Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En dan nog bij Jumbo rijden...schiet straks niet veel Belg meer van overIvm heel het "halve Belg" gedoe, vind ik wel dat ze Van Aert vanaf nu ook moeten aankondigen als halve Belg![]()

100% mee eens, en die block-passes vind ik eigenlijk niet bij F1 horen. Dat heeft enkel voordelen voor degene die inhaalt, die moet gewoon zien dat ie op gelijk welke manier de bocht haalt, en dan kan de andere kiezen, ofwel geeft ie z'n positie op ofwel gaan ze d'r beide af.maar zo kan je elke keer dat iemand een ander van de baan dwingt, weg-argumenteren he. want die dat van de baan moet, kan altijd op de rem gaan staan, en zo op de baan blijven.
dan wordt "forcing another driver off track" gewoon een nutteloos zinnetje, en nooit meer bestraft.
Net zoals de voorbije weken toen Max ook op de rem ging en perfect instak achter Lewis ?Lewis 'moet' niet van de baan. Lewis was eerder op de rem gegaan, en kon perfect insteken achter Max. Lewis kiest bewust om door te steken.
In Silverstone kreeg Max een pak meer plaats dan Lewis nu kreeg. Toen kon die ook perfect aan zijn kant van het circuit blijven maar hij deed het toen ook niet.Maar dat doet hij ook niet. Hamilton kon perfect on track blijven![]()
Wel een leuke montage! Toch veel gebeurd het afgelopen seizoen
season montage
Ik had eigenlijk het tegenovergestelde. Zonder die crash kon hij namelijk rustig uitrijden. Hij had nog iets van een 10" seconden voorsprong dacht ik? Kan mis zijn, maar met 5 rondjes te gaan en met al z'n ervaring kon dat toch echt niet meer fout gaan.My bad, ik ging af op hetgeen ik mij herinnerde.
Mijn eerste gedachte na de crash was: Dat komt goed uit voor Hamilton, minder risico op een lekke band en ik ging er onmiddellijk van uit dat dit te lang ging duren voor een normale finish, en uiteindelijk toont dit debacle dat we gezien hebben, aan dat er niet of amper genoeg tijd was voor een normale procedure.
Ik snap nog altijd niet waarom geklungel van Masi hier telkens wordt aangehaald.... door het geklungel van Masi zelfs gewoon een "free win" om het zo te zeggen.

100% mee eensIk snap nog altijd niet waarom geklungel van Masi hier telkens wordt aangehaald.
Het is ONGEZIEN dat lapped cars zich NIET mogen unlappen tijdens een SC, en je wist sowieso dat er een sprint race naar de finish ging komen. En komt niet af met die zever van regelkes dit en dat. Regels zijn al een heel seizoen aan hun laars gelapt door de FIA.
Dat reglement is maar een draaiboek dat uiteindelijk toch maar naar eigen interpretatie werd uitgevoerd. Grootste klucht als voorbeeld was dan vorige week nog tijdens het Jeddah Street Circuit.
Soit in mijn ogen is de correcte weergave van dit seizoen ook uitgekomen:
- Mercedes WCC: Beste wagen van de grid en verdiende titel
- Verstappen WDC: Beste rijder van de grid en verdiend. De stats liegen er niet om dit seizoen. Ik vind de foto niet terug maar meeste "laps led" met een serieuze marge
Kom niet af met regels? Ja, dan stopt de discussie inderdaad, want dan is alles correct natuurlijk.Ik snap nog altijd niet waarom geklungel van Masi hier telkens wordt aangehaald.
Het is ONGEZIEN dat lapped cars zich NIET mogen unlappen tijdens een SC, en je wist sowieso dat er een sprint race naar de finish ging komen. En komt niet af met die zever van regelkes dit en dat. Regels zijn al een heel seizoen aan hun laars gelapt door de FIA.
Dat reglement is maar een draaiboek dat uiteindelijk toch maar naar eigen interpretatie werd uitgevoerd. Grootste klucht als voorbeeld was dan vorige week nog tijdens het Jeddah Street Circuit.
- Verstappen WDC: Beste rijder van de grid en verdiend. De stats liegen er niet om dit seizoen. Ik vind de foto niet terug maar meeste "laps led" met een serieuze marge
Met dat verschil dat Verstappen er hier al voorbij was, en Hamilton in Silverstone niet...In Silverstone kreeg Max een pak meer plaats dan Lewis nu kreeg. Toen kon die ook perfect aan zijn kant van het circuit blijven maar hij deed het toen ook niet.
Maar het reglement laat het wel toe. Zowel de unlappen als niet unlappen is een optie. Een deel laten unlappen, wat nu gebeurd is, staat niet in het reglement. Daarbovenop: er wordt gezegd dat ze niet gaan unlappen en dat wordt dan herroepen (al dan niet na gezeur van Horner).Ik snap nog altijd niet waarom geklungel van Masi hier telkens wordt aangehaald.
Het is ONGEZIEN dat lapped cars zich NIET mogen unlappen tijdens een SC, en je wist sowieso dat er een sprint race naar de finish ging komen. En komt niet af met die zever van regelkes dit en dat. Regels zijn al een heel seizoen aan hun laars gelapt door de FIA.![]()
Maar dan moeten ALLE lapped cars ontdubbelen. Ik zeg niet dat het zo zou gelopen zijn, maar dan had Verstappen tenminste rekening moeten houden met Sainz, nu kreeg hij gewoon een free hit op Lewis. Dat en dat de safety car normaal pas next lap mag binnengaan.Ik snap nog altijd niet waarom geklungel van Masi hier telkens wordt aangehaald.
Inderdaad akkoord, die 3 wagens hadden ook een passage moeten krijgen. Geen idee waarom dat niet gebeurd is.Maar dan moeten ALLE lapped cars ontdubbelen. Ik zeg niet dat het zo zou gelopen zijn, maar dan had Verstappen tenminste rekening moeten houden met Sainz, nu kreeg hij gewoon een free hit op Lewis. Dat en dat de safety car normaal pas next lap mag binnengaan.

Bah nee, ik kijk al 25 jaar F1, ik heb hier al vaak gezegd dat ik biased ben omdat ik Mercedes en Lewis fan ben. Maar wat zondag gebeurd is, is vooral als F1 fan zijnde gewoon fout. Of ge laat iedereen ontdubbelen en finished onder SC, of zorgt dat ge de ballen hebt om sneller te beslissen zodat ze dan nog wel 1 ronde kunnen racen, maar dat IEDEREEN dezelfde kansen krijgt, als in Sainz die ook Verstappen kan aanvallen.Inderdaad akkoord, die 3 wagens hadden ook een passage moeten krijgen. Geen idee waarom dat niet gebeurd is.
Ik denk alleen dat "het kot" nog kleiner zou geweest zijn mocht er gefinished zijn onder SC of als wagens zich niet mochten ontdubbelen. Nu hebde alleen nen hoop britten die op mediakanalen hun gal volspuwen![]()
Fair enough dat Sainz nog wel rol van betekenis had kunnen spelen op de straights, zo idd nog niet bekeken maar ge weet ook dat Sainz weinig betekenis zal gespeeld hebben ook al wint hij de race. Maar snap wel dat er onrechtvaardigheid in zit doordat dit niet heeft kunnen meespelen.Bah nee, ik kijk al 25 jaar F1, ik heb hier al vaak gezegd dat ik biased ben omdat ik Mercedes en Lewis fan ben. Maar wat zondag gebeurd is, is vooral als F1 fan zijnde gewoon fout. Of ge laat iedereen ontdubbelen en finished onder SC, of zorgt dat ge de ballen hebt om sneller te beslissen zodat ze dan nog wel 1 ronde kunnen racen, maar dat IEDEREEN dezelfde kansen krijgt, als in Sainz die ook Verstappen kan aanvallen.
Kben niet zo een "die hard" fan van Verstappen, reactie zou hetzelfde geweest zijn mocht het Norris of Leclerc geweest zijn