FIA Formula One 2025

Wie wordt wereldkampioen in 2025 ?

• Totaal aantal stemmers
    77
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb precies ook ergens gezien of gelezen dat McLaren ook een bepaalde richting is uitgegaan met de wagen en past ook niet zo goed bij Norris zijn rijstijl. Maar de engineers bij McLaren beslissen dit is de snelste wagen, deal with it :p

Norris beseft het wel dat het de wagen sneller maakt maar heeft toch zijn issues ermee.

maar zoals Albon zijn uitleg begint:
in het begin van het seizoen ben je een klein beetje achter, en hoe langer het seizoen duurt, hoe scherper Max de wagen laat ontwikkelen, en hoe verder je achter komt.
wat je ook zag bij Perez: in het begin van het seizoen kon die nog winnen, op het einde haalde hij ook amper Q2.

en da's een probleem voor Lawson die nù al laatste is. in de 2de GP.

Volgens mij zijn Tsunoda en Hadjar ook niet beter. Zet daar eens een bewezen top coureur in. En niet een een subtopper als Perez, of de zoveelste rookie. Ondertussen wel bewezen dat dat niet werkt.

welke topper gaat dat willen?

Alonso volgens mij een paar jaar terug.

Sainz noem ik geen topper. Is gewoon een heel degelijke coureur.
Of je het nu draait of keert: met de mogelijkheden die er dit jaar waren zou Sainz denk ik wel de enige en ideale rijder geweest zijn. Geen slechte rijder maar ook geen absolute topper. Iemand die voor het team wil werken. Eigenlijk een beetje een type bottas. Ideale 2e rijder. Maar ik vermoed dat een hereniging met Verstappen ergens moeilijk lag na de eerste periode bij Torro Rosso.

Sainz was nochtans de enige die destijds Verstappen het vuur aan de schenen kon leggen bij Toro Rosso. Ricciardo ook nog even, maar die is gaan lopen ipv het gevecht aan te gaan.

Er is destijds wel vanalles gebeurd tussen de clan Sainz en de clan Verstappen, maakt een terugkeer van Sainz niet gemakkelijker.

Maar wie gaat zich nog willen verbranden aan dat 2e Red Bull-zitje? Die auto is zo afgesteld op Verstappen, dat kon je volgens Albon vergelijken met “mouse sensitivity”. Verstappen heeft de wagen graag hypersensitief, waardoor de Red Bull voor anderen onbestuurbaar lijkt.

Laat Tsunoda het maar goed doen in de Racing Bull, dan wordt die misschien nog ergens anders opgepikt voor 2026. Laat toch zien dat die serieuze stappen heeft gezet.

Nu de Racing Bulls deftige wagens blijken te zijn denk ik toch ook dat Yuki niet zo ontevreden is met z'n plek.
Ik vraag me af of die nog zo staat te springen om in een Red Bull te gaan zitten. Niet perse omdat het 'cursed' lijkt. Maar vooral omdat ze hem onterecht gepasseerd hebben. Je kan je wel afvragen bij wel toekomstig top team hij dan terecht zou kunnen. Ferrari, Mercedes en McLaren zijn al een no go de komende jaren. Alpine daar zou ik wegblijven. Aston Martin misschien? Wanneer Stroll het eindelijk beu is lijkt me dat nog wel een interessante plek met al hun kapitaal.

edit: Ik vergeet Cadillac. Wie weet.

Er is maar 1 Honda team meer over volgend jaar, en dat is Aston Martin. En met Stroll en Alonso hebben ze al 2 coureurs. Tenzij ze Verstappen kunnen loskrijgen bij Red Bull.

Nu ik eraan denk: Alonso gaat herenigd worden met zijn geliefde Honda engine 😅
En Honda had al laten vallen dat hun development niet al te vlot ging

Saaie race inderdaad. 2-stopper werkte niet, vooral een ramp voor de Racing Bulls die wel degelijk pace hadden voor een dikke top-10 (track positie bleek toch cruciaal). En voor Hamilton, al ging Verstappen die later in de race wel pace had, er wellicht sowieso nog over zijn gegaan. Opvallend dat Ferrari Leclerc en Hamilton niet terug swapped op het einde.

Dieje redbull is toch echt niet zo goed als vorig jaar, ge merkt wel dat verstappen echt t maximale uit die auto haalt terwijl zn teamgenoot, p4 ten opzichte van p16.. gaat niet lang duren op die manier..

En wat is die mclaren snel dit jaar

Wel saai zo die harde band die eigenlijk geen grip verliest. Verstappen had Hamilton sowieso wel voorbij gegaan.

Zuur voor Racing Bulls, 2e race op rij geen punten door strategie. Ook frappant dat de voorvleugel van Tsunoda zomaar afbreekt bij DRS op Sainz.

Saaie race, net niet in slaap gevallen.

Zouden die niet zoals redbull lowkey al bezig zijn met de wagen van volgend jaar?

Waarom zijn ze dan met een eigenlijk een nieuw concept afgekomen voor dit jaar :p? Volgens mij hebben ze extra geïnvesteerd in dit jaar juist waarschijnlijk omwille van Hamilton.

Ik denk niet dat ze zomaar kunnen maken om 2025 maar half werk te leveren :p. Hamilton/Leclerc hebben het geduld er niet voor en dat komt toch over als een complete mislukking als die heel het jaar door gaan klagen. Ik weet niet of Vasseur zoveel krediet heeft :p.

DSQ incoming for Leclerc, Lewis en Gasley.

Wat heb ik gemist ?

Leclerc en Gasly zijn dus quasi zeker gediskwalificeerd. Ik weet niet of Hamilton's infractie zwaar genoeg is voor een diskwalificatie.

Het leven moet toch hard zijn voor een Ferrari-fan :p. Zo'n ups en downs :p

Bevestigd voor Leclerc en Gasly: https://www.formula1.com/en/latest/...se-grand-prix-over-car.54Vi7LDb8IB3htmZ3OlJTb

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan