FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
maar zo kan je elke keer dat iemand een ander van de baan dwingt, weg-argumenteren he. want die dat van de baan moet, kan altijd op de rem gaan staan, en zo op de baan blijven.

dan wordt "forcing another driver off track" gewoon een nutteloos zinnetje, en nooit meer bestraft.
100% mee eens, en die block-passes vind ik eigenlijk niet bij F1 horen. Dat heeft enkel voordelen voor degene die inhaalt, die moet gewoon zien dat ie op gelijk welke manier de bocht haalt, en dan kan de andere kiezen, ofwel geeft ie z'n positie op ofwel gaan ze d'r beide af.
Of, op al die landingsbanen waar ze vandaag den dag op racen, snijdt die den bocht af en laat 't aan de wedstrijdleiding om te beslissen wie eerst mag rijden.
Ik heb heimwee naar tijden waarin duels à la Villeneuve/Arnoux nog mogelijk waren.

Volgend jaar zal Lewis zich alleszins niet meer laten doen door Max denk ik. Zeker niet in het begin van het seizoen. Daar zullen Perez en Russel nog wel van kunnen profiteren. Russel zal ook wel de opdracht krijgen zich niet te laten doen. Als mercedes en redbull een goede auto hebben natuurlijk.. maar dat zal wel.

Lewis 'moet' niet van de baan. Lewis was eerder op de rem gegaan, en kon perfect insteken achter Max. Lewis kiest bewust om door te steken.
Net zoals de voorbije weken toen Max ook op de rem ging en perfect instak achter Lewis ?

Eniac.. ik vind je een toffe gast. Echt waar. Je kent verdorie veel van F1. Maar je sympathie voor Max (of eerder je antipathie voor Lewis want vroeger was het vooral Vettel die niks verkeerd kon doen) verhindert je van helder te denken. Je kan hier tientallen voorbeelden aanhalen van momenten waarop een maneuvre als dit niet bestraft geweest is, Dat maakt het nog altijd niet legaal. Er zijn ook tientallen voorbeelden waar het wel bestraft geweest is.
Het inhaalmaneuvre dat Max daar deed was niet legaal, is niet legaal en zal nooit legaal zijn. Daar kan je gewoon niet omheen. Roepen dat Lewis die plaats had moeten terug geven is zever. Lewis werd op een niet reglementaire manier van het circuit gedrukt en heeft dus alle recht van zijn positie terug in te nemen.
btw... was jij het niet die in Brazilië er van overtuigd was dat Tsunoda daar Stroll van de weg duwde in bocht 1 ? Bekijk die beelden eens opnieuw. Tsunoda remde heel laat maar hij nam wel zijn bocht. Stroll kreeg veel meer ruimte dan dat Lewis nu kreeg. En toch vond je de straf toen terecht. Zet je Verstappen bril (of eerder je anti Lewis bril) eens af en probeer eens een keer neutraal naar een race te kijken.

My bad, ik ging af op hetgeen ik mij herinnerde.

Mijn eerste gedachte na de crash was: Dat komt goed uit voor Hamilton, minder risico op een lekke band en ik ging er onmiddellijk van uit dat dit te lang ging duren voor een normale finish, en uiteindelijk toont dit debacle dat we gezien hebben, aan dat er niet of amper genoeg tijd was voor een normale procedure.
Ik had eigenlijk het tegenovergestelde. Zonder die crash kon hij namelijk rustig uitrijden. Hij had nog iets van een 10" seconden voorsprong dacht ik? Kan mis zijn, maar met 5 rondjes te gaan en met al z'n ervaring kon dat toch echt niet meer fout gaan.

Van zodra die crash er kwam wist ik dat hij nog niet thuis was en dat Max nog een ultieme kans kreeg en door het geklungel van Masi zelfs gewoon een "free win" om het zo te zeggen.

... door het geklungel van Masi zelfs gewoon een "free win" om het zo te zeggen.
Ik snap nog altijd niet waarom geklungel van Masi hier telkens wordt aangehaald.

Het is ONGEZIEN dat lapped cars zich NIET mogen unlappen tijdens een SC, en je wist sowieso dat er een sprint race naar de finish ging komen. En komt niet af met die zever van regelkes dit en dat. Regels zijn al een heel seizoen aan hun laars gelapt door de FIA. :laugh:

Dat reglement is maar een draaiboek dat uiteindelijk toch maar naar eigen interpretatie werd uitgevoerd. Grootste klucht als voorbeeld was dan vorige week nog tijdens het Jeddah Street Circuit.

Soit in mijn ogen is de correcte weergave van dit seizoen ook uitgekomen:

- Mercedes WCC: Beste wagen van de grid en verdiende titel
- Verstappen WDC: Beste rijder van de grid en verdiend. De stats liegen er niet om dit seizoen. Ik vind de foto niet terug maar meeste "laps led" met een serieuze marge

Laatst bewerkt:
Ik snap nog altijd niet waarom geklungel van Masi hier telkens wordt aangehaald.

Het is ONGEZIEN dat lapped cars zich NIET mogen unlappen tijdens een SC, en je wist sowieso dat er een sprint race naar de finish ging komen. En komt niet af met die zever van regelkes dit en dat. Regels zijn al een heel seizoen aan hun laars gelapt door de FIA. :laugh:

Dat reglement is maar een draaiboek dat uiteindelijk toch maar naar eigen interpretatie werd uitgevoerd. Grootste klucht als voorbeeld was dan vorige week nog tijdens het Jeddah Street Circuit.

- Verstappen WDC: Beste rijder van de grid en verdiend. De stats liegen er niet om dit seizoen. Ik vind de foto niet terug maar meeste "laps led" met een serieuze marge
100% mee eens

Het is ook nog nooit gezien dat niet ALLE wagens zich mogen ontdubbelen, dat gaf niet dezelfde kansen aan iedereen, zo moeilijk moet dat toch niet zijn om te verstaan.

Kom niet af met regels? Ja, dan stopt de discussie inderdaad, want dan is alles correct natuurlijk.

Maar het reglement laat het wel toe. Zowel de unlappen als niet unlappen is een optie. Een deel laten unlappen, wat nu gebeurd is, staat niet in het reglement. Daarbovenop: er wordt gezegd dat ze niet gaan unlappen en dat wordt dan herroepen (al dan niet na gezeur van Horner).
Dat komt toch niet goed over?

Maar fair is fair: Masi heeft blijkbaar de macht om dat te doen; dan mag het hé. Maar het blijft toch wat wrang imo.
Voor de rest heb je gelijk: Mercedes verdiende constuctor en Verstappen verdiende piloot. Al had Hamilton het ook wel niet gestolen.

Maar dan moeten ALLE lapped cars ontdubbelen. Ik zeg niet dat het zo zou gelopen zijn, maar dan had Verstappen tenminste rekening moeten houden met Sainz, nu kreeg hij gewoon een free hit op Lewis. Dat en dat de safety car normaal pas next lap mag binnengaan.

ach ja, dit seizoen stond bol van de kantjes eraf lopen met het toepassen van de regels, nu moeten we ook niet zo streng zijn dat dit in de finale ook zo gebeurd. De trend van de rest van het seizoen is gevolgd :).

Maar dan moeten ALLE lapped cars ontdubbelen. Ik zeg niet dat het zo zou gelopen zijn, maar dan had Verstappen tenminste rekening moeten houden met Sainz, nu kreeg hij gewoon een free hit op Lewis. Dat en dat de safety car normaal pas next lap mag binnengaan.
Inderdaad akkoord, die 3 wagens hadden ook een passage moeten krijgen. Geen idee waarom dat niet gebeurd is.

Ik denk alleen dat "het kot" nog kleiner zou geweest zijn mocht er gefinished zijn onder SC of als wagens zich niet mochten ontdubbelen. Nu hebde alleen nen hoop britten die op mediakanalen hun gal volspuwen :unsure:

Inderdaad akkoord, die 3 wagens hadden ook een passage moeten krijgen. Geen idee waarom dat niet gebeurd is.

Ik denk alleen dat "het kot" nog kleiner zou geweest zijn mocht er gefinished zijn onder SC of als wagens zich niet mochten ontdubbelen. Nu hebde alleen nen hoop britten die op mediakanalen hun gal volspuwen :unsure:
Bah nee, ik kijk al 25 jaar F1, ik heb hier al vaak gezegd dat ik biased ben omdat ik Mercedes en Lewis fan ben. Maar wat zondag gebeurd is, is vooral als F1 fan zijnde gewoon fout. Of ge laat iedereen ontdubbelen en finished onder SC, of zorgt dat ge de ballen hebt om sneller te beslissen zodat ze dan nog wel 1 ronde kunnen racen, maar dat IEDEREEN dezelfde kansen krijgt, als in Sainz die ook Verstappen kan aanvallen.

Bah nee, ik kijk al 25 jaar F1, ik heb hier al vaak gezegd dat ik biased ben omdat ik Mercedes en Lewis fan ben. Maar wat zondag gebeurd is, is vooral als F1 fan zijnde gewoon fout. Of ge laat iedereen ontdubbelen en finished onder SC, of zorgt dat ge de ballen hebt om sneller te beslissen zodat ze dan nog wel 1 ronde kunnen racen, maar dat IEDEREEN dezelfde kansen krijgt, als in Sainz die ook Verstappen kan aanvallen.
Fair enough dat Sainz nog wel rol van betekenis had kunnen spelen op de straights, zo idd nog niet bekeken maar ge weet ook dat Sainz weinig betekenis zal gespeeld hebben ook al wint hij de race. Maar snap wel dat er onrechtvaardigheid in zit doordat dit niet heeft kunnen meespelen.

Nuja ik laat mijn emoties ook spreken door 7 jaar eentonige dominantie van Mercedes :p Kben niet zo een "die hard" fan van Verstappen, reactie zou hetzelfde geweest zijn mocht het Norris of Leclerc geweest zijn :D

In eerste plaats nog altijd fan van de sport: LET THEM RACE! ^^

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan