FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Lewis er uiteindelijk in geslaagd om op het podium te geraken. Niet door zijn magistrale wedstrijd na de rode vlag, wel door hoerenchance.

Het ging mij vooral om deze quote.
Daarin staat toch letterlijk dat Lewis enkel en alleen dankzij hoerenchange op het podium staat? En dat dat niks te maken heeft met hoe hij daarna de knop heeft omgedraaid, en een - naar mijn mening - magistrale wedstrijd heeft gereden.

Daar leid ik uit af :
- Perez en Gasly hebben vorig jaar beiden een race gewonnen, puur door hoerenchange. Hoe ze toen hebben gereden doet compleet niet terzake.

Uiteraard heeft Lewis veel geluk gehad. Maar om dan de rest van zijn race volledig weg te cijferen.... Hij kan er zelf ook niet veel aan doen dat dat accident er was hé. Volgens sommigen had hij blijkbaar maar moeten opgeven ofzo.

Daarin staat toch letterlijk dat Lewis enkel en alleen dankzij hoerenchange op het podium staat? En dat dat niks te maken heeft met hoe hij daarna de knop heeft omgedraaid, en een - naar mijn mening - magistrale wedstrijd heeft gereden.

Hij heeft gedaan wat je mag verwachten van iemand met een veel snellere wagen op een circuit met verlengd DRS stuk dat duidelijk overpowered was: 5 tragere wagens ingehaald op een halve race.

Goed gedaan om na een serieuze fout weer kalm te worden en de meubelen te redden, daar ligt wel zijn verdienste. Maar het racen op zich, hoeveel keer hebben weeen rijder met een snelle wagen dat al zien uithalen? Dat gebeurt toch echt wel vaker?

En ja, natuurlijk moet hij het nog altijd doen. Maar het grootste deel in die terugkeer naar P2 was echt wel de rode vlag, dat klopt toch gewoon? Gaan we er nu echt over discussiëren alsof het onverwacht is dat je met een Mercedes op een halve race 5 tragere wagens inhaalt? Ligt de lat nu ineens zo laag?

Daar leid ik uit af :
- Perez en Gasly hebben vorig jaar beiden een race gewonnen, puur door hoerenchange. Hoe ze toen hebben gereden doet compleet niet terzake.

Gasly deed wel iets dat niet per sé evident was: die hield een duidelijk snellere wagen rondenlang af. Perez zou ik nog eens moeten bekijken :)

Uiteraard heeft Lewis veel geluk gehad. Maar om dan de rest van zijn race volledig weg te cijferen.... Hij kan er zelf ook niet veel aan doen dat dat accident er was hé. Volgens sommigen had hij blijkbaar maar moeten opgeven ofzo.

Nee, akkoord hiermee, maar om dat nu op een piedestal te gaan zetten als magistrale vertoning, kom op he :)

Weet je, ik geef vooral Haas het voordeel van de twijfel IVM Mazespin.
Zonder dat geld, zouden ze Schumacher kunnen halen hebben? Zouden ze nog bestaan hebben?

Daar leid ik uit af :

Perez heeft gewonnen omdat:
1 Mercedes het voor beide wagens totaal verkloot met een immense blunder
2 Leclerc zichzelf en Verstappen eraf rijdt en Perez is de enige die nog kan doorrijden
3 Lewis met corona
4 safety car
5 omdat hij een goede race reed
Dat is deels hoerechance aangezien zonder 1 2 3 en 4 hij nooit had gewonnen.

Hoe groot is de kans dat 1 2 3 en 4 zich voordoet?

Idem met Gasley.

Zonder die super getimede red flag had Lewis ook nooit de top 3 kunnen halen. (Wat niks wegneemt van zijn mooie comeback)

Laatst bewerkt:
Nee, akkoord hiermee, maar om dat nu op een piedestal te gaan zetten als magistrale vertoning, kom op he :)
En tijdens heel die actie ook nog de snelste ronde afsnoepen van Verstappen, met een beschadigde Mercedes, die volgens mij sowieso al trager is dan de RedBull (maar daar zullen we maar zeker niet over beginnen).

Ik vraag me af hoe Sainz presteert tov Leclerc. Heb de race niet helemaal gevolgd.
Ricciardo voelt zich nog niet zo goed in de Mclaren precies.

Ik vraag me af hoe Sainz presteert tov Leclerc. Heb de race niet helemaal gevolgd.
Ricciardo voelt zich nog niet zo goed in de Mclaren precies.
Sainz heeft uiteindelijk nog behoorlijk resultaat gereden.
In de regen was hij wel wat op de suggel. Paar keer van het circuit. Ondermeer op exact dezelfde plaats als Lewis.

De pace van Lando tov Ricciardo was een beetje insane. Toen Ricciardo Lando moest voorlaten. Dat ging in een pijlsnel tempo naar een gat van 8 seconden. Lando was flying... Wel tof om McLaren terug te zien meespelen.

En tijdens heel die actie ook nog de snelste ronde afsnoepen van Verstappen, met een beschadigde Mercedes, die volgens mij sowieso al trager is dan de RedBull (maar daar zullen we maar zeker niet over beginnen).
Dat vond ik nog het strafste wat Lewis heeft laten zien. Die inhaalrace was inderdaad straf na wat hij allemaal meegemaakt had, maar dat hij er uiteindelijk in slaagde om de snelste ronde nog te pakken vind ik nog het strafst. Max had die hele 2de helft van de race zijn banden kunnen sparen en toch slaagt Lewis er in om na al die inhaalmaneuvres toch nog de snelste ronde te rijden.

Maar uiteindelijk blijft het wel een feit dat hij zonder die rode vlag nooit op P2 was gefinisht. Hoe magistraal hij nadien ook nog gereden had.

In de regen was hij wel wat op de suggel.
Wat eigenlijk wel een beetje zo leek voor iedereen die van team is gewisseld dit seizoen.

Waar ik ondertussen aan dacht. Russel weer 0 punten. Iedere keer als hij eens kans maakt om Williams punten te pakken loopt er iets grondig mis. Vorig seizoen trouwens ook al op dit circuit. Binnenkort pakt na Kubica Latifi ook nog punten voor Russel.

Wat eigenlijk wel een beetje zo leek voor iedereen die van team is gewisseld dit seizoen.

Waar ik ondertussen aan dacht. Russel weer 0 punten. Iedere keer als hij eens kans maakt om Williams punten te pakken loopt er iets grondig mis. Vorig seizoen trouwens ook al op dit circuit. Binnenkort pakt na Kubica Latifi ook nog punten voor Russel.
Het viel wel op dat er best veel bij waren die precies nog niet vaak in de regen gereden hadden. Er gebeuren nu wel altijd veel crashes in regen, maar hier toch veel dingen op "makkelijke" stukken ook.

Ofwel zijn wij het niet meer gewoon om races in de regen te zien, dat kan ook.

Het is wel sterk dat Russell bijna punten kan pakken in een WIlliams... Hij heeft effectief al elke keer pech gehad wanneer het bijna zo ver was.

Mannekes, ik heb mij heel lang ingehouden, maar het is RusseLL, dubbel L :p
:unsure:

st,small,507x507-pad,600x600,f8f8f8.jpg

Het is wel sterk dat Russell bijna punten kan pakken in een WIlliams... Hij heeft effectief al elke keer pech gehad wanneer het bijna zo ver was.
imo is de Williams een stuk sterker dan vorig jaar, zitten nu vóór Alfa Romeo, imo. Zelfs Latifi haalde gemakkelijk Q2. ik zie ze sowieso nog punten pakken dit seizoen.
en dit was geen pech voor Russell, dit was zijn eigen fout.

Update voor de F1 TV app (iOS toch)

Kan nu chromecasten via iPad/iPhone naar Tv

Die straights zijn precies wel heel lang, en weinig overtake mogelijkheden op eerste zicht? Lijkt me wat te smal bij bepaalde stukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan