden gezwegen, had Hamilton het heel de race mogen blijven doen". Dat maakt het nog meer fucked up dan het al was.

Beetje een lullig argument. Daar zijn al heel lelijke accidenten mee gebeurd waar de rijder geen enkele schuld trof.

Vind toch dat de FIA in fout gaat hoor,altijd die (dubbelzinnige) regeltjes.
Dat ze dan duidelijk zijn.
Track limits in geen enkele sessie (niet in FP,QF of in race) overschrijden.
Denk dat die uitloopstroken toch wel serieus impact hebben op die onduidelijkheid,vroeger lagen er altijd grindbakken naast de curbs,sinds dat verandert is,zijn die regels voor interpretatie en de nodige discussie vatbaar.
Dus vroeger kon het overschrijden van Track limits uw race beëindigen.
nogmaals: daar in T4 is dat géén uitloopstrook, dat is deel van het Sakhir Circuit. daar ligt aan beide kanten een grindbak (Verstappen is er nog in één gecrasht vorig jaar). je hebt dus niet veel opties op die manier.

in grindbakken zijn er ook al heel lelijke accidenten gebeurd waar de rijder geen enkele schuld aan had...

Juist een satelietfoto bekeken van het circuit.
Denk dat T4 de splitsing is naar de outer layout is die ze vorig jaar hebben verreden.
Dus idd geen run off zone.
Maar dan nog,volle witte lijn mag je in principe nooit overschrijden,enfin dacht ik toch.
Blijkbaar maakt de FIA soms uitzondering die dan wel gebriefd wordt zeker.

Bon,ik denk dat velen hier het gewoonweg eens zijn dat de FIA er een zooitje van heeft gemaakt.
En dat Verstappen sowieso niet mocht inhalen op deze manier.

ujoiswD.jpg

:unsure:

Petrolheads (wordt da woord nog gebruikt eigenlijk?), we hebben jullie hulp ff nodig.
Met de socials willen we eens experimenteren om andere topics dan gaming aan te brengen en willen op wat actua inspelen.

Daarom dachten we eens een post te doen over de F1 van dit weekend en dan toe te lichten dat hier op het forum best veel leuke en interessante dingen over de F1 besproken worden.

Mja ik ken er zelf niet zo veel van :) Zijn er favorieten od dat ik de vraag kan stellen à la: Wint Hamilton deze keer of is het toch X of Y die hem de loef zal afsteken? Of iets totaal anders bijvoorbeeld iets wat vorige keer in de F1 gebeurd is of op die track specifiek?

Merci alleszins :)

Laatst bewerkt:
Petrolheads (wordt da woord nog gebruikt eigenlijk?), we hebben jullie hulp ff nodig.
Met de socials willen we eens experimenteren om andere topics dan gaming aan te brengen en willen op wat actua inspelen.

Daarom dachten we eens een post te doen over de F1 van dit weekend en dan toe te lichten dat hier op het forum best veel leuke en interessante dingen over de F1 besproken worden.

Mja ik ken er zelf niet zo veel van :) Zijn er favorieten od dat ik de vraag kan stellen à la: Wint Hamilton deze keer of is het toch X of Y die hem de loef zal afsteken? Of iets totaal anders bijvoorbeeld iets wat vorige keer in de F1 gebeurd is of op die track specifiek?

Ik denk dat de algemene verwachting dit seizoen is dat Verstappen eindelijk heel het seizoen zal kunnen strijden tegen Hamilton, en dat het voor Hamilton niet zo'n 'walk in the park' zal worden als de afgelopen jaren. Denk dat dat een gemakkelijke is om op in te pikken.

Inderdaad, zie bv.:

En tijdschema kan ook interessant zijn voor mensen die het niet echt volgen, blijkbaar is de Q dit weekend 1u vroeger dan initieel gepland:

Ik wil niet zagen ofzo, maar waarom geen foto van een recente Mercedes of Red Bull ipv een Ferrari uit 2005 bij die FB-post :unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan