FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een fucking klucht; zowel Mercedes (Bottas die Verstappen ophoudt) als Red Bull (let him pass, but in a tactical way), als de FIA zijn hier in fout.
De FIA zou sneller en correcter moeten ingrijpen. En ik begrijp het: de ene race situatie is de andere niet en het is niet altijd simpel. Maar zeker zaken zoals Bottas zijn tempo onder de safety car kan je toch instant straffen? Dan laat je zien dat je strikt te werk gaat en de boel in de hand wil houden. Imo kan je het terug geven van de plaats ook beter regelen door een plek op het circuit aan te duiden waar je dat moet doen.

Geen tactisch gedoe meer waardoor je instant je verloren plek weer kan innemen. En hoewel Verstappen duidelijk in fout was bij die aanrijding, had Hamilton toch ook meer kunnen doen. Ik denk dat door het DRS detectiepunt geen van beiden van voor wilde zitten en ze allebei hun best deden om niet vooraan te zitten. Verstappen is daar dan net te hard op de rem gaan staan.

Anyway, ik hoop op een faire slot race.

Wat een fucking klucht; zowel Mercedes (Bottas die Verstappen ophoudt) als Red Bull (let him pass, but in a tactical way), als de FIA zijn hier in fout.
De FIA zou sneller en correcter moeten ingrijpen. En ik begrijp het: de ene race situatie is de andere niet en het is niet altijd simpel. Maar zeker zaken zoals Bottas zijn tempo onder de safety car kan je toch instant straffen? Dan laat je zien dat je strikt te werk gaat en de boel in de hand wil houden. Imo kan je het terug geven van de plaats ook beter regelen door een plek op het circuit aan te duiden waar je dat moet doen.

Geen tactisch gedoe meer waardoor je instant je verloren plek weer kan innemen. En hoewel Verstappen duidelijk in fout was bij die aanrijding, had Hamilton toch ook meer kunnen doen. Ik denk dat door het DRS detectiepunt geen van beiden van voor wilde zitten en ze allebei hun best deden om niet vooraan te zitten. Verstappen is daar dan net te hard op de rem gaan staan.

Anyway, ik hoop op een faire slot race.
Zoals ze overal al zeggen, gewoon de start bekijken dit weekend zou al voldoende moeten zijn.. (veel te veel commotie momenteel om dit weekend een clean race te krijgen)

Op die foto ziet dat er dan weer anders uit, moet ik gewoon toegeven. Misschien toch eerder mijn eerste reactie volgen van: mooie move. Ik kan gerust een foute inschatting toegeven.

Je kan geen situaties beoordelen van de F1 op stilstaande beelden :p.

Die move had twee uitkomsten:

Zonder schade - prachtige manoevre
Met schade tussen Hamilton en Verstappen - aggressieve divebomb

Tsunoda durft nog eens van veel verder komen maar niemand laat de deur voor een rookie open. Bij hem is het resultaat dan altijd aggressieve divebomb.

Dat van die plek terug geven zouden ze ook beter in een regel gieten. Dat je dat moet doen voor de volgende bochtencombinatie ofzo en anders 5s aan uw broek. Gedaan met dat geimproviseer.

Probeer er inderdaad van te genieten.
Had Max er niet geweest was het weer het zoveelste saaie kampioenschap, bekijk het zo?
ik kan van een GP met dubieus rijgedrag en nog dubieuzere stewarding niet genieten hoor.
Is dat eigenlijk zo?

Achter een safetycar mag dat niet nee.
Maar op weg naar de grid?
Ik heb er geen idee van.
op weg naar de grid mag het niet. het pack moet zo dicht op elkaar rijden als mogelijk is.
achter de SC mag het niet. iedereen moet op max 10 wagenlengtes van zijn voorligger rijden (Bottas had penalty moeten krijgen? hangt wel af van de wagenlengtes, en niet van het aantal seconden)

mààr:
als de SC aangeeft dat hij van de baan gaat (en we dus wéér gaan racen), veranderen de regels.
voor de leider van de race wordt dan specifiek aangegeven dat hij meer dan die 10 wagens achter de SC mag hangen, de rest mag gewoon niet onvoorspelbaar rijden of andere wagens hinderen. daar wordt niks specifieks gezegd over die 10 wagens, het wordt dus niet meer specifiek verboden of toegelaten.

Wat mij het meeste stoort is dat Max op 2 races tijd 2 keer verdedigt door zo laat te remmen dat hij er zelf ook af vliegt, en de concurrent moet kiezen. Of van het circuit gaan, of crashen.
hier was het echt gewoon deraf rijden. hij heeft gewoon die eerste 2 bochten proberen te straight-linen door off-track te gaan.

Een gat dat er niet is? :unsure:

Ik begrijp dat mensen vinden dat Max over de schreef gaat, dat zijn moves vaak erover zijn, dat die actie om Lewis voor te laten vragen oproept,...
nee, dit was gewoon een goeie move. zowat het enige goede dat Max gedaan heeft. zeker top 10 passes van het seizoen.

Als max zo zondag gaat rijden. Hmm. Als je zo WK wilt worden. Doei!
Ik ben ook geen Verstappen fan maar is een uitzonderlijke coureur natuurlijk. Ik heb gewoon de indruk dat in die RB stal ipv hem te kalmeren nog gaan meer opjutten. Vooral die Horner is een persoonlijke vete met Mercedes aan het uitvechten op een niet nette manier.

Nog even terugkomen op de reacties hier dat Max zijn banden wisselde tijdens de rode vlag.
Die zijn vergeten dat ham dat in imola en baku ook mocht denk ik

dit is de telemetrie die moet bewijzen dat Verstappen een braketest doet.

roze lijn = Verstappen L36
gele lijn = Verstappen L37
witte lijn = Hamilton L36
groene lijn = Hamilton L37

snelheid bovenaan, gaspedaal in't midden, rem vanonder
Nu snap ik er al helemaal niks meer van.

Op de onboard van Hamilton lijkt Verstappen opeens bruusk op zijne rem te gaan staan als ze al traag rijden.
Op het helikopterbeeld lijkt het allemaal wel mee te vallen en is er amper bruusk remmen te zien.
Op die telemetrie grafiek staat Verstappen meer dan 200m volledig op zijne rem (staat ge dan niet stil in een F1 wagen overigens?).

Volgens de stewards heeft Verstappen wel degelijk op een rare plaats geremd, dus zullen we dat maar geloven zeker?

Ik vind alleen de straf dan weer raar. Als ie echt significant geremd heeft is dat toch gewoon een heel zware fout? Dat doet ge toch gewoon niet op een recht stuk tijdens een race? En Verstappen wist dan nog eens dat Hamilton vlak achter hem zat. Ik kan maar één reden bedenken waarom hij 10 seconden straftijd heeft gekregen: elke mogelijke zwaardere straf had het kampioenschap minder spannend gemaakt.

En dan komen we meteen bij het punt: al zowat het volledige seizoen lang lijken de straffen van de stewards in het teken te staan van meer spektakel in plaats van cleane races. En met cleane races bedoel ik niet dat Max niet in een gat mag duiken wat er niet is, maar als hij het verkeerd inschat en iemand daarbij benadeelt moet daar gewoon een straf volgen.

Zijn move waarover hier al enkele keren die screenshot heeft gestaan mag van mij, dat was goed gezien, en heel gedurfd. Maar tegelijkertijd is dat heel risicovol, en mag er van mij gerust een straf volgen als het een keer mislukt. Eventueel met elke keer een strafpunt op zijn licentie, dan gaat hij vanzelf wat meer moeten nadenken vooraleer hij zoiets probeert. Gisteren doet hij dat gewoon 3 keer, en lukt het 1 keer van de 3. Dat hij die 2 andere keren bijna iemand anders uit de race kegelt vind ie precies niet zo erg (gisteren was hij er waarschijnlijk nog bij gebaat ook).

Die move waarbij hij vlak na de start van de baan gaat en er meteen voor iedereen weer op vliegt is zo'n voorbeeld. Gans kamikaze modus, daar kan ik nog enigszins mee leven. Maar als ge dan buiten de baan beland, zoek u maar een manier op fatsoenlijk weer op de baan te komen. Als dat zoals gisteren niet kan omdat er net gestart is en er nog geen gaten in het pak zitten is dat pech. Dan moet ge maar wachten tot iedereen voorbij is, ofwel had ge daar maar aan moeten denken vooraleer ge zo ne risicovolle move doet. Maar volledig kop in de grond en vol risico rijden, en vervolgens de gevolgen bij de anderen leggen vind ik niet kunnen nee.

Als Verstappen nu eens net een fractie minder aggressief reed, was hij waarschijnlijk meer als Alonso: geniaal snel, prachtig om te zien, af en toe een klootzak. Maar je vergeeft hem dat doordat het racen doorgaans geniaal is. Verstappen gaat voor mij net iets te vaak over de schreef, en blijft dan gewoon een klootzak.

Maar ik moet mij er mij bij neerleggen. Ik ben blijkbaar bij de minderheid, want Verstappen wordt dan nog eens uitgeroepen tot DOTD.

De eer en sportiviteit was al lang naar de kloten sinds Silverstone, Hongarije (en Monza)...
Er is gewoon al teveel gebeurd om dit gevecht nog fair af te werken.

De straf van 10sec voor Verstappen was al helemaal belachelijk omdat het helemaal niets uitmaakt. Als de stewards dan toch nog consistent waren had Hamilton ook nog een 5sec. penalty mogen ontvangen voor dat geval waarbij het hij Verstappen in de laatste bocht offtrack duwde.

De uitslag van de race was wel terecht.

Op die telemetrie grafiek staat Verstappen meer dan 200m volledig op zijne rem (staat ge dan niet stil in een F1 wagen overigens?).
Vooral dit is toch wel wat raar. Als die mannen altijd vol op de rem zouden springen, dan zou je nogal blokkerende wielen zien. Ergens klopt er iets niet aan die grafiek he.

En moest hij daar echt vol op de rem stampen, dan hadden we wel een andere crash gezien hoor...

Vooral dit is toch wel wat raar. Als die mannen altijd vol op de rem zouden springen, dan zou je nogal blokkerende wielen zien. Ergens klopt er iets niet aan die grafiek he.

En moest hij daar echt vol op de rem stampen, dan hadden we wel een andere crash gezien hoor...
Vooral een rare grafiek van Hamilton. Op bepaalde momenten zit hij aan 100% Brake en 50% Throttle. Volgens mij gaat het over het punt van 150kph - 120kph. Zoals je zelf al aangeeft lijkt mij die 100% Brake niet overeen te komen met 100% brake pressure of iets dergelijks.

Los daarvan is het gewoon geen manier om je plaats af te geven. Dat doe je niet op de ideale lijn, dat doe je niet om meteen weer te profiteren van DRS want zo stelt die penalty ook niets voor. Dan kan elke piloot de plaats terug geven op een manier waarop hij daar meteen terug van profiteert.

Ik waardeer Verstappen voor zijn pure snelheid maar wat hij de laatste wedstrijden laat zien is geen reclame voor F1.

Sportief is het op die positie niet, om daar uw plek af te staan en meteen te profiteren van DRS, maar laat dat nu net 1 van Max zijn acties zijn die wel volledig te verdedigen vallen, vooral in deze fase van het kampioenschap. Dat is volledig reglementair en het zou me verbazen moest Hamilton in de omgekeerde situatie niet exact hetzelfde doen.

Da's zeker.
Geen van beide gaat nu nog hoffelijk zijn voor elkaar. Er staat gewoon teveel op het spel.
Van achter ons scherm is't allemaal makkelijk om met de vinger te wijzen.

Vooral een rare grafiek van Hamilton. Op bepaalde momenten zit hij aan 100% Brake en 50% Throttle. Volgens mij gaat het over het punt van 150kph - 120kph. Zoals je zelf al aangeeft lijkt mij die 100% Brake niet overeen te komen met 100% brake pressure of iets dergelijks.

Los daarvan is het gewoon geen manier om je plaats af te geven. Dat doe je niet op de ideale lijn, dat doe je niet om meteen weer te profiteren van DRS want zo stelt die penalty ook niets voor. Dan kan elke piloot de plaats terug geven op een manier waarop hij daar meteen terug van profiteert.

Ik waardeer Verstappen voor zijn pure snelheid maar wat hij de laatste wedstrijden laat zien is geen reclame voor F1.
Zoals reed gezegd is dat al zo vaak
onbestraft gedaan. (Behalve Lewis in Spa 2008)
Sainz heeft dat pas in COTA gedaan bij Ric.
Niemand die daar toen over gezaagd heeft?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan