FIA Formula One 2023

Wie wordt wereldkampioen in 2023 ?

• Totaal aantal stemmers
    73
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik ben eigenlijk wel tevreden van het huidige Kwalificatie format. 3 mini Qualifying shootouts, wat meer kunde vragen? Als kijker boeit die file vorming toch niet wat meestal in Q1 voorvalt. Iemand die zich laat vangen om als laatste naar buiten te gaan om een optimale track conditie voor zich te krijgen, weet dat em hierbij een risico pakt. Zo een gevalleke zoals Ocon heb ik geen medelijden mee, kvind dat zelfs goed dat em dan zelf genaaid wordt door eender wie ^^

Welke andere opties hebt ge?

- 1 voor 1 naar buiten, hoe saai en langdradig gaat dat zijn
- de laatste verandering dat ik nog herinner was dat elke 3min iemand afviel, dat was het toch ook niet.
- in de tijd van Schumacher was het 1 uur lange qualifying sessie zeker waarbij enkel de laatste 10 to 5 min van belang waren

Sessie 1 Poule A 10 wagens - 1 wagen per team: eerste 4 gaan door
Sessie 2 Poule B 10 wagens - de andere wagen van het team: eerste 4 gaan door
Sessie 3 loserpoule voor de laatste 12 wagens - eerste 2 kunnen door naar finalepoule. Laatste 10 krijgen hun finaal resultaat. Ik ben nog niet overtuigd over mijn playoff systeem maar anders is er geen kat geïnteresseerd in sessie 3. Want wie wil kijken wie de 10de plaats inneemt.
Sessie 4 : winnerpoule van 10 wagens voor de top 10

Dan beperk je altijd het aantal wagens op het circuit. Lost het fileprobleem in Q1 op in theorie.
Je kan dan in theorie in sessie 1 en 2 mekaar niet meer helpen door je teamgenoot te laten slipstreamen.

Indycar is wel handiger want de pit entry ligt na de finish voor qualifying dus minder verkeer. Maar dat is waarschijnlijk niet echt haalbaar met meeste F1 circuits. Alhoewel, als zij erin slagen op Cota en Indy GP, is dat echt erg om de qualifying lijn anders te leggen dan de racefinish? Grootste nadeel is het publiek ter plaatse want de beste plaatsen hebben hun zicht verloren op de qualifying finish. Waarschijnlijk commercieel gezien niet interessant.

In theorie zou dat ook leiden naar meer hotlaps gezien je de inlap sterk verkort. Het kost minder tijd om een hotlap te doen dus heb je een extra opportuniteit. Het is dan letterlijk outlap - hotlap - paar 100meter inlap.

Laatst bewerkt:
Mooie race terug. Alleen vind de penalty voor Perez niet helemaal correct. Hij leek een correctie te doen en dan even te wachten met insturen tot de grip terug was. Race incident imo en Ferarri is hier de verliezer van.

Mooie race terug. Alleen vind de penalty voor Perez niet helemaal correct. Hij leek een correctie te doen en dan even te wachten met insturen tot de grip terug was. Race incident imo en Ferarri is hier de verliezer van.
Idd. Bovendien was er echt wel genoeg plaats voor Norris, maar die wou precies in het midden van de baan blijven.
Had geen straf mogen zijn.

Wat is er niet met die pit stop infrigments gebeurd eigenlijk ?
Nog altijd in onderzoek of al behandeld en niks aan de hand?

Wat is er niet met die pit stop infrigments gebeurd eigenlijk ?
Nog altijd in onderzoek of al behandeld en niks aan de hand?
Ik had gelezen dat het normaal zou gaan over enkele pitcrewleden die niet de juiste veiligheidsbrillen zouden aangehad hebben. Zal wel gewoon een geldstraf worden.

Nu weer maanden niks F1.
Hopelijk volgend jaar een iets of wat spannend seizoen :unsure:

Blij dat het seizoen en de Max show er op zitten ze.. Hopelijk volgend jaar een stuk minder van dat 2e, maar het is F1 dus het zal weer 1 iemand zijn die dominant is. Jammer voor de sport. Gelukkig is er nog F2 met een nieuwe spec wagen en F3. Toch veel leuker om te kijken dan de hoofdbrok.

Nu weer maanden niks F1.
Hopelijk volgend jaar een iets of wat spannend seizoen :unsure:
maanden is ook overdreven he. eind januari zal DTS er wel weer zijn, februari team-presentaties en testen, en maart nieuw seizoen.
we gaan hoop en al 2 maand niks hebben.

in de goeien ouwen tijd zat we nu al bijna 2 maand op onze honger.

maanden is ook overdreven he. eind januari zal DTS er wel weer zijn, februari team-presentaties en testen, en maart nieuw seizoen.
we gaan hoop en al 2 maand niks hebben.

in de goeien ouwen tijd zat we nu al bijna 2 maand op onze honger.
DTS komt (normaal gezien) het weekend voor de eerste race pas uit.

Weet er eigenlijk iemand wat de Ferrari strategie van Sainz was? 😂

Als wachten op een SC uw enigste strategie is. Dan faalde toch als strategist. Met een vers setje softs had ge toch op zijn minst 10 laps kunne knallen.

Als wachten op een SC uw enigste strategie is. Dan faalde toch als strategist.

Ik was ook effen aan het facepalmen, toen ik dat zag. En op het einde was het precies Leclercs eigen ingeving, en niet van de pitwall, om Perez voor te laten om hem na de tijdstraf nog vóór Russell te krijgen (al moet ik toegeven dat ik op dat moment grotendeels zonder audio keek).
Toch tenenkrullend hoe vaak Ferrari de bal misslaat qua strategie.

Een vrij saai seizoen inderdaad, maar toch petje af voor Max. 19 wins en 1000 ronden aan de leiding.

Is DTS eigenlijk nog de moeite om kijken? Dacht dat het ondertussen voornamelijk misleidende drama is. Seizoen 3 is het laatste dat ik bekeken heb.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan