Ik begrijp die mening, maar het gaat over mensen met emoties en adrenaline. En de ene piloot gaat daar anders mee om dan de andere.Dus omdat het Max is moet de andere coureur maar anders gaan rijden, meer ruimte geven of wat dan ook? Ja dan kunnen we er beter mee stoppen denk ik. Het maakt geen fluit uit of dat dat Max is, het is Max zijn taak om zelf ook fatsoenlijk en proper te racen, niet AL DE REST hun taak om te zien dat het Max is en dan maar voorzichtig te zijn.
Ik geloof dat alle piloten dat met elkaar moeten doen, anticiperen op de ander z'n rijstijl. Hoe op het randje of soms erover die ook is.
Max is niet de enige die steeds flirt met die grens en er geregeld over gaat. Voorbeelden genoeg alleen dit seizoen: Magnussen, Ocon, Sainz, Stroll, Alonso. Bestraffingen zijn nodig, en worden ook heel vaak uitgedeeld, maar onder invloed van emotie en adrenaline is dat voor piloten vaak niet de prioriteit. Soms werkt het, soms niet.
En om eerlijk te zijn (nogmaals die onboards bekeken): Max doet daar niet eens een heel agressieve move vlak voor het contact. Hij gaat misschien voor het risico om een penalty te nemen, maar volgens mij gaat hij daar niet voor het risico contact te maken. Dat vind ik wel een verschil. Norris heeft zelfs de tijd en plaats om wat meer op te schuiven (hij gebruikt de kerb zelfs bijna niet), nadat hij zichzelf in die positie plaatst. Hij beslist hier het risico op contact te maken, waar dat voor Verstappen (in deze fase) niet het geval is imo.
Btw: Ik had het geweldig gevonden moest Norris hier de overwinning gepakt hebben. Maar hij kon z'n agressieve moves niet mooi afwerken en hij geraakte te gefrustreerd. Dat overmatig radio gebruik zal ook niet geholpen hebben. Daarom dat ik zei: Focus gewoon op die overtake ipv al die technicaliteiten.
Laatst bewerkt:
(ik heb zelfs een 

Russel wint em morgen al zeker niet. Das al een zekerheidje hehe