Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Kunnen we aub het woord 'racecraft' bannen?
Ik vraag me af waar de grens ligt. Stel, Mercedes in z'n dominantste jaar vanaf invoering hybride motoren. Hamilton is er niet en de tweede rijder moet duidelijk vanaf race 1 in dienst rijden van rijder 1. Waar trekken we de grens. Kon Ricciardo kampioen worden? Albon? Mazepin?
Ben je het met met volgende stelling: "zelfs een Mazepin, of één van de andere drie die je zelf opnoemt, zou in staat zijn om minstens één race te winnen met een dominante wagen, gesteld dat hij door zijn teamgenoot niet MAG worden aangevallen"?Ricciardo absoluut, afhankelijk van wie ernaast zou gezeten hebben. Naast een Hamilton of Verstappen twijfelachtig tenzij de mechanische pech zoals in 2016 vrij eenzijdig zou zijn. Maar je uitgangspunt is dus dat hij sowieso #1 rijder zou zijn in een dominant team met een tweede rijder die in dienst rijdt, en dan: absoluut.
Dat geldt voor de meeste huidige F1 rijders wel in 2014, 2015, 2016. De dominantie was zo groot dat je als rijder echt al een pak trager kon zijn en nog steeds winnen. Het is vooral bij een Latifi, Mazepin dat ik denk dat die het wel nog zouden vergooien. In een Stroll (heeft wel al een paar mooie resultaten, maar verre van consistent, en gemiddeld gezien toch niet snel genoeg), Tsunoda, Schumacher en Zhou ook niet heel veel vertrouwen. De rest zou het denk ik wel klaarspelen.
Ben je het met met volgende stelling: "zelfs een Mazepin, of één van de andere drie die je zelf opnoemt, zou in staat zijn om minstens één race te winnen met een dominante wagen, gesteld dat hij door zijn teamgenoot niet MAG worden aangevallen"?
Je zit op dezelfde lijn als mij dan.1 race winnen zou wel moeten lukken. Die mannen kunnen uiteindelijk ook echt wel een stuk rijden, alleen zijn ze op dat allerhoogste niveau niet zo goed als de anderen.
Beetje een domme vergelijking he? Ik mag hopen dat een professioneel autocoureur mij eraf rijdt met elke wagen.Je zit op dezelfde lijn als mij dan.
Ik lees hier vaak "haha, Mazepin, prutser", of zelfs gekap op Grosjean, Albon, ...
Ik ben er zelf van overtuigd dat wanneer élk van die mannen een potje karten met ons dat ze ons allemaal naar huis rijden.
Waarschijnlijk kan ik niet eens hard genoeg met een F1 rijden om de banden en remmen warm te krijgen, en ik heb zelfs al wat circuitervaring (trackdays) + kartervaring...
Na 1 ronde hangt mijn nek waarschijnlijk op mijn schouder en mijn tong op m'n knieën.
Geef mij een Mercedes op splinternieuwe softs, en waarschijnlijk rijdt elke piloot me NOG naar huis in de Haas van vorig jaar mét afgekoppelde batterij...
Ok dan. Gelukkig zijn domme vergelijkingen niet verboden.Beetje een domme vergelijking he? Ik mag hopen dat een professioneel autocoureur mij eraf rijdt met elke wagen.
Opnieuw een gekke vergelijking hé? Ik heb waarschijnlijk nog geen 5% van de capaciteiten van een F1 chauffeur als race piloot, maar waarom zou ik daarom een slechte chauffeur zijn in het dagelijkse verkeer? Het een heeft niks te maken met het andere, los van het feit dat het in een voertuig gebeurd met 4 wielen.Ok dan. Gelukkig zijn domme vergelijkingen niet verboden.
Het gaat er me net over dat je hier vaak leest dat x en y ‘niet kan rijden’. Elke rijder in de F1, paydriver of niet, zit in de top 1% wereldwijd volgens mij qua ‘kunnen rijden’. Op de baan rijden er mensen rond die waarschijnlijk 5% van de capaciteit van een F1 piloot hebben en als veilige chauffeur beschouw worden.
Ik mis toch vaak wat nuance over zo’n dingen.
Ik heb eens ge-indoor-kart tegen Anthony Kumpen. En hem naar huis gereden.Ik ben er zelf van overtuigd dat wanneer élk van die mannen een potje karten met ons dat ze ons allemaal naar huis rijden.
Ik ga die zelfs moeten opzoeken, ken hem niet.Laat ons het er gewoon op houden dat iedereen blij is dat Deledda gelukkig niet meer in F2 zit (ook al is zijn naam hier niet gevallen). Dat was een van de grootste prutsers die ik ooit beziggezien heb.
Ja, dat het 'gekke' en 'domme' vergelijkingen zijn kan gerust, geen probleem mee. Maar ik vraag me dat wel actief af.Opnieuw een gekke vergelijking hé? Ik heb waarschijnlijk nog geen 5% van de capaciteiten van een F1 chauffeur als race piloot, maar waarom zou ik daarom een slechte chauffeur zijn in het dagelijkse verkeer? Het een heeft niks te maken met het andere, los van het feit dat het in een voertuig gebeurd met 4 wielen.
Er is gewoon op het circuit best veel verschil tussen nummer 1 en nummer 20 op de grid. Dan mogen die nog in de bovenste 1% van de piloten zitten.
Als je dan Verstappen neemt. Verstappen is wel the real deal. Die rijdt online zelfs iedereen naar huis xD Mocht er iemand aan twijfelen Verstappen > Norris. Norris heeft dat zelfs min of meer toegegeven in zijne stream.Online heb ik ook wel al eens geraced in iRacing tegen wat bekenden. Ondermeer gewonnen tegen Billy Mongor.
Maar ja. Geen idee of die dat vaak doen. Of gewoon soms eens tussen door.
Alé serieus geoefend had em toen niet, ma toch 
Ik heb eens ge-indoor-kart tegen Anthony Kumpen. En hem naar huis gereden.
In die tijd gingen we wel met een man of 5 minstens 2 keer per week daar naartoe. Kumpen was achter ons allemaal.
Dat Mazepin ooit een race zou winnen met een sterke auto durf ik toch wel heel hard te betwijfelen hoor.
Hoe vaak is Albon 2de geweest met een RedBull? Of Perez?
Het zal altijd de combinatie blijven. Een ondermaatse rijder in een goeie auto of een toprijder in een slechte auto gaan nooit een titel winnen.Ja, dat het 'gekke' en 'domme' vergelijkingen zijn kan gerust, geen probleem mee. Maar ik vraag me dat wel actief af.
Stel, vorig jaar, Hamilton wisselt met Mazepin. Even fictief, ze krijgen alletwee een testdag of 3 om zich aan hun team/nieuwe wagen aan te passen.
Niemand denkt toch dat Hamilton met de Haas van vorig jaar VOOR Mazepin in de Mercedes van vorig jaar eindigt? In een wereld waar er geen incidenten zijn en geen technische problemen, want anders kan alles natuurlijk.
Ik denk dat veel mensen ONDERschatten hoe belangrijk de auto is en OVERschatten hoe belangrijk de rijder is.
Kijk naar Maldonado. Iedereen herinnert hem vooral voor zijn crashes, maar hij heeft toch ook maar mooi een gp gewonnen, en die Williams was verre van dominant.Ben je het met met volgende stelling: "zelfs een Mazepin, of één van de andere drie die je zelf opnoemt, zou in staat zijn om minstens één race te winnen met een dominante wagen, gesteld dat hij door zijn teamgenoot niet MAG worden aangevallen"?