FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
WEC heeft zonet hun race in Fuji afgelast, dus idd GP in Suzuka zal ook nog volgen

Zij voegen een 2de weekend in Bahrein toe.

Ik las net dat er vanaf 2022 vrije bandenkeuze is voor de race, dus niet meer op basis van de snelste tijd in q2. Ik wist niet dat dat ging veranderen.

Ik ben toch eens benieuwd naar het sprintrace format komend weekend.
Mercedes zou ook nieuwe updates meenemen maar er lijkt minder tijd te
zijn om die uit te proberen.

Ik ben toch eens benieuwd naar het sprintrace format komend weekend.
Mercedes zou ook nieuwe updates meenemen maar er lijkt minder tijd te
zijn om die uit te proberen.

Als toeschouwer kan ik dit inderdaad alleen maar toejuichen, maar altijd die aanpassingen mid-season.... (of weten teams dat in begin van seizoen al dat dit format aantal malen komt?)

Play sport plakt het precies allemaal achtereen op zondag van 13-18u: pract/Quali - Sprint Quali - Race. Nu zit ik eens een verlengd weekend alleen thuis om rustig te volgen. (mijn frans is oké, maar volg toch liever in vlaams/engels op tv)

Ik heb er mijn twijfels bij
Als ge Toto Wolff na Imola al hoort dat die crash gevolgen gaat hebben IVM de budget cap, dan denk ik al niet dat ze veel risico's gaan nemen in een race die eigenlijk niet veel meer betekent dan de gewone qualifying (die nu op vrijdag is)
En als je dan rekent dat strafpunten tegenwoordig gratis zijn, en dat het zou kunnen dat daar door op zondag niet eens zou mogen starten... Ook al is er niet echt iemand in dat geval, ik denk dat we er veel van gaan mogen verwachten

Ik vind het wel iets hebben! Rare vleugels wel, vooral de achterste. Dat heeft toch precies geen DRS flap?

Ik ben vooral benieuwd of de teams van hun versie een gedrocht gaan maken. Die neus verhogen in 2012 klonk eerst ook als een schoon idee, tot de teams daar hun versie van maakten met de stepnose.

Ik ben vooral benieuwd of de teams van hun versie een gedrocht gaan maken. Die neus verhogen in 2012 klonk eerst ook als een schoon idee, tot de teams daar hun versie van maakten met de stepnose.

Ze deden dat natuurlijk weer omdat de regels het mogelijk maakten... Ik heb nog niet in de geschreven technische reglementen gekeken om te kijken waar het bodywork vooraan aan moet voldoen (en ben sowieso ook te achterlijk om daar loopholes in te zien 😁 ) maar in theorie zouden de reglementen de vorm tot op de millimeter kunnen vastleggen.

Hopelijk is er niet voldoende ruimte om er gedrochten van te maken. Benieuwd naar begin 2022 alleszins.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan