FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?

• Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dus omdat het Max is moet de andere coureur maar anders gaan rijden, meer ruimte geven of wat dan ook? Ja dan kunnen we er beter mee stoppen denk ik. Het maakt geen fluit uit of dat dat Max is, het is Max zijn taak om zelf ook fatsoenlijk en proper te racen, niet AL DE REST hun taak om te zien dat het Max is en dan maar voorzichtig te zijn.
Ik begrijp die mening, maar het gaat over mensen met emoties en adrenaline. En de ene piloot gaat daar anders mee om dan de andere.

Ik geloof dat alle piloten dat met elkaar moeten doen, anticiperen op de ander z'n rijstijl. Hoe op het randje of soms erover die ook is.
Max is niet de enige die steeds flirt met die grens en er geregeld over gaat. Voorbeelden genoeg alleen dit seizoen: Magnussen, Ocon, Sainz, Stroll, Alonso. Bestraffingen zijn nodig, en worden ook heel vaak uitgedeeld, maar onder invloed van emotie en adrenaline is dat voor piloten vaak niet de prioriteit. Soms werkt het, soms niet.

En om eerlijk te zijn (nogmaals die onboards bekeken): Max doet daar niet eens een heel agressieve move vlak voor het contact. Hij gaat misschien voor het risico om een penalty te nemen, maar volgens mij gaat hij daar niet voor het risico contact te maken. Dat vind ik wel een verschil. Norris heeft zelfs de tijd en plaats om wat meer op te schuiven (hij gebruikt de kerb zelfs bijna niet), nadat hij zichzelf in die positie plaatst. Hij beslist hier het risico op contact te maken, waar dat voor Verstappen (in deze fase) niet het geval is imo.

Btw: Ik had het geweldig gevonden moest Norris hier de overwinning gepakt hebben. Maar hij kon z'n agressieve moves niet mooi afwerken en hij geraakte te gefrustreerd. Dat overmatig radio gebruik zal ook niet geholpen hebben. Daarom dat ik zei: Focus gewoon op die overtake ipv al die technicaliteiten.

Laatst bewerkt:
De race ook uitgesteld zien. 100% verstappen zijn fout. Dat moven onder braking vind ik persoonlijk ook wat erover. Ik vind nu niet dat Verstappen extreem smerig heeft gereden. Beetje breed maken en de limieten wat aftasten. Contact was ook zeer licht, met natuurlijk wel grote gevolgen.

Rosberg heeft Hamilton ook in diezelfde bocht eens express wijd geduwd en zelfs vertraagd om Hamilton te beletten in te sturen. Dat was er toen meer over vond ik :D (ik heb zelfs een crash gevonden maar waarover ik spreek waren eerdere verdedigende acties)

Op social media lees ik ook wat commentaar over Norris dat em roekeloze acties uitvoerde. Ik vond dat net niet eigenlijk. Die "divebombs " leken me zeer goed uitgevoerd. Beletten Max natuurlijk het insturen maar "thats part of the game" imo

Nuja ik ben eigenlijk niet zo'n fan van de Red Bull Ring. Komende weken Silverstone en Spa :love:

Weinig reacties hier op de prestaties van Perez.
Als er geen prestaties zijn is er weinig om op te reageren natuurlijk 😂

Denk dat dit wel duidelijk stelt dat Redbull geen überwagen meer heeft, dat de wagen van McLaren op zijn minst even goed is op dit moment en het puur door Max komt dat die wagen naar een niveautje hoger getild kan worden.

Als er geen prestaties zijn is er weinig om op te reageren natuurlijk 😂

Denk dat dit wel duidelijk stelt dat Redbull geen überwagen meer heeft, dat de wagen van McLaren op zijn minst even goed is op dit moment en het puur door Max komt dat die wagen naar een niveautje hoger getild kan worden.
Gezien de betrouwbaarheid van hun wagen is het ook niet meer nodig om al te veel door te ontwikkelen voor dit jaar. Max heeft de schaapjes quasi op het droge al.

Dus omdat het Max is moet de andere coureur maar anders gaan rijden, meer ruimte geven of wat dan ook? Ja dan kunnen we er beter mee stoppen denk ik. Het maakt geen fluit uit of dat dat Max is, het is Max zijn taak om zelf ook fatsoenlijk en proper te racen, niet AL DE REST hun taak om te zien dat het Max is en dan maar voorzichtig te zijn.

Dit he, wat Max doet is inderdaad 'moving under braking' maar vooral daarna, beiden geraakt en dán Norris nog naar het gras duwen, dat kán echt niet.
Mja, ik vond het nu wel eens wel wijs om naar te kijken.
Als je alle reglementen zo precies moet volgen en continu hoffelijk zijn zit je op den duur anderhalf uur naar een kwalificatiewedstrijd te kijken…

het zijn nochtans niet alleen de Engelsen die het zeggen.
Masi en Sam en die oudere meneer vind ik dan wel weer goed. Nu ja het is vooral Sky sports, is begrijpelijk natuurlijk. Al hun inkomsten komen van het Engelse publiek.
Peter windsor was anders echt wel pro Max.
De officiële account van McLaren was idd beetje zielig , maar dat hoort er blijkbaar gewoon bij

Al die twitter pseudojournalisten zijn gewoon bagger

Laat ons eerlijk zijn, het is van 2021 geleden dat er in de voorste gelederen van de F1 nog eens wat spanningen en animo geweest zijn. De pers smult van zo'n incident en blaast alles buiten proporties op.
Achteraf bekeken was het een race incident, Verstappen kon meer ruimte gegeven hebben, Norris had meer intelligentie kunnen tonen tijdens de inhaalpogingen. Het feit dat ze elkaar zo goed kennen zal hier ook in het nadeel gespeeld hebben.
Verder moeten we ook niet vergeten dat na 2 jaren extreme dominantie van Red Bull en Verstappen er alles aan gedaan wordt om die formatie neer te halen. Kan het niet op de baan, dan wel ernaast. Dat is al duidelijk bezig vanaf de start van het seizoen. Die timing van de case rond Horner was niet toevallig zo ;-) Ik verwacht dat zowel Red Bull als Verstappen zelf keihard gaan terugslaan op Silverstone, ze gaan er alles aan doen.

Bearman F1 zitje bij Haas volgend jaar

Hulde trouwens aan de piloten die allemaal sereen reageren ipv van olie op het vuur te gooien.
Vooral Lewis was echt zo van, hier ga ik nu bewust niks op zeggen, ook al was de media aan het doordrammen.
Ik hoop dat dat zo een tijdje kan blijven, ik denk dat die pseudo journalisten echt van het twitter niveau zijn

Hulde trouwens aan de piloten die allemaal sereen reageren ipv van olie op het vuur te gooien.
Vooral Lewis was echt zo van, hier ga ik nu bewust niks op zeggen, ook al was de media aan het doordrammen.
Ik hoop dat dat zo een tijdje kan blijven, ik denk dat die pseudo journalisten echt van het twitter niveau zijn

Ik heb het hier toch niet zo lang geleden ook gezegd. Veel dingen die gebeuren zijn niets nieuws of niet eens erg, maar als het Max of RBR is wordt er gewoon op het kleinste ingezoomd alsof het ongehoord, ongezien en ongelooflijk is. In dit geval een kleine aanraking (met jammer genoeg grote gevolgen) bij een beweging die je zo enorm vaak ziet, maar dan is het "ZIEDEWEL DAT EM NIET TEGEN DRUK KAN AHAHA". Jah. :)

🤷‍♂️

Russell on fire!
Interessante starting grid dit.
De cracks bij Red Bull worden elke race wat meer zichtbaar precies. Verstappen op die 4de startpositie is iets dat we niet vaak zien. Belooft voor spektakel te zorgen.

Ik denk dat Max straks toto moet bellen of te zien dat hij toch niet mag komen tekenen?
Is de red bull trager door schade? Of is het gewoon een middelmatige auto?

The GOAT had damage aan de vloer :unsure:

Word zotte race morgen 😬 Russel wint em morgen al zeker niet. Das al een zekerheidje hehe

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan