FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Het enige wat ik dus echt niet snap na al die jaren dat ik f1 kijk (En dat zeg ik niet als Max fanboy) is dat de straffen in f1 eens deftig moeten zijn.
10sec straf is lachwekkend. Russell heeft eigenlijk gisteren een zwaardere straf gekregen. Lewis heeft toch echt geen nadeel gehad aan deze straf/incident(integendeel).

10 seconden is gewoon de vaste straf, die alle piloten met Massi hebben afgesproken voor dat soort incident.

Ik vind het helemaal geen straf waardig. Ze rijden gewoon tegen elkaar op.
Lewis zit wat ver naar buiten (en nee, geen 3 meter....), en Max laat ook maar net genoeg plaats.

Als ge wilt zien dat de 2 championship contenders op de millimeter all out op het circuit vechten, dan loopt het ook wel eens fout.

Lewis heeft dit sezien al een paar keer gelost, dit keer eens niet. Hij staat 33 punten achter dus kan hij wat risico's pakken.
Dat Max zulke gevechten aan gaat met 33 punten voorsprong is imo niet echt slim.

Dat Max zulke gevechten aan gaat met 33 punten voorsprong is imo niet echt slim.
Jah je mag hier duizend keer herhalen dat Max niet degene is die hier klungelt of zelf "niet slim" is, dat onderbouwen, daar expert opinions bij trekken, blijf je dooddoeners krijgen als "het is niet slim".

Hij geeft Lewis plaats. Hij gedraagt zich volwassen en slim. Lewis hangt de rookie uit, alsof het de eerste keer is dat hij Copse pakt. Lewis is hier niet slim. Heeft alleen heel veel geluk.

Jij wilt dat persee helemaal zijn fout noemen. Daar ga ik niet met mee. Lewis had misschien dichter op de Apex kunnen zitten, Max had meer veiligheid kunnen inbouwen aan de buitenkant.

Het gaat bij Lewis zelfs niet alleen om niet aan de apex te zitten, hij zit simpelweg veel te ver achter daar. DC heeft het spot on, daar ga je alleen maar door aan de binnenkant als je er echt naast zit.

Dit is letterlijk wat je rookies op iRacing ziet doen. Of in F4 ofzo. En ik overdrijf daar niet eens in.

Het gaat bij Lewis zelfs niet alleen om niet aan de apex te zitten, hij zit simpelweg veel te ver achter daar. DC heeft het spot on, daar ga je alleen maar door aan de binnenkant als je er echt naast zit.

Dit is letterlijk wat je rookies op iRacing ziet doen. Of in F4 ofzo. En ik overdrijf daar niet eens in.
Veel te ver achter? Ik zag net de onboard van Max, en Lewis zijn voorvleugel zit naast zijn voorwiel als hij instuurt, corrigeert en stuurt dan helemaal in. Hoewel ik eerst dacht racing incident met Lewis meer in de fout, vind ik dat nu niet meer. Beiden hadden dit kunnen vermijden, en daarin ga ik helemaal mee met Karun.

Ja mannekes, dat hij er ergens voor naast zit is weinig interessant als dat op een lijn is waar hij veel vroeger moet remmen en dus de facto NIET naast Max doorheen de bocht kan he.

Hamilton zit inderdaad maar een fractie van de apex ja, en hij zat er inderdaad compleet langs.

Dat er hier zitten zeveren over 3 meter....

Jammer, ik had het Sjarel wel gegund, zou een mooitje geweest zijn voor Ferrari op hun win-verjaardag en een mooie tribute aan Jules.

Wat de crash van de dag betreft, mijn super professionele mening is gewoon racing incident met een cheeky Lewis die wss iets te cheeky was. 'k Hoop wel dat Max ok is want damn dat was wel een serieuze klap. Blijkbaar zelf wat toeschouwers gewond geraakt door rondvliegende brokstukken.

Eerst erop hameren dat hij er nergens naast zat omdat dat blijkbaar belangrijk is, nu dat blijkt dat hij ernaast zat is dat niet meer belangrijk? Zo haal je wel altijd je gelijk natuurlijk. Op basis van die 2de foto kan je zelfs zeggen waar moet Ham naar toe? Verstappen heeft daar nog 3 wagens over om meer plaats te geven.

Swat, ieder zen eigen mening en we gaan ze toch niet kunnen veranderen. Hopelijk ondervind Verstappen niet te veel last want impact was wel enorm.

Gewoon even goed lezen: https://www.planetf1.com/news/lewis-hamilton-max-verstappen-blame/

“He has got to take responsibility for that because Max left him the space.

“We know that’s not really a corner where you are going to overtake unless you’ve absolutely got it down the inside.
PlanetF1 ? Is dat niet die site waarvan jij me ooit gezegd hebt dat die niks waard is ? Ik kan mis zijn hé.

Mannen... wees eerlijk. Copse is inderdaad niet de bocht waar je verwacht dat iemand probeert om iemand anders in te halen. Maar is dat dan verboden ? 1 van de mooiste momenten ooit in F1 was toen Webber op de Radillion buitenom Alonso ging. Dat is ook geen bocht waar je verwacht dat iemand je zal inhalen, en toch deed Webber het.

Ergens heb je geschreven dat het een heel domme actie was van Lewis vandaag. Komaan Eniac. Lewis gaat naar huis met 25 punten, Max met 0. Van wie was het dan een domme actie ? In elk geval niet van Lewis.
Pas op hé, ik geef Max helemaal niet de schuld van die crash van vandaag. Maar ook Lewis niet. Voor mij was dit 50/50. Gewoon een race-incident zoals er zo veel zijn. Maar Max trekt hier wel serieus aan het kortste eind. En daarom vind ik het dom van Max. Hij had zich gewonnen moeten geven in plaats van domweg in te sturen. Hij had kunnen verwachten dat Lewis daar nog ging zitten.

Reactie van Verstappen:

First of all: I am glad I’m ok. It was quite an impact at 51G but feeling better

Obviously very disappointed with being taken out like this. The penalty given does not help us in any way and doesn’t do justice to the dangerous move Lewis made on track

Watching the celebrations after the race while still in hospital is disrespectful and unsportsmanlike behavior but we move on

En dat is dan de PR versie. Stel u eens voor dat die niet naar het ziekenhuis moest en in de paddock interviews aflegde...

Uw uitleg slaat nergens naar.
Een slimme truc om de leiding te pakken. Aub zeg.
Met slimme truc bedoel ik dat hij Max eigenlijk verplichtte om van het gas te gaan. Max weigerde dat. Eigen schuld, dikke bult.
Max had kunnen weten dat Lewis niet aan de apex ging zitten. Net dat was namelijk de reden dat Max niet verder naar rechts maar terug naar links ging. Hij wist dat hij de apex niet kon halen indien hij zo ver rechts zou zitten.
Indien Lewis nu helemaal buitenkant bocht zat en Max gewoon geen plaats gaf om in te sturen geef ik jullie helemaal gelijk. Maar dat deed Lewis niet. Max had nog plaats. Maar hij wilde niet nog verder naar buiten want dan was hij zijn 1ste positie kwijt. Hij had die beter opgegeven op dat moment. Dan had hij misschien vandaag nog gewonnen.

Reactie van Verstappen:

En dat is dan de PR versie. Stel u eens voor dat die niet naar het ziekenhuis moest en in de paddock interviews aflegde...
Dat laatste stuk van zijn post is ook maar dwaas. Alsof het andersom anders zou zijn. Toen Grosjean vorig jaar uit een vuurbal werd gered en in het hospitaal was stond hij ook champagne te spuiten op het podium hoor.

Chatting to Lewis in the pen, he says he's open to talks with Max after their collision as he doesn't have any issues. For him, it's "Game on, just keep on attacking. There needs to be respect on the track - and if not this will happen more often I guess". #BritishGP #F1

Kek
Lewis maakt toch echt geen vriendjes dit weekend.

Dat laatste stuk van zijn post is ook maar dwaas. Alsof het andersom anders zou zijn. Toen Grosjean vorig jaar uit een vuurbal werd gered en in het hospitaal was stond hij ook champagne te spuiten op het podium hoor.

Ik snap inderdaad niet waar al die commotie van dat vieren vandaan komt. Iedere rijder die daar na een collision wint gaat vieren, slaat totaal nergens op.

Ik snap inderdaad niet waar al die commotie van dat vieren vandaan komt. Iedere rijder die daar na een collision wint gaat vieren, slaat totaal nergens op.
Dat is deels waar ja. Max zou ook gewoon juichen als het andersom was.
Wat ik walgelijk vind is dat er 100 000 man staat te juichen als er iemand tegen 300km/h tegen de muur crasht, gewoon omdat het Max / de tegenstander van Lewis (Engelsman) is.

Ja in Zandvoort zal er ook gejuicht worden moest Lewis crashen, dat maakt het niet minder marginaal. Zou iets op gezegd mogen worden vind ik .

Juichen bij een DNF(mechanisch probleem) kan ik nog inkomen, maar niet als iemand tegen 300 tegen de muur vlamt.

idd. als hij een interview kan geven in't ziekenhuis, zal't wel niet zo erg zijn zeker...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan