FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Tuurlijk, maar als dat gebruikt wordt om te zeggen dat Max hier iets fout doet of niet slim is of whatever is het onzin.

Hamilton klungelt hier in Copse, anders moet je het niet zeggen.
Dat is uw mening, iemand anders mag de zijne ook nog hebben?
Verstappen hoeft ook niet iets fout te doen om "niet slim" te zijn. In functie van zijn titel had hij het gevecht uit de weg kunnen gaan in de beginfase.
Hamilton doet bij Leclerc gewoon wat hij moest doen bij Max in ronde 1...
Dat Hamilton nu wel de apex raakt (en er niet 3meter langs zit) is een detail?
3 meter? :rofl: . Je ziet toch ook het verschil tussen wat Lecrec doet en Verstappen?
Die foto dat hier gepost werd met het verschil tussen Ham en Ver van gisteren geeft ook totaal een verkeerd beeld eh. De ene is bij de entry, waar niemand op de apex zit en de andere is half van de bocht al voorbij.

Verstappen hoeft ook niet iets fout te doen om "niet slim" te zijn. In functie van zijn titel had hij het gevecht uit de weg kunnen gaan in de beginfase.

Right, het zou BG niet zijn mocht er niet geroepen worden dat alles anders dan uit de weg springen "niet slim" is.

Het is nog altijd een race he Lode. Verstappen racete gewoon uitstekend en heeft ook bij de leadup naar Copse het nodige respect en de nodige voorzichtigheid. Maar alle voorzichtigheid in de wereld kan u nog niet behoeden tegen geklungel he.

Jij hebt ook nog geracet, dan ben je waarschijnlijk ook ooit nog wel gewiped zonder dat je er iets aan kon doen of zelfs zonder dat je het "niet slim" kon noemen. Los van gewoon van de baan te springen gebeuren dingen.

Zeer sterke performance van Hamilton.
Ook quasi alle actie kwam van hem deze GP.

Die pace op het einde was weer typisch Hammer time.

tbf, voor mij zijn dat race-incidenten. het is nu wat specialer omdat Verstappen nogal hard in de banden vliegt, en omdat de betrokkenen nu eenmaal de enige 2 zijn die normaal kunnen winnen dit jaar (en dus dit soort incidenten een grote rol gaat spelen in de titelstrijd)

3 meter? :rofl: . Je ziet toch ook het verschil tussen wat Lecrec doet en Verstappen?
Die foto dat hier gepost werd met het verschil tussen Ham en Ver van gisteren geeft ook totaal een verkeerd beeld eh. De ene is bij de entry, waar niemand op de apex zit en de andere is half van de bocht al voorbij.

Veel verschil zie ik niet tussen Max en Charles.
Bij Lewis daarentegen..

tis eigenlijk een beetje blijten bij het lezen van de reactie's van sommigen , ik snap dat men als persoon een eerder subjectieve mening heeft bij het zien van spraakmakende actie's van diens favoriete coureur . maar dat mensen zo'n oogkleppen op kunnen hebben hoort mij eigenlijk niet meer te verbazen doch verbaasd het me wederom .

als je louter objectief kijkt dan valt me dit op

verstappen squeezed hamilton naar de bocht toe
lewis z'n entry is compromised omdat ie serieus aan de binnekant zit
verstappen laat imo voldoende ruimte
lewis mist z'n apex en raakt max

de screenshot waar nokeyboard naar linkt , toont aan dat max eigenlijk dezelfde hoeveelheid ruimte aan de binnenkant laat als leclerc
met als verschil dat hamilton bij leclerc weldegelijk de apex haalt

daarom concludeer ik dat het een racing incident is met hamilton als de schuldige , gezien de strijd in het wk had ik liever een stop en go gezien voor hamilton . komt er wat gemakkelijk vanaf als je het mij vraagt

Max liet plaats. Hamilton zat niet ver genoeg naast Max om in Copse ernaast te willen blijven en klungelt Max eruit.

Niets aan wat Max deed is dom. Dit is onzin van het zuiverste soort.
Volgens mij is er maar 1 iemand die aan het klungelen was en dat was Max zelf. Eerst gaat Max zo ver mogelijk naar rechts om te verhinderen dat Lewis rechts naast hem zou komen. Maar hij gaat niet ver genoeg en geeft Lewis net een beetje plaats. Lewis mist inderdaad de apex, maar hij gaf Max meer dan genoeg ruimte om de bocht te nemen. Het enige wat Max moest doen was even van het gas gaan maar dat weigerde hij omdat Lewis hem dan zou inhalen. Hij stuurde in terwijl Lewis naast hem zat. Had Max nu echt verwacht dat Lewis een 3de keer van het gas zou gaan voor hem ?
Een heel slimme truck van Lewis om de leiding over te nemen. Een domme actie van Max om koppig proberen die leiding vast te houden. Max had zich op dat moment gewoon gewonnen moeten geven. De race was nog lang. Het was nog heel goed mogelijk dat hij verderop in de race terug de leiding had kunnen overnemen. En indien niet was hij naar huis gegaan met de punten voor de 2de plaats.

Dat Hamilton nu wel de apex raakt (en er niet 3meter langs zit) is een detail?
Zie hierboven.
Het is Max zelf die er voor gezorgd heeft dat Lewis de apex niet had. Maar Lewis liet Max meer dan plaats genoeg.
Oftewel had Max verder naar rechts moeten gaan zodat Lewis er niet tussen raakte, oftewel had hij zich vroeger gewonnen moeten geven.

Right, het zou BG niet zijn mocht er niet geroepen worden dat alles anders dan uit de weg springen "niet slim" is.

Het is nog altijd een race he Lode. Verstappen racete gewoon uitstekend en heeft ook bij de leadup naar Copse het nodige respect en de nodige voorzichtigheid. Maar alle voorzichtigheid in de wereld kan u nog niet behoeden tegen geklungel he.

Jij hebt ook nog geracet, dan ben je waarschijnlijk ook ooit nog wel gewiped zonder dat je er iets aan kon doen of zelfs zonder dat je het "niet slim" kon noemen. Los van gewoon van de baan te springen gebeuren dingen.
Uiteraard is het nog altijd racen. In mijn ogen doet Max ook niets verkeerd hoor maar Lewis evenmin. Jij wilt dat persee helemaal zijn fout noemen. Daar ga ik niet met mee. Lewis had misschien dichter op de Apex kunnen zitten, Max had meer veiligheid kunnen inbouwen aan de buitenkant.
Ik heb inderdaad meerdere zulke situaties gehad, dan wel op 2 wielen maar in se quasi identiek. (Al is in motocross de uitkomst meestal minder erg). Maar als je daar in de buitenkant zat en toch wilt volhouden weet je dat er een risico aan verbonden is. Het feit dat Max de "enige" is die daar echt iets te verliezen heeft maakt het voor mij geen slimme actie. Daarmee wil ik niet zeggen dat het daarom dom moet zijn.

Die 10s straf vind ik bijvoorbeeld echt dwaas. Of je stelt Ham echt in fout en geef je hem een straf waarmee je hem effectief straft. Nu is het precies dat ze op voorhand weten dat 10s weinig doet maar ze toch een straf uitdelen om Redbull te sussen.

Veel verschil zie ik niet tussen Max en Charles.
Bij Lewis daarentegen..
Post gedeletet op reddit? Opzich weinig verschill idd tussen Max en Charles, beide zijn ze off-track gegaan. :hug:
DC en Webber beschrijven het goed: https://www.planetf1.com/news/lewis-hamilton-max-verstappen-blame/

Klungelig, optimistisch en zeker ook wat DC zegt over Copse specifiek:

“He has got to take responsibility for that because Max left him the space."

“We know that’s not really a corner where you are going to overtake unless you’ve absolutely got it down the inside. "
DC en Webber zijn nu ook wel 2 (ex) atleten gesponserd door Redbull en mogelijk wat biased, al hebben ze natuurlijk veel meer recht van spreken over de situatie als iemand hier op het forum.

Doet Joylan Palmer die analyses nog op youtube? Benieuwd wat die er van vindt.

Kheb het nu pas gezien verstappen zal jammer het genoeg nooit leren .
Ge staat 33 punten voor en het is eerste ronde en je hebt de betere auto.

Volgens mij is er maar 1 iemand die aan het klungelen was en dat was Max zelf. Eerst gaat Max zo ver mogelijk naar rechts om te verhinderen dat Lewis rechts naast hem zou komen. Maar hij gaat niet ver genoeg en geeft Lewis net een beetje plaats. Lewis mist inderdaad de apex, maar hij gaf Max meer dan genoeg ruimte om de bocht te nemen. Het enige wat Max moest doen was even van het gas gaan maar dat weigerde hij omdat Lewis hem dan zou inhalen. Hij stuurde in terwijl Lewis naast hem zat. Had Max nu echt verwacht dat Lewis een 3de keer van het gas zou gaan voor hem ?
Een heel slimme truck van Lewis om de leiding over te nemen. Een domme actie van Max om koppig proberen die leiding vast te houden. Max had zich op dat moment gewoon gewonnen moeten geven. De race was nog lang. Het was nog heel goed mogelijk dat hij verderop in de race terug de leiding had kunnen overnemen. En indien niet was hij naar huis gegaan met de punten voor de 2de plaats.
beetje zoals hier waar hamilton ook duidelijk in de fout was dan volgens u ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan