FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Het gaat om wat Wheatley gezegd heeft, en of dit al dan niet binnen de regels valt. Hoe graag en hoe zeer jij het over andere dingen wil hebben.
Het gaat over het feit dat hetgeen wat Wheatley gezegd heeft gezorgd heeft voor een heel controversieel einde. Dat heeft er namelijk voor gezorgd dat er een artikel is boven gehaald dat zegt dat de scheidsrechter tijdens een wedstrijd de regels naar goeddunken mag aanpassen. En dat probeer jij hier goed te praten.

Ik vraag je nogmaals.. zoek mij 1 sport waar de scheidsrechter dat kan/mag. Veel succes.

Sorry dat ik het zeg, maar dit stinkt naar favoritisme, of eerder anti-favoritisme. Vroeger was het Vettel die niks verkeerd kon doen want Vettel was de enige die Lewis kon verslaan. En nu is het Max, want Max is de enige die Lewis vorig jaar kon verslaan. Zo lang het Lewis maar niet was worden er uitvluchten bij de vleet gezocht om hetgeen wat Masi vorig jaar gedaan heeft goed te praten. En sorry Eniac, dat valt niet goed te praten. Op geen enkel moment is het normaal dat de scheidsrechter naar goeddunken de regels aanpast. En of Masi op dat moment nu Max of Lewis voorgetrokken heeft interesseert mij geen bal. Masi heeft niemand voor te trekken of aan te passen. Masi heeft, net als iedereen, de regels te volgen.

Je hebt gelijk.. dit is op dit moment belangrijker
Op het eerste zicht een mooi wagen, maar wel vreemde sidepods. Zijn die dicht ??? Is dat een kap die ze afnemen ? Waarschijnlijk wel...
En die flips (of hoe noem je die ?) boven die voorwielen. Zijn die wel lang genoeg ?
Daar zegt ge iets, in heb ook de indruk dat die “dingen” aan de wielen langer waren op de concept, maar daar zal wel een regel rond bestaan zeker?

Die nieuwe wagens zien er inderdaad wel beter uit.
Combineer dat met ground effect waar nog veel rek op zit en wij hebben mss hopelijk terug een seizoen met een paar teams vooraan.

Klopt, maar verandert toch niets aan het feit dat what Wheatley zei gewoon volgens de regels was?

De discussie ontstond omdat er een hersenloze Twitteraar het had over het zogezegde "shocking" en "sickening" aspect van wat Wheatley zei terwijl die gewoon iets zei wat helemaal binnen de regels past. En mannen als @Knarf hier zo'n random twitteraar dan meteen maar geloven dat lapped cars niet bij het pack laten aansluiten "without consideration of legality and fairness" is.
To be fair: hij neemt de verwoording klakkeloos over en dat valt wat verkeerd. Dat lijkt alsof hij zich heeft laten leiden door Red Bull/Wheatley.
Met de nadruk op lijkt.

Het gaat over het feit dat hetgeen wat Wheatley gezegd heeft gezorgd heeft voor een heel controversieel einde. Dat heeft er namelijk voor gezorgd dat er een artikel is boven gehaald dat zegt dat de scheidsrechter tijdens een wedstrijd de regels naar goeddunken mag aanpassen. En dat probeer jij hier goed te praten.

Ik vraag je nogmaals.. zoek mij 1 sport waar de scheidsrechter dat kan/mag. Veel succes.
Wat valt daar goed te praten aan?
Het staat letterlijk in de regels dat de race director full authority heeft. Elk team dat deel neemt aan het WK, gaat akkoord met dat reglement. Ge kunt dat bullshit vinden of onrechtvaardig maar feit is dat die regels gevolgd moeten worden.

Mijn eerste reactie was ook één van "wtf is dit?". Zowel op het eind van de race (unlappen van slechts enkele wagens) als op die regel.
Maar nu ik er over nadenk is dat ergens gewoon neen logische regel: in bepaalde gevallen moet er snel beslist en geschakeld kunnen worden. En daarom ligt die overruling power bij één man.

Dus: laat die hysterie gewoon? Het reglement is gewoon gevolgd. Het enige waar ge over kunt zagen is dat er misschien een zweem van partijdigheid is? Al is dat zeer voorwaardelijk aangezien we bijlange niet alle interactie tussen de teams en de raceleiding kunnen. Al denk na die koehandel in Jeddah dat het dat het vrij normaal is dat teams hun mening geven en wat proberen te pushen.

En dat is uiteindelijk mijn enige bezwaar: het schijnbaar gelobby bij de raceleiding. Het komt gewoon niet goed over wanneer bij twijfelgevallen het betrokken team begint te lobbyen en dat dan het oordeel in hun voordeel wordt uitgesproken.

Het gaat over het feit dat hetgeen wat Wheatley gezegd heeft gezorgd heeft voor een heel controversieel einde.

Neen, daar gaat het niet over. Wheatley zegt wat hij zegt, sommigen denken dat wat hij zegt illegaal is, ik weerleg dat, ik word vervolgens weer afgeschilderd als iemand die ongelijk heeft maar het niet kan toegeven, ik haal er dan de regels bij en bewijs mijn gelijk.

En dan doet de knarf wat hij mij verwijt, zijn ongelijk niet toegeven.

En DAN kom jij binnenwaaien en maak jij er iets van wat het niet was.

En nee, ik laat me niet in een discussie zuigen die de laatste maanden al op alle media en fora heeft gewoed. Het paard is dood.

,Vroeger was het Vettel die niks verkeerd kon doen want Vettel was de enige die Lewis kon verslaan. En nu is het Max, want Max is de enige die Lewis vorig jaar kon verslaan.

En we gaan weer op de man spelen. Want dat moet blijkbaar af en toe ook eens. Los van het feit dat dit idee-fixes in jouw hoofd zijn die gewoon fout zijn (ik heb genoeg aangegeven dat Vettel fouten heeft gemaakt, idem Max) is dit onder de gordel slaan.

*Edit: dit was ik nog vergeten: mijn voorkeuren op rijdersvlak hebben niets te maken met "tegen Lewis" en zijn ook niet ad hoc of korte-termijn gebonden. Ik supporterde voor Vettel sinds 2007, voor Max nog van in de F3. Ik stond te juichen voor Lewis toen die debuteerde, heb hem hier deze week nog verdedigd en ik denk dat ik genoeg lof zijn kant uit stuur ook. Maar dan moet jij het zelf ook wel willen zien natuurlijk, en niet enkel je eigen foute interpretaties onthouden van wat gezegd wordt. Dus hou gerust je theorieën over wat ik waarom doe achterwege. Op de man spelen wordt niemand beter van.

Ik laat me alleszins niet meer meetrekken in dit toxisch gedoe.

Laatst bewerkt:
Moeten we die hele discussie opnieuw voeren? Let’s hope not.
Eniac reageerde enkel op die post dat die niet klopt, en dan waethly niet echt iets illegaals zei, ongeacht de gevolgen. En dat hij vindt dat niemand in de F1 mag roepen om geen safety car naar buiten te halen omdat dit de race beïnvloed. De safety car is in eerste instantie een veiligheidsdienst, en gaat over veiligheid. Als het nodig is voor de veiligheid, dan moet die altijd deployed kunnen worden, zonder dat teambazen hierover kunnen zagen.

Het feit dat die safety car al dan niet terecht deployed werd staat hier volledig los van, en hoeven we nirt opnieuw te discussiëren aub. Wat de FIA daarna gedaan heeft en alle bekende gevolgen vandien zijn al genoeg gediscussieerd vorig jaar, en hoeven hopelijk ook echt niet opnieuw gevoerd te worden aub :) en staat los van het feit of de Twitter post gelijk heeft of niet.

En nu back to the launches. Ik vind dat fel groen lijntje echt tof bij de Aston Martin.

En dan doet de knarf wat hij mij verwijt, zijn ongelijk niet toegeven.
Ik heb gezegd dat ik er niet ging over discussieren. Dus het volgende is het allerlaatste wat ik erover zeg.

Het probleem is dat ge enkel naar de eerste zin luistert.

Het gaat eigenlijk over die laatste zin, of over alles samen wat hij gezegd heeft, wat een leugen is. Then we can go motorracing.

Hij zegt eigenlijk. Laat die auto´s vlug inhalen, zodat we een race hebben en niet onder geel finishen. Dus hij geeft aan dat de race dan dadelijk terug gestart mag worden.

De race mag dan helemaal niet gestart worden. Er moet een ronde gewacht worden. En die regel is verbroken, onder invloed van wat Wheatly zei.

Mannen, die info van Wheatley die aan het lobbyen was tegen Masi is 👏 niet 👏 nieuw 👏 !

Ik weiger van daar nu over mee te doen want nieuwssites ( vooral HLN) komt af met de flagrante leugen dat dit nieuw is.
Iedereen was smakelijk aan het lachen met Toto en zijn meme, maar Redbull was evenhard lelijk over de radio. Vandaar de farce dat.die race was.

Het verhaal dat sommigen hier rond opspinnen al zou het een plan zijn van Mercedes nu Hamilton terug is, is ook compleet meegaan met leugens en daar dan nog verdere zever over verzinnen.
Alstublieft, zet dat alu hoedje af en beschaam jezelf niet verder.

Het nieuwe seizoen begint. De nieuwe wagens zien er prachtig uit.

En nu back to the launches. Ik vind dat fel groen lijntje echt tof bij de Aston Martin.
Ik vind het in z'n geheel wel een mooie livery eigenlijk. Ik ben in eerste instantie wel Mercedes/Lewis fan, maar ik hoop eigenlijk echt voor Vettel dat die wagen snel is en bij uitbreiding voor ons allemaal dat er zo een team of 4 aan elkaar gewaagd is, nog een dikke maand jongens!

Ik vind het in z'n geheel wel een mooie livery eigenlijk. Ik ben in eerste instantie wel Mercedes/Lewis fan, maar ik hoop eigenlijk echt voor Vettel dat die wagen snel is en bij uitbreiding voor ons allemaal dat er zo een team of 4 aan elkaar gewaagd is, nog een dikke maand jongens!
Ik vrees dat het dan toch best van andere teams komt.
Zoals Ferrari, en waar ik vooral op hoop McLaren.

Met alle respect, maar de piloten bij Aston Martin zijn volgens mij gewoon ondermaats.
Ge hebt Stroll, en dan een Vettel, die echt niet meer de Vettel is van 10 jaar geleden.

Ik vrees dat het dan toch best van andere teams komt.
Zoals Ferrari, en waar ik vooral op hoop McLaren.

Met alle respect, maar de piloten bij Aston Martin zijn volgens mij gewoon ondermaats.
Ge hebt Stroll, en dan een Vettel, die echt niet meer de Vettel is van 10 jaar geleden.
I know, maar ik zou 'm het gunnen van nog eens met een snelle wagen te kunnen knallen.
Ik hoop ook op McLaren, want ik zie Norris echt graag rijden (en Danny Ric natuurlijk).

Dit alles met op het einde een 8ste titel voor Lewis natuurlijk :biglaugh: .

Het zou wel tof zijn als ongeveer alle teams theoretisch een kans hebben om eens een race te winnen natuurlijk :)

Ik vind Stroll eigenlijk nog wel ne redelijk goede coureur. Vroeger keek ik ook met een bepaalde bril naar hem (enkel in de F1 gekomen door het geld), maar ergens heb ik die bril kunnen afzetten, en hem al goede races zien rijden. Vergeet niet dat die gast al 3 keer op het podium heeft gestaan in een veld waarin op zijn minst 6 wagens afgetekend sneller waren dan zijn eigen wagen. Bijna allemaal incidentrijke races dacht ik, maar hij grijpt dan wel mooi zijn kans. Hij is gewoon wat wisselvallig in zijn resultaten.

En Vettel toont af en toe nog wat genialiteit, ik hoop dat het aan de wagens ligt dat hij de laatste jaren soms wat op de dool lijkt te zijn. Wie weet liggen de nieuwe wagens hem goed, en zien we terug wat meer van de oude Vettel. Of het blijft zoals het is, en dan stopt ie er over een paar jaar mee.

Het zou wel tof zijn als ongeveer alle teams theoretisch een kans hebben om eens een race te winnen natuurlijk :)
Haas had vorig jaar ook theoretisch altijd een kans om een race te winnen. Niet dat die kans groot was :p

Maar ik hoop ook echt wel dat een 4-tal teams kunnen strijden voor de win. Zolang het maar niet opnieuw 1 dominant team gaat zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan