Ik lees net de uitleg waarom Lewis een straf gekregen heeft :
https://www.fia.com/documents/seaso...onships/fia-formula-one-world-championship-14
De FIA heeft gezien dat Lewis binnenkant plaats liet. Logisch, want dat was zo. Geen 3 meter zoals sommigen hier beweren, maar er was wel degelijk plaats. Echter, toen wagen 33 instuurde probeerde wagen 44 niet om een botsing te vermijden. Daarom kreeg Lewis 10 seconden straf. Er staat nergens dat Lewis Max geen ruimte gaf. Er staat duidelijk dat het Max was die instuurde en dat Lewis niet probeerde om een botsing te vermijden.
We trekken dit even door naar de openbare weg. Ik rij rustig op de autosnelweg aan 110 km/h. Iemand haalt mij links in aan 120 km/h maar gaat te vroeg terug naar rechts om zich terug op het rechterrijvak te zetten. Hij rijdt domweg tegen mij op. Ben ik in fout ? Had ik naar rechts moeten gaan om een botsing te vermijden ? Ik denk het niet. Op de openbare weg doe je dat wel, om de eenvoudige reden dat het geen race is. Maar in een race zou ik ook niet aan de kant gaan. De andere piloot moet maar niet tegen mij oprijden. Ik blijf op mijn lijn.