FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben ook wel blij voor Haas en Alfa Romeo. Ik had er net de Netflix aflevering rond Williams opzitten, voor hun is het dus spijtig genoeg wel schrijnend.
Bij Haas is het ook wel een kwestie van perspectief, Magnussen zijn aandeel is wel merkbaar. Mazepin finishte nooit voor Schumacher, dus die had gisteren misschien rond P15 gebengeld, en dan zag het er nog steed niet geweldig uit voor Haas. Ik geloof dat die zever in Rusland ironisch genoeg een zegen is voor Haas. Buiten de kwestie Uralkali/Mazepin/Magnussen is het natuurlijk wel heel duidelijk dat Haas hun opgeofferd 2021 nu vruchten afwerpt.
Wie weet kunnen ze het gat aan sponsorgeld al serieus dichtrijden met een beter resultaat in het WCC dankzij Magnussen

als ik sommigen zo hoor hier, zouden ze beter kijken naar rolstoelracen bij bejaarden uitgerust met enorm schokdempers.

't is racen he mannekes, komaan seg

Volgens een paar cijferknabbelaars op reddit heeft Leclerc in die 4 bewuste ronden zijn 8ste versnelling zelfs niet gebruikt. Zijn wagen topte op 290 per uur, zijn laagste snelheid op dat stuk tijdens de hele race. Om dan rustiger af te kunnen remmen, max te baiten en hem dan in de 2de DRS voorbij te rijden. Geweldig rijdersinstinct heeft die man.

Ik weet alvast dat we bijzonder dankbaar moeten zijn voor DRS. Het aanzuigeffect (slipstream dus) is bijna weg met deze wagens en de DRS is nét genoeg om korterbij te geraken en in stelling te komen om aan te vallen.
Lijkt te kloppen:

On board bij Leclerc bij de laatste poging van Verstappen.

Wel triestig dat sommigen hier (zowel de merc als RB fanboys) meer plezier halen in het falen en neerhalen van een ander dan naar een leuke race te kijken. Zeer triestig ze boys, heel volwassen ook! En dan ook nog die oude koeien van vorig jaar uit de sloot blijven halen: iedereen is dat beu, ge maakt u daar niet interessant of “cool” mee.

Leuke duels tussen lec en max, fijn om te zien. Ook fijn om te zien die vreugde van Haas, blij dat hun verspilde jaar vorig jaar niet voor niks was.
Ik verschiet wel heel erg van McLaren. Er werd al gezegd dat hun auto niet top ging zijn maar dit was wel echt extreem.
Had ook de indruk dat iedereen langer dichter bijeen bleef rijden dan vorig jaar. Vorige jaar had je na 10 laps als een kloof tussen de eerste 2 dan nog een groepje van 5 en dan de rest dat aanmodderde. Nu bleven ze langer meer bij elkaar reden en duurde het langer voor er volk gelapt werd. Kan ook gewoon een vertekend beeld zijn van mij hoor 😅

Wel triestig dat sommigen hier (zowel de merc als RB fanboys) meer plezier halen in het falen en neerhalen van een ander dan naar een leuke race te kijken. Zeer triestig ze boys, heel volwassen ook! En dan ook nog die oude koeien van vorig jaar uit de sloot blijven halen: iedereen is dat beu, ge maakt u daar niet interessant of “cool” mee.

Leuke duels tussen lec en max, fijn om te zien. Ook fijn om te zien die vreugde van Haas, blij dat hun verspilde jaar vorig jaar niet voor niks was.
Ik verschiet wel heel erg van McLaren. Er werd al gezegd dat hun auto niet top ging zijn maar dit was wel echt extreem.
Had ook de indruk dat iedereen langer dichter bijeen bleef rijden dan vorig jaar. Vorige jaar had je na 10 laps als een kloof tussen de eerste 2 dan nog een groepje van 5 en dan de rest dat aanmodderde. Nu bleven ze langer meer bij elkaar reden en duurde het langer voor er volk gelapt werd. Kan ook gewoon een vertekend beeld zijn van mij hoor 😅
Ik had ook wel dat idee, dat het langer bij elkaar bleef.

100% mee eens...

als ik sommigen zo hoor hier, zouden ze beter kijken naar rolstoelracen bij bejaarden uitgerust met enorm schokdempers.

't is racen he mannekes, komaan seg
Ik weet niet of dit op mij slaat, maar ik zou hier toch graag op reageren. Ik heb niks tegen hard racen. Meer zelfs, ik zie het heel graag. Leclerc racete gisteren ook hard. Hoe hij Max daar buitenom inhaalde, voor hem in schoot en dan op de rem ging was heel hard racen. Op het randje van het toelaatbare zelfs, maar het was wel een prachtig maneuvre.
Waar ik wel een probleem mee heb is met mensen die zelf hard racen maar die, wanneer zij van hetzelfde laken een pak krijgen, gaan zitten janken dat het niet eerlijk was. Als je in ronde 1 tot 2 keer toe de deur gewoon dicht smijt en verwacht dat de andere piloot wel voor je in de remmen zal gaan, dan moet je niet verwachten dat die piloot dat nog eens een 3de keer zal doen. Dan moet je niet gaan zitten blèten over een moordaanslag. Als je hard wil racen moet je er tegen kunnen dat de anderen ook hard terug zullen racen.

In elk geval heeft Leclerc laten zien dat hij niet van plan is om zich te laten overbluffen door Max. Mooi zo. Laten we hopen op een fair gevecht en dat de beste moge winnen. Ik zou het zelfs nog leuker vinden moesten er nog wat piloten bij komen die kunnen vechten voor de overwinning. Of dat nu Lewis, Russell, Sainz, Perez of wie dan ook is interesseert mij geen bal. Van mij mogen ze allemaal winnen.

100% mee eens...
Dit slaat wel degelijk op mij :laugh:

Ik wacht nog steeds op de uitleg wat je met die post nr 793 precies bedoelde. Blijkbaar had ik jou woorden in de mond gelegd. Had je het helemaal niet bedoelt zoals ik dacht. Ik heb mij geëxcuseerd en gevraagd wat je dan wel bedoelde maar dat antwoord heb ik spijtig genoeg nog niet gehad.
In elk geval, moets het zijn zoals jij dacht dat ik het bedoelde zou ik het heel zwak vinden van Mercedes. Indertijd vond ik het ook heel zwak hoe Leclerc achter Vettel moest blijven terwijl iedereen kon zien dat die een pak sneller was.
Maar zo bedoelde jij het dus niet. Hoe wel blijft mij tot nu toe een raadsel.

Dit slaat wel degelijk op mij :laugh:

Ik wacht nog steeds op de uitleg wat je met die post nr 793 precies bedoelde. Blijkbaar had ik jou woorden in de mond gelegd. Had je het helemaal niet bedoelt zoals ik dacht. Ik heb mij geëxcuseerd en gevraagd wat je dan wel bedoelde maar dat antwoord heb ik spijtig genoeg nog niet gehad.
In elk geval, moets het zijn zoals jij dacht dat ik het bedoelde zou ik het heel zwak vinden van Mercedes. Indertijd vond ik het ook heel zwak hoe Leclerc achter Vettel moest blijven terwijl iedereen kon zien dat die een pak sneller was.
Maar zo bedoelde jij het dus niet. Hoe wel blijft mij tot nu toe een raadsel.
Sorry, ik heb een paar pagina's gemist in deze thread.
Mijn oorspronkelijke post daar bedacht ik me zonder bijbedoelingen dat het toch wel een bizarre strategie was van Mercedes om Russell steeds minstens 3 laps langer buiten te laten blijven dan Hamilton, terwijl ik geen reden zie dat ze hem niet gewoon de volgende lap lieten binnenkomen. Ik heb er nog geen data van opgezocht maar ik ben 100% zeker dat het nadeel bij Russell daarmee zwart op wit zou staan. Bijkomend viel ook op dat Russell kort voor die pitstops steeds dichter bij Hamilton kwam, maar lang niet dicht genoeg om een bedreiging te vormen. Ik wou er dus niet mee insinueren dat Mercedes het bewust deed om Russell een loef af te steken, maar ik vond het wel vreemd.

En bovenstaande slaat helemaal niet op jou ;) ik vind dat een jammerlijke algemene tendens in deze thread en het vele kinderlijke leedvermaak en overdreven reacties zijn met voorsprong de hoofdreden dat ik amper nog actief ben in deze thread.

Oef. Het is me gelukt om hier niet te reageren, zoals ik mezelf opleg, binnen de 24u na een race. Ik kan nogal heetgeblakerd posten op het moment van of net na de race.

Ik pik er even jouw post uit, maar had er evengoed enkele pagina's terug eentje kunnen quoten. Vat het dus vooral niet persoonlijk op.

Maar: sommigen lijken hier te vergeten dat het om sport gaat, en sport is voor mij pure emotie, pure adrenaline. Het zal je misschien verbazen, maar ik heb gisteren luid tegen m'n TV zitten roepen toen Verstappen en Leclerc aan het duelleren waren, en ja, het zal jullie misschien nog meer verbazen, maar toen Verstappen de pits inbolde met z'n probleem (motorisch, vermoedelijk), dan zat ik met gebalde vuist omhoog te 'vieren', terwijl ik enkele termen door de living gooide die me hier sowieso infractions zouden opleveren wegens 'racisme'.

Ik moet 'm niet, laat dat duidelijk zijn. Ja, ik haal er ENORM veel plezier uit als hij zoiets tegen komt. Van mij mag hij elke race in de laatste ronde uitvallen met één of ander vaag probleem. Newsflash voor diegenen die zeggen dat je liever 'naar een leuke race kijkt': ga eens naar Anderlecht - Brugge of Standard - Anderlecht kijken.

Hier lijkt het alsof alles vooral zeer berekend moet zijn. Woehoe. Mooie race. Nu over naar de orde van de dag, m'n gras afrijden ofzo. Neen dus.

Ik zat gisteren na het einde van de race schuimbekkend in de zetel. EINDELIJK weer rood op het hoogste schavotje, en hoe. En als kers op de taart staat Verstappen in de pits, dat maakt het weekend pas helemaal goed. Van mijn part mocht zijn motor op dit eigenste ogenblik nog in brand staan, bij manier van spreken.

Ga vooral door met de postings, ik vind het heel boeiend om allemaal te lezen (gemeend!). Volgende week naar Saoedi-Arabië, meer van dit!

I rest my case.
Er is natuurlijk niets dat stelt dat dat niet mag. Ik lach de tegenstander in’t voetbal ook uit als hij verliest door een owngoal. Is dat volwassen? Neen. Kinderachtig? Sure. Maar ik trek het me niet aan, ik moet al de hele week ‘volwassen zijn’.

Marginaal gedrag benoemen voor wat het is is ook niet verboden. Ik vind het zelf redelijk triestig als uw emotionele toestand in dergelijke mate afhankelijk is van godbetert een F1-race en de malchance die iemand daarin te verduren krijgt, maar geniet ervan.

Er is natuurlijk niets dat stelt dat dat niet mag. Ik lach de tegenstander in’t voetbal ook uit als hij verliest door een owngoal. Is dat volwassen? Neen. Kinderachtig? Sure. Maar ik trek het me niet aan, ik moet al de hele week ‘volwassen zijn’.
't is uw goed recht, ik ben niet voor censuur dus van mijn part zegt iedereen wat hij wilt, maar het werkt dan inderdaad wel op mijn zenuwen. Daarvoor hecht ik net iets teveel belang aan een minimum aan respect.
Ik verkondig dit voor het eerst in mijn 18 jaar dat ik actief ben op 9lives/BG: ik ben een grote Ferrari fan. Ik durf wedden dat ik dat in mijn posts nog nooit weggegeven heb. Niet dat zoiets geheim moet zijn eh, maar ik ben in eerste plaats fan van de sport, en in tweede plaats fan van Ferrari. Als zij het minder goed doen, dan ben ik nog altijd blij dat ik F1 kan kijken en geniet ik van gevechten zoals die van vorig jaar. Ik vind Verstappen ook te arrogant en zie mezelf nooit supporteren voor hem, maar al dat uitlachen hier bij het minste dat iemand iets onfortuinlijk voorheeft, daar heb ik echt een bloedhekel aan. Alle 20 rijders op de grid hebben hetzelfde doel, maar je kunt natuurlijk niet iedereen even hard appreciëren. Toch vind ik het maar normaal om alle uiteenlopende stijlen te respecteren, ook al "is het nen Hollander" of is iemand arrogant. Verstappen vind ik met gemak een van de minst sympathieke rijders in F1, maar ik heb extreem veel bewondering voor zijn gedrevenheid, talent en honger om te winnen. Of je dat nu wilt of niet, over 30 jaar zal hij nog steeds herinnerd worden als een van de groten. Dus ja, ik zie hem erg graag bezig. En nee, er is niemand die ik ga uitlachen als hij in een muur knalt of gewoon brute pech heeft zoals gisteren, en ik wens het niemand toe.
Ik zie zelfs graag wat commotie zoals eind vorig jaar, of zoals Hamilton vs Rosberg indertijd, dat geeft allemaal wat kleur aan een seizoen.
Ik kan maar één ding bedenken waar ik nul sympathie voor kan opbrengen in F1, en dat zijn paydrivers. En ook daar kun je nog onderscheid in maken, want je hebt paydrivers à la Stroll die in retrospect hun plaats op de grid toch verdiend hebben, dan zie ik het door de vingers. Maar ik heb het nu specifiek over iemand als Mazepin, rijkeluiskindjes die in de weg komen zitten van het échte talent dat eigenlijk zou moeten doorstromen uit F2 en F3. Ok, beetje ironisch dat net Magnussen nu zijn plek inneemt, maar hem gun ik het nog wel, en het werpt duidelijk nog vruchten af ook.

Tuurlijk maar zulke dingen hebben geen plaats op dit forum, vind ik. Want dat maakt deze topics gewoonweg onleesbaar.

Niet voor niks dat men ooit een peutertuin-thread had voor de voetbal :p. Gewoon om de normale topic minder tenenkrullend te maken.

Ik kan me alleen maar aansluiten biij wat Cerulan zegt. Ik ben vooral fan van de sport. Ik heb het bovendien nogal moeilijk met anti-supporters. Natuurlijk heb ik voor de ene meer een voorkeur dan voor de andere, maar wat Max gistreren aan de hand had wens ik in elk geval niemand toe. Ook Max niet.

Over het algemeen heb ik het altijd rachtig gevonden dat autosport supporters samen op een tribune kunnen zitten en samen een pint kunnen pakken. Heel iets anders dan die voetbal hooligans die ze bijna moeten opsluiten in kooien. Maar ik merk wel de tendens dat het in de gemotoriseerde sport ook die kant op gaat. Spijtig. Ik ben echt allergisch voor dat boe- geroep..

ik heb het hier gisteren al gezegd, maar ik ga het nog eens benadrukken:

3 maand lang hebben we hier moeten lezen hoe goed het wel was om Hamilton en Mercedes te zien verliezen, hoe slechte verliezers ze waren, en hoe elk argument over die laatste ronde in AD door sommigen compleet werd uitgelachen.

Maar als Maxje (die blijkbaar niet eens Belgische supporters wilt) eens pech heeft, en de andere fans dat leuk vinden, is het ineens

Marginaal gedrag
en
triestig als uw emotionele toestand in dergelijke mate afhankelijk is van godbetert een F1-race en de malchance die iemand daarin te verduren krijgt

ik heb het hier gisteren al gezegd, maar ik ga het nog eens benadrukken:

3 maand lang hebben we hier moeten lezen hoe goed het wel was om Hamilton en Mercedes te zien verliezen, hoe slechte verliezers ze waren, en hoe elk argument over die laatste ronde in AD door sommigen compleet werd uitgelachen.

Maar als Maxje (die blijkbaar niet eens Belgische supporters wilt) eens pech heeft, en de andere fans dat leuk vinden, is het ineens
Nu sla je de bal mis makker Marcel, ik heb nota bene zelf zitten gniffelen met de malchance van Red Bull.
Het is de manier waarop en het belang dat je hecht aan simpel entertainment dat je al dan niet marginaal maakt imo.

Hahaha, Red Bull. Het is niet netjes van me, maar ik kan er wel van genieten na die farce van vorig jaar.
Oei, wat nu?

dus je vindt je eigen gedrag marginaal?

ik bedoel maar, ik heb niet naar de poster gekeken voor die quotes he, maar als je zelf zegt dat je geniet van de malchance, en dan zegt dat genieten van malchance triestig, marginaal gedrag is, moet je niet naar mij kijken hoor.

dus je vindt je eigen gedrag marginaal?

ik bedoel maar, ik heb niet naar de poster gekeken voor die quotes he, maar als je zelf zegt dat je geniet van de malchance, en dan zegt dat genieten van malchance triestig, marginaal gedrag is, moet je niet naar mij kijken hoor.

Het is de manier waarop, man. Je kan eens gniffelen, maar van die zever als met gebalde vuisten zitten schelden naar je tv omdat een driver die je niet afkan pech heeft en daar nog trots op zijn ook, en dat dat uw weekend helemaal goed maakt etc... dat is gewoon van dat typisch marginaal supportersgedrag dat je eerder in een voetbalstadion verwacht, ja. Get a life zeg, er is een wereld daarbuiten.

Lees beide posts nu eens opnieuw en zeg mij dat je het verschil niet ziet, komaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan