FIA Formula One 2025

Wie wordt wereldkampioen in 2025 ?

• Totaal aantal stemmers
    77
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoe snel gaan we Rovanpera zien in F1?

Toyota backing, commercieel interessant verhaal voor sponsors, doet Formula Regional Oceanië + Super Formula in 1 jaar dus in theorie kan die in 2026 al genoeg punten sprokkelen voor een superlicense (heel onwaarschijnlijk natuurlijk maar het is mogelijk.).

(Lindblad heeft ook FR Oceanië gebruikt om aan superlicense punten te geraken. Die had hierdoor genoeg punten voordat hij in F2 startte. Ik vind nu wel grappig dat een Nieuw-Zeelands single seater kampioenschap 18 punten oplevert voor een superlicense.)

Als het echt moet zie ik Piastri nog wel een tikje geven aan Verstappen in geval van nood. Of misschien zelfs een Mercedes die dit doet.

Een goeie classic Dive Bomb richting Verstappen, meer hoeft het niet te zijn.
Uiteraard hoop ik er niet op, maar wanneer de belangen zo groot zijn weet je maar nooit.

Beetje gelijkaardig als in het voetbal in de laatste minuten een doorgebroken speler neerhalen. Rood, maar who cares als dit de winst binnenhaalt.

Als het echt moet zie ik Piastri nog wel een tikje geven aan Verstappen in geval van nood. Of misschien zelfs een Mercedes die dit doet.

Een goeie classic Dive Bomb richting Verstappen, meer hoeft het niet te zijn.
Uiteraard hoop ik er niet op, maar wanneer de belangen zo groot zijn weet je maar nooit.

Beetje gelijkaardig als in het voetbal in de laatste minuten een doorgebroken speler neerhalen. Rood, maar who cares als dit de winst binnenhaalt.
Misschien eens naar 1997 bellen...

Al acht ik de kans wel groot dat er een SC aan te pas komt morgen.

Kans zit er ook wel in dik in dat indien Tsunoda op een acceptabele plaats vertrekt, ze hem op hard gaan zetten om dan Norris op te vangen na zijn pitstop en dan gewoon al in gaan en uw/zijn banden opwreten. Beetje zoals Checo in 2021.

Morris laat Verstappen op zijn gemak winnen en rijdt zelf chill naar de 2de plaats, zonder druk van zijn teamgenoot in P3.

Easy.

Als Piastri een goeie start heeft, gaat hij echt nie Norris voorlaten. Da zal dan eerder later in de race gebeuren.

Norris zal ook wel op safe spelen in T1. P3 na lap 1 lijkt ideaal maar blijft uitkijken :’) (vooral hadjar en tsunoda strategie int oog houden, die kunnen een Perezke doen)

Laatst bewerkt:
Als Piastri een goeie start heeft, gaat hij echt nie Norris voorlaten. Da zal dan eerder later in de race gebeuren.
Norris moet enkel maar op het podium staan, op welke positie maakt niks uit. Hij moet dus enkel naar Russell kijken voor P3.
en als Piastri voorbij Max geraakt, zit Mclaren al helemaal in een zetel, want dan is sowieso één van de 2 kampioen.

tenzij Mclaren weer begint te blunderen, zitten ze in een zetel.

Je beseft toch als Max het veld ophoud, iedereen kan gaan undercutten achter de McLarens. McLaren gaat dan niet eerst pitten of ze komen in verkeer terecht.

Of ze moeten Piastri opofferen

Ge moet ook wel rekening houden dat Max het tempo gaat controleren e.
Een slecht(e) (getimede) pitstop, SC etc kunnen dan echt wel het verschil maken.

En waarschijnlijk een Tsunoda die letterlijk 1 opdracht zal krijgen.

maar als Max het veld zo fel ophoudt, gaan ze er gewoon voorbij he. of ze undercutten zelf. of ze stellen hun pitstop zo uit, dat ze sowieso niet in de buurt van Tsunoda of Hadjar zitten.

allez, jullie puzzelen een heel scenario bijeen, en doen dan of het raar zou zijn moest het anders verlopen. McLaren gaat dat ook zien aankomen he, die gaan ook niet passief zitten toekijken.

En voor hetzelfde geld spint Verstappen in T1, of knalt Piastri per ongeluk op Norris.

er zijn veel dingen mogelijk, maar volgens mij heeft Norris nu 80% kans op de titel.

Ik zeg maar dat er veel scenarios zijn 😅

Verstappen is net snel op de straights dus ik zie geen gevaar. Sector 3 is het treintje rijden.

Nuja kan idd zijn dat Max een slechte start heeft, en er contact is met norris met 10sec penalty. Dan is het idd voorbij.

McLaren gaat toch moeten opletten. Als ze niet in clean air rijden, zijn ze “verzwakt”

ik volg @marcel , ik vrees dat Norris gewoon een beetje kan chillen.
Buiten Russel kan niemand hem echt bedreigen, die Mclaren is in racepace echt een pak sneller als de rest. (zelfs als Max)
In ieder geval mooi spanned seizoen gezien.
Hopelijk heeft Hamilton een mooie race morgen, t kan zomaar zijn laatste zijn in het rood denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan