FIA Formula One 2023

Wie wordt wereldkampioen in 2023 ?

• Totaal aantal stemmers
    73
  • Opiniepeiling gesloten .
Verstappen is al 3 jaar op zeer hoog niveau aan het presteren. En inderdaad waar de jonge Verstappen nog op een "foutje" te betrappen was of in duels nog eens net over het randje ging, doet hij dat nu totaal niet meer. Als hij al een foutje maakt zoals in Austin dan is dat op momenten dat er weinig invloed heeft en hij nog ruim de mogelijkheid heeft om het recht te zetten.

Iets anders: geruchten van Audi die toch niet zouden komen in 2026 worden ook hardnekkiger. Porsche zou overnemen als VAG zelf toch zou willen blijven maar Audi zou dat niet willen omdat de ondertussen ontwikkelde motor dan ook naar Porsche gaat. Gisteren las ik zelfs dat Toyota op het punt staat Audi te verlossen van het aandeel dat ze in Sauber genomen hebben. Kobayashi zou teambaas worden en McLaren zou ook met Toyota Motoren gaan rijden. Er zal nog heel wat over geschreven worden voor we 2026 zijn denk ik zo.
Verstappen ervaart dan ook totaal geen druk meer he. Kijk die Qualis waar hij, als het moet, plots 2-4 tienden haalt in een sector.

Hij zit echt in een zetel te rijden nu. Spannend gaat het worden als hij, zoals Hamilton nu, plots achter de feiten aan holt. Al denk ik wel dat die echte grote fouten helemaal uit zijn repertoire zijn gesmeten. Die volwassenheid en 'cool' bezit ie nu. Wat knap was, want lang leek het alsof hij een heethoofd zou blijven.

Leclerc heeft nog die problemen met zijn pace goed uit te stippelen. Constant aan het pushen over de limiet om dichterbij te geraken met alle gevolgen van dien. Zeer spijtig dat Ferrari zijn vorig seizoen heeft verpest, dat is waardevolle ervaring in een titelstrijd die hij mis heeft gelopen. Want zoals Hamilton en Verstappen een heel seizoen lang zo een bittere strijd leveren, dat is enkel voor de allergrootsten weggelegd. Niet gek dat zo een Rosberg tevreden stopt na zo een ervaring, moet gigantisch slopend zijn.

Ik zie in Leclerc een beetje de moderne Trulli, kan zeer snel zijn over een ronde, maar in de races is het steeds wat minder.
Ook een grote foutenlast als de kansen er zijn/waren.

Verstappen rijdt gewoon op zijn gemak rond hé.
Daarom maakt die geen fouten. Als die onder druk staat maakt die ook gewoon fouten.

Ik zie in Leclerc een beetje de moderne Trulli, kan zeer snel zijn over een ronde, maar in de races is het steeds wat minder.
Ook een grote foutenlast als de kansen er zijn/waren.

Heeft vorig seizoen in de eerste helft toch gewoon een paar prima races gereden? Ook nog in de tijd met Vettel in het team.

Lijkt me gewoon wat hierboven ook staat, op de limiet gaan in een auto die niet genoeg heeft en daardoor er some over gaan.

Hij zit echt in een zetel te rijden nu. Spannend gaat het worden als hij, zoals Hamilton nu, plots achter de feiten aan holt. Al denk ik wel dat die echte grote fouten helemaal uit zijn repertoire zijn gesmeten. Die volwassenheid en 'cool' bezit ie nu. Wat knap was, want lang leek het alsof hij een heethoofd zou blijven.

Ik ben al jaren voor het gevecht van 2021 overtuigd geweest van het idee dat Max ook maar fouten maakte omdat hij toch een wagen had waarmee hij niet voor de titel kon gaan, en dus gewoon alles op alles bleef zetten voor dagsuccessen. All or nothing. Denk dat ik het hier al in 2018 ofzo zei, geef die een wagen om voor de titel te gaan en hij gaat het kunnen.

Op dat vlak heeft Leclerc nog heel wat te bewijzen. Intrinsiek heel snel maar toen hij de wagen had waarmee hij voor de titel kon gaan maakte hij toch ook een aantal fouten - maak de balans op van de eerste helft van 2021 en Charles had aan de zomerstop eigenlijk echt nog wel in het kielzog van Max moeten zitten, maar stond tegen dan al mijlenver achter.

Verstappen rijdt gewoon op zijn gemak rond hé.
Daarom maakt die geen fouten. Als die onder druk staat maakt die ook gewoon fouten.

Ik denk dat 2 rijders zelden onder meer druk gestaan hebben dan in 2021, en toen was het ook Verstappen die minder fouten maakte dan Hamilton he.
Maar inderdaad, dat was niet "geen" fouten. Wel heel weinig 🙂

Heeft vorig seizoen in de eerste helft toch gewoon een paar prima races gereden? Ook nog in de tijd met Vettel in het team.

Lijkt me gewoon wat hierboven ook staat, op de limiet gaan in een auto die niet genoeg heeft en daardoor er some over gaan.
En hij heeft toen ook races echt slecht gereden...1 keer zelf met een crash DNF toen ie op kop reed.

Als hem wereldkampioen wilt worden moet hem toch elke race/Q echt top rijden.
Dat zie ik Leclerc nooit een gans seizoen doen.

Red Bull toch weer niet top voorlopig in een sprintweekend, dat is een wederkerend verhaal dat ze meer concurrentie hebben in sprintweekends.
EDIT: de heren zijn niet voor een snelle tijd gegaan blijkbaar...

Norris toch weer teleurstellend als er wat druk op staat.

Afgaande van vorige posts naar mijn mening Leclerc > Norris

Ik vind niet dat je Norris op basis van gisteren iets kan verwijten. Verstappen en Leclerc zeiden ook dat de baan er heel verraderlijk bij lag in Q3, en bovendien zijn de McLarens dan nog eens als laatste buiten gekomen. Toen was de baan blijkbaar al zo glad dat er amper nog op de limiet gereden kon worden.

Toch ook akkoord. Gripniveau daalde zienderenogen. Sainz was ook plots 1,6sec trager in Q3 dan Q2 en die zat tussen Leclerc en Norris gepositioneerd.
Dat kan een stevige windvlaag geweest zijn op een cruciale plek waar Leclerc juist aan ontsnapt was maar waar Sainz en Norris serieus last van hadden.

Meer een tactische blunder van McLaren om hun rijders niet eerder uit de box te laten. (Ik snap wel niet waarom Red Bull tegelijkertijd Verstappen als eerste uitstuurde en om dan Perez als laatste uit te sturen. Perez was al gedoemd bij het uitrijden van de pits in deze omstandigheden. )

Iedereen ervaarde hetzelfde. Perez was onderweg naar P2 of P3 en was de laatste rijder. Door geel van piastri is em dat ontnomen.

Perez stond al 4 tienden achter na sector 2 (niet gecheckt maar in podcast gehoord) dus zijn uitspraak voor P2 leek me wel wat optimistisch.

Ocon & Alonso... beste maatjes 🙃
Hoewel Ocon daar van zijn lijn slipt, vind ik dat wel een rare bocht om zo traag door te rijden. En waarom Alonso in het midden van de baan zit in plaats van met zijn wielen tegen de rechter rand weet ik niet. Is dat een soort van race instinct om toch maar niet te ver van de apex te gaan, of heeft dat echt een deftige reden zoals niet te veel vuil oppikken of zo? Hoewel hij zijn snel rondje al gereden had, dus dan maakt wat vuil op de banden toch niet veel uit?

Ik vond het een race incident, maar zeker weet je met die 2 nooit...
Voor mij was het ook een race incident, als Ocon daar niet slipt is er niks aan de hand. Maar als Alonso gewoon volledig rechts blijft is er ook niks aan de hand. Ze doen allebei niet echt iets fout, het is de combinatie van omstandigheden wat de crash veroorzaakte.

Ik ben benieuwd wat de SQ3 gaat geven nu, de baan lijkt nog te verbeteren, en het veld zit dicht op elkaar.

Alonso had inderdaad nog plek langs z'n rechterkerkant, maar hij liet toch niet uitzonderlijk weinig plek voor Ocon. Er was ruimte genoeg. En zelfs al had hij nog een car width opgeschoven, Ocon had er nog tegen gezeten wsl.

Verrassende grid toch weer.
Jammer dat sprints geen zak betekenen.
Wnr wordt dat afgevoerd? Is there a date? :unsure:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan