FIA Formula One 2023

Wie wordt wereldkampioen in 2023 ?

• Totaal aantal stemmers
    73
  • Opiniepeiling gesloten .
Hij had moeten inhouden in de bocht maar hij gebruikte de slipstream van Max perfect om voorbij die Ferrari's te vlammen. Met zo'n gat naast Leclerc in die straight ga je natuurlijk proberen daar voorbij te geraken.

Ik hoop vooral dat Ricciardo het goed blijft doen, hij kan het gebruiken.

De regie heeft ook nul interesse in Max.

Die komt amper in beeld.

Dat is al heel lang zo en toch ook gewoon logisch? Zijn gigantische dominantie is gewoon niet entertaining, waarom zouden ze daar dan op focussen? Dat is niet goed voor het product F1 hé.

Zeker als anderen wel aan het aanvallen zijn. Norris vandaag bijvoorbeeld.

Vind ik ook, Pourchaire zag ook onmiddellijk op de onboard dat er iets mis was met de wagen van Magnussen toen die crashte.

De regie heeft ook nul interesse in Max.

Die komt amper in beeld.
ik heb ook nul interesse in Max hoor. da's gewoon 71 rondjes cruisen dat die doet, en dan nog wint hij (na een rode vlag halverwege) met bijna 20 seconden voorsprong. da's toch totaal niet interessant om kijken, als er nog actie (duels) on track is?

Ik herinner mij tijden dat je wel 70 rondjes naar Schumacher zijn Ferrari mocht zitten kijken, dat was ook niet alles.

Nog 2 wins en Verstappen zit al in de top 3 aller tijden oO Ok in een seizoen van 22 races tikt dat nogal snel aan. Maar nog indrukwekkender is zijn win rate dit seizoen. 16/19* races voorlopig gewonnen, dat is 84% win rate. Dominantste seizoen aller tijden :crazy:

396702596_675306531361617_9051694478660601603_n.jpg

Nog 2 wins en Verstappen zit al in de top 3 aller tijden oO Ok in een seizoen van 22 races tikt dat nogal snel aan. Maar nog indrukwekkender is zijn win rate dit seizoen. 16/19* races voorlopig gewonnen, dat is 84% win rate. Dominantste seizoen aller tijden :crazy:

396702596_675306531361617_9051694478660601603_n.jpg
Das het probleem van zo lange seizoenen met zo dominante wagens. Een tergend lang snoozefest en scheefgetrokken records.

Das het probleem van zo lange seizoenen met zo dominante wagens. Een tergend lang snoozefest en scheefgetrokken records.

Mja, dat kon je ook al zeggen toen Prost 51 races won. Die had ook al veel langere seizoenen dan Fangio die wel 5 titels won, maar dat deed in een tijd waarin een F1 seizoen 7-8 races telde. En weer voor Schumacher, voor Hamilton, en voor Verstappen.
Absolute records zijn altijd lastig.

Maar de relatieve records... Schumacher won in 2004 13 van de 18 races. Max zat na Austin aan 15 wins op 18 races. Dat kan je wel 1 op 1 vergelijken.

In de handen van Verstappen dan, Perez presteert niets in die "dominante" wagen.
Perez komt dan ook niet in de buurt van Verstappen, Alonso of Hamilton. Zelfs niet in die van Leclerc of Norris. Perez had een stuk meer punten gehad als ie niet heel vaak zichzelf had gesaboteerd.

Dit is Verstappen zijn wagen ook gewoon, dat valt niet te vergelijken. Ricciardo was een slapjanus in de Mclaren. In een andere wagen domineert ie zijn ploegmaat weer blijkbaar.

Niets van die zaken neemt weg dat de RB bliksemsnel is. Of gaan we doen alsof eender van de wagens dezelfde snelheid en betrouwbaarheid aan de dag kan leggen? Perez die suckt maakt niet veel uit op dat vlak.

Ik denk dat het vooral de combinatie is die dominant is. Verstappen is misschien wel het allergrootste talent dat we ooit hebben gezien in de F1. Als je naar zijn snelheid, gebrek aan fouten en vooral de onvoorstelbare consistentie van zijn prestaties kijkt, dan weet ik niet wie beter deed tot nu toe. Ik zie niemand hem in hetzelfde materiaal kloppen over een gans seizoen gezien.

Verstappen is al 3 jaar op zeer hoog niveau aan het presteren. En inderdaad waar de jonge Verstappen nog op een "foutje" te betrappen was of in duels nog eens net over het randje ging, doet hij dat nu totaal niet meer. Als hij al een foutje maakt zoals in Austin dan is dat op momenten dat er weinig invloed heeft en hij nog ruim de mogelijkheid heeft om het recht te zetten.

Iets anders: geruchten van Audi die toch niet zouden komen in 2026 worden ook hardnekkiger. Porsche zou overnemen als VAG zelf toch zou willen blijven maar Audi zou dat niet willen omdat de ondertussen ontwikkelde motor dan ook naar Porsche gaat. Gisteren las ik zelfs dat Toyota op het punt staat Audi te verlossen van het aandeel dat ze in Sauber genomen hebben. Kobayashi zou teambaas worden en McLaren zou ook met Toyota Motoren gaan rijden. Er zal nog heel wat over geschreven worden voor we 2026 zijn denk ik zo.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan