Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Tuurlijk.
Maar als piloten zelf beginnen voor rechter te spelen. Ik vind dat toch niet normaal.

Ik vind het correct hoor. Tijdens het seizoen kregen andere rijders dezelfde straf die de positie niet terug gaven. Max heeft die 5s moeten nemen bij z'n pitstop en is daardoor achter Leclerc gevallen. Volgens mij heeft hem dit meer tijd gekost dan gewoon de positie terug geven.Ja, maar 9/10 keer doet zo'n 5 seconden straf voor zoiets helemaal niets.
Ik heb veel liever dat we dan effectief zien dat hij binnen de kortste keren terug voor geraakt, in plaats aan de kant te duwen en verder te rijden en denken "ach ja, ik rijdt er toch die 5 seconden af, boeit niet, volgende keer hetzelfde". Als je zoiets strenger bestraft gaat dat misschien minder gebeuren.
Het probleem is ook dat de teams nu zelf moeten oordelen of ze al dan niet de plek teruggeven.
Dat valt dan onder de noemer race start/turn 1 “ongelukkigheden”..
Bekijk deze video op Facebook https://www.facebook.com/share/v/WooZijxUztBv12Hu/?mibextid=KsPBc6Russell heeft letterlijk tegen Max gereden toen Max hem wou voorbijsteken![]()
.Al staat hij op andere strategie je vecht nog altijd om track positie,bij Max doen ze zelden moeite om te verdedigen maar bij Ferrari en Mercedes doen ze wel meer moeite om hun track positie te verdedigen
Trouwens vond het manoeuvre van Max erg laat
Ik ken het reglementenboek niet vanbuiten.Hoezo, voor rechter spelen? Ocon doet technisch gezien niets verkeerds, de stewards bekijken dat dan ook niet eens, laat staan bestraffen.
Maar Ocon moet dan achteraf ook niet wenen dat Verstappen doet wat hij doet, want net zoals er in theorie niets mis is met wat Ocon doet, is er ook niets dat zegt dat Verstappen niet mag inhalen.
Alonso heeft ook eens zoiets gedaan. Iedereen juichen want "haha badass Alonso zet de andere eens op zijn plaats". De reacties in deze situaties draaien dan ook vooral in functie van welke rijders populair zijn bij het publiek dat erover discussieert.
Edit: Alonso vs Magnussen, Monza 2018 Q2.
Ik weet dat dat consequent zo wordt gedaan (en ook goed dat dat zo is!), maar ik ben gewoon niet blij dat het zo gedaan wordt.Ik vind het correct hoor. Tijdens het seizoen kregen andere rijders dezelfde straf die de positie niet terug gaven. Max heeft die 5s moeten nemen bij z'n pitstop en is daardoor achter Leclerc gevallen. Volgens mij heeft hem dit meer tijd gekost dan gewoon de positie terug geven.
Ik ken het reglementenboek niet vanbuiten.
Maar ik dacht dat er iets was dat je iemand zijn Q lap niet mag verstoren (impeding)?
Max zegt letterlijk op de radio dat hij voor express Ocon zijn ronde verpest omdat Ocon dat, volgens hem (en hij had gelijk), daarvoor ook deed. Dat is toch voor zelf voor rechter spelen alvorens je de situatie eens tegoei van buitenaf hebt bekeken?
Als iedereen dat begint te doen "Ik vind dat x een regel heeft overtreden, dus ik kloot hem nu voor expres terug.". Toch maar raar...

Ik praat Ocon zijn actie ook niet goed hé.
Maar je meldt dat bij de stewards ipv op die manier.
Vind ik![]()
Ik praat Ocon zijn actie ook niet goed hé.
Vind ik![]()

Video gevonden. "Quite a lot of cars, might be a little of waiting" Zero f*cks givenIk praat Ocon zijn actie ook niet goed hé.
Vind ik![]()

Sinds wanneer is iemand moedwillig hinderen volgens de regels ?Nee, dat is het punt eigenlijk: er valt niets te melden bij de stewards. Er is een gentleman's agreement om zeker die laatste bocht te queuen zodat je de boel niet verkloot voor de rest, maar dat is geen regel. Stewards kunnen daar dan ook helemaal niets over zeggen, want het mag 100% volgens de regels.
Maar wat Max doet, dat mag dan ook weer 100% volgens de regels![]()
Sinds wanneer is iemand moedwillig hinderen volgens de regels ?
Ocon deed inderdaad niks verkeerd. Die probeerde gewoon om een betere trackpositie te verkrijgen om door te stoten naar de volgende kwalificatie-sessie. Goed, hij verbrak daarmee het gentlemens agreement maar feitelijk deed hij niks dat niet volgens de regels was.
Max deed wel iets verkeerd.. Max haalde Ocon niet terug in om een betere startpositie te verkrijgen, maar enkel en alleen om ocon te hinderen omdat hij pissed was dat Ocon zich niet aan de gentlemens agreement hield. En Max geeft dat dan nog doodleuk toe ook. Bij mijn weten is iemand moedwillig hinderen nog altijd niet toegestaan.
Ocon haalt max in op start/finish, Max haalt Ocon in in T1. Max had ook kunnen zeggen in het interview dat hij Ocon in T1 terug inhaalde om zijn ronde te verbeteren want achter die tragere Alpine zou hij tijd verloren hebben. Liever die uitspraak gezien dan?Ocon deed inderdaad niks verkeerd. Die probeerde gewoon om een betere trackpositie te verkrijgen om door te stoten naar de volgende kwalificatie-sessie. Goed, hij verbrak daarmee het gentlemens agreement maar feitelijk deed hij niks dat niet volgens de regels was.
Max deed wel iets verkeerd.. Max haalde Ocon niet terug in om een betere startpositie te verkrijgen, maar enkel en alleen om ocon te hinderen omdat hij pissed was dat Ocon zich niet aan de gentlemens agreement hield. En Max geeft dat dan nog doodleuk toe ook. Bij mijn weten is iemand moedwillig hinderen nog altijd niet toegestaan.
En die 3de rijder was eigelijk de trigger van de chaos aangezien deze pissed was op Ocon, en zijn plaats achter Verstappen wou. Toen gingen ze alle 3 gelijktijdig op de gas lol