FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?

• Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Enige reden van die divebombs was de manier waarop Max verdedigde. Dan moet je wel zo beginnen aanvallen.

En je zag dat inderdaad al aankomen van zodra ze uit de pit waren. Want één van de piloten was Max. Je weet op voorhand al kwasi zeker dat Max ofwel voor blijft. Ofwel dat er een incident volgt. Dat Max ingehaald wordt op een normale manier is bijna onmogelijk.
Nee, was door de Drs. Anders kan je daar niet het verschil hebben in snelheid.
Norris was trouwens zover dat hij de bocht nooit niet deftig kon nemen. Wat moet Max doen? Stilstaan en wachten op hem? Hij is voorbij de bocht eer dat hij begint te draaien. Nee dan draai je gewoon door. ( Lewis zou zeggen he forced me off the track)Daardoor is Norris beginnen zeuren over hij moet de plaats teruggeven en zijn cool verloren.
Nogmaals, kan gebeuren, heeft nog veel te leren.
Max is meer in fout, dat kan iedereen wel zien, maar Norris was wel heel optimistisch, ge zijt niet aan het racen tegen Perez.

Heb de onboard van Max eens bekeken vlak voor het contact, en je ziet wanneer Max daar opnieuw naar links begint af te draaien om z'n bocht aan te snijden, dat hij vooral oog heeft voor de bocht, NIET Norris. 't Is pas wanneer Norris naast hem zit dat je Max z'n hoofd ziet draaien.

Daarmee bewijs je niet dat hij niet wist dat Norris daar ging opduiken, maar het geeft voor mij wel aan dat Max daar niet de intentie had om Norris er compleet af te rijden. En het contact vlak erna was imo wél Norris, hij draait plots helemaal in terwijl Max daar gwn nooit kan weg zijn op dat moment.

Alleszins, ik ga niet betwisten dat Max hier niet 100% proper heeft verdedigd. Ik vind wel dat Norris dit soort acties had kunnen anticiperen (het blijft Max he). En wnr hij die 5sec kreeg door track limits, en hij was daarvan op de hoogte, dan had dit zelfs niet hoeven te gebeuren.

Blokken? Die band dat loszit duwt max naar de kant van de baan. Beetje serieus blijven. Is Max in fout. Wss wel, maar die divebombs waar je niet anders kan dan langs buiten omgaan is de oorzaak. In ieder geval is het een zeer dure les voor Norris met een gelukje voor Max

Gaat heel bewust Norris daar in de weg rijden hoor.
Als je Max voorbij wilt moet je risico's nemen want hij rijdt liever anderen van de baan dan gepasseerd te worden.
Zijn reactie (als ik me goed herinner) na incident met Hamilton in Brazilië was toch gewoonweg verkeerd.
Interview met Nederlandstalige zender zei hij toch vlakaf ,ik van de baan jij gaat mee.
Onder druk blijkt Max toch niet zon onaantastbaar, had graag zulke duels de afgelopen jaren gezien.
Als hij dan zijn mentaliteit niet aanpast was hij misschien al een keertje minder WC geworden.

Het is daarom dat Norris hem zo rap mogelijk voorbij wou, om minstens 5 seconden op Max te hebben, lijkt me toch duidelijk.

Ik ben eerder van het idee dat ze gewoon mogen racen ipv die regeltjes “ik zit in die bocht op plaats X dus de bocht is voor mij”. Dat was toch spannend om naar te kijken toch?
Enerzijds denk ik wel dat Max wel beseft wat hij gedaan heeft, wel anders kon. (ik wil het woord “fout” nog niet gebruiken)
Het interview na de race zegt genoeg.
Anderzijds is racen ook uw tegenstander inschatten en we wisten allemaal dat Max niet ging plooien.

Dat is de enige manier om Max voorbij te gaan als de marges zo klein zijn. En Max heeft chicken gespeeld… Gaan we nog vaker zien nu. Dat is racen op de limiet. Max zijn ‘fout’ maar zo is het altijd gegaan op dat niveau.

Een stuk show natuurlijk. Dat zie je ook elke avond op tv tijdens het EK voetbal, gelijk ze daar vallen…😉
En als die band er toch afgaat moet je je niet inhouden.
Hij zou het met een nieuwe band niet doen.

Serieus gast...
Verstappen ramt hem gewoon van de baan. Als je niet wilt dat iemand u inhaalt, haalt niemand u in hoor. Verdedig eens een beetje normaal.

En daarna als hij al schade heeft nog wat moedwillig wat blokken ook. Hoe onsportief kan je zijn.
gast? Is dat de manier waarop jij mensen aanspreekt?

Ik vond het ook leuk om naar te kijken en vind het logisch dat Verstappen niet zomaar aan de kant gaat. De mede-allergrootsten zoals Senna of Schumacher hadden 'm er gewoon af gereden. Wat ik trouwens niet ok zou vinden.
Maar F1 heeft wel nood aan een serieuze rivaliteit om de topplaatsen, het is al jaren veel te kalm op dat gebied. Ik hoop dan ook dat de toon gezet is en we het laatste nog niet gezien hebben tussen die 2. We zullen zien hoe lang die vriendschap naast de baan kan blijven duren in deze omstandigheden.

Ik vond het ook leuk om naar te kijken en vind het logisch dat Verstappen niet zomaar aan de kant gaat. De mede-allergrootsten zoals Senna of Schumacher hadden 'm er gewoon af gereden. Wat ik trouwens niet ok zou vinden.
Maar F1 heeft wel nood aan een serieuze rivaliteit om de topplaatsen, het is al jaren veel te kalm op dat gebied. Ik hoop dan ook dat de toon gezet is en we het laatste nog niet gezien hebben tussen die 2. We zullen zien hoe lang die vriendschap naast de baan kan blijven duren in deze omstandigheden.
Het is dat.
Ik ben oud genoeg om nog de gevechten tussen Prost en Senna te herinneren. Iedere F1 fan die deze periode meegemaakt heeft denkt met weemoed terug aan die tijd.
Nu het terug eens hard tegen onzacht gaat, kan dat blijkbaar niet meer. En dan was wat vandaag gebeurde maar niks vergeleken met toen.

Bvb hier en zo kan je met de zoektermen “prost senna rivalry “ uren beeldmateriaal vinden.

Laatst bewerkt:
Als Max en deels Norris fan was deze race toch weer meh.

Dank u om expres te wachten om een overduidelijke slam dunk penalty te geven zodat we toch een 'show' kregen.
Wat ik ook niet snap is dat Verstappen niet ingelicht werd dat Norris hoogstwaarschijnlijk een penalty ging krijgen.

Het is ook de manier waarop Verstappen verdedigd, op of over de rand, waardoor Norris ook zo agressief probeert voorbij te steken.

Die move waarbij hij Norris met een gehavende wagen nog eens het gras induwt, is de reden waarom ik er geen fan van ben, en nooit zal worden. Qua puur racen één van de beste ooit, qua mentaliteit zeker niet.

Heb de onboard van Max eens bekeken vlak voor het contact, en je ziet wanneer Max daar opnieuw naar links begint af te draaien om z'n bocht aan te snijden, dat hij vooral oog heeft voor de bocht, NIET Norris. 't Is pas wanneer Norris naast hem zit dat je Max z'n hoofd ziet draaien.
Voor de duidelijkheid.
Dat was Max daar doet is 'moving under braking'. Die mag daar helemaal niet terug naar buiten gaan. Zelfs niet als Lando er niet zit.

Maar de actie erna vind ik eigenlijk veel erger. En dat was 100% puur opzettelijk.

Het is dat.
Ik ben oud genoeg om nog de gevechten tussen Prost en Senna te herinneren. Iedere F1 fan die deze periode meegemaakt heeft denkt met weemoed terug aan die tijd.
Nu het terug eens hard tegen onzacht gaat, kan dat blijkbaar niet meer. En dan was wat vandaag gebeurde maar niks vergeleken met toen.
Zo is er een interessante podcast bij BeyondTheGrid met Juan Pablo Montoya. Geen lieverdje in de F1, maar het ging erover dat hij met verbazing keek naar de F1 van nu waar een groot stuk van de rijders onderling vriendjes lijkt te zijn. Hij zei, hoe kan je voluit strijden tegen elkaar op de baan als je vriendschappen met elkaar hebt? Chip Ganassi zei ooit tegen hem: "You want friends, bring them. You're not here to make friends"
Kijk vanaf minuut 17...

Het gaat over de eerste pitstop hè, als Norris wil binnenrijden en Verstappen er nog net voorschiet, Norris zijn voorband blokkeert zelfs door het remmen.
Norris had nog zeker 10 meter.
Hij remt speciaal voor de show. Norris is daar aan pitsnelheid, niet aan 250km. Norris ging zelf iets te vroeg naar rechts. Hij dacht binnen te rijden bij red bull ofzo?

Alleszins, ik ga niet betwisten dat Max hier niet 100% proper heeft verdedigd. Ik vind wel dat Norris dit soort acties had kunnen anticiperen (het blijft Max he).

Anderzijds is racen ook uw tegenstander inschatten en we wisten allemaal dat Max niet ging plooien.
Dus omdat het Max is moet de andere coureur maar anders gaan rijden, meer ruimte geven of wat dan ook? Ja dan kunnen we er beter mee stoppen denk ik. Het maakt geen fluit uit of dat dat Max is, het is Max zijn taak om zelf ook fatsoenlijk en proper te racen, niet AL DE REST hun taak om te zien dat het Max is en dan maar voorzichtig te zijn.
Het is ook de manier waarop Verstappen verdedigd, op of over de rand, waardoor Norris ook zo agressief probeert voorbij te steken.

Die move waarbij hij Norris met een gehavende wagen nog eens het gras induwt, is de reden waarom ik er geen fan van ben, en nooit zal worden. Qua puur racen één van de beste ooit, qua mentaliteit zeker niet.

Voor de duidelijkheid.
Dat was Max daar doet is 'moving under braking'. Die mag daar helemaal niet terug naar buiten gaan. Zelfs niet als Lando er niet zit.

Maar de actie erna vind ik eigenlijk veel erger. En dat was 100% puur opzettelijk.
Dit he, wat Max doet is inderdaad 'moving under braking' maar vooral daarna, beiden geraakt en dán Norris nog naar het gras duwen, dat kán echt niet.

Dat Max daar in fout was, daar is geen twijfel over mogelijk. Alles daarvoor was voor beide op de rand. Je weet wel dat het kan gebeuren. En zo lang je aan de leiding van de WK-stand staat zit je in een zetel op dat vlak he...

Ricc in de punten. Ma de Aston's zo traag!
Russel pak de win

Ik hoop alleen dat max en norris vrienden blijven na de GP

Weinig reacties hier op de prestaties van Perez.
Elke weekend opnieuw zegt ie dat het terug de goede kant uit gaat. Haha, wat een grap.

Als het echt spannend gaat worden in WDC heb je echt wel een teammate nodig die punten kan afsnoepen van concurrenten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan