FIA Formula One 2025

Wie wordt wereldkampioen in 2025 ?

• Totaal aantal stemmers
    77
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bizarre strategische blunder van Racing Bulls. Waarom zou je alweer pitten als je nog geen pace verliest én er bij andere teams al sprake was van een éénstopper ?!

Norris had ook wel veel geluk op het einde. Met zijn pedaal, als nog 1 of 2 rondes verder waren dan was hij p2 kwijt geraakt aan russel.

Norris had ook wel veel geluk op het einde. Met zijn pedaal, als nog 1 of 2 rondes verder waren dan was hij p2 kwijt geraakt aan russel.

Vreemde interpretatie van ‘geluk’. Je bedoelt dat hij net niet genoeg pech had om nog zijn 2de plek te verliezen. Of je zou ook kunnen zeggen dat hij zijn pech nog perfect kunnen managen heeft.

Manmanman Ferrari. Misschien hadden ze gegokt dat het nog ging regenen, dan hadden ze met het extra water wel boven de 800kg gezeten.

Ondertussen is de DSQ officieel, voor alle drie.
Ivm Hamilton gaat het over ne halve millimeter te dunne bodemplaat. :rofl:
(3 metingen: 0,4 - 0,5 en 0,5 millimeter te dun)

Just is just maar dat lijkt mij wel extreem streng om daar ne DQ voor te geven.

Bizarre strategische blunder van Racing Bulls. Waarom zou je alweer pitten als je nog geen pace verliest én er bij andere teams al sprake was van een éénstopper ?!
ze waren ook al vroeg binnen gekomen bij de eerste stop, en dus gewoon vastgehouden aan die 2 stopper "voor een undercut". die er dan niet kwam, omdat niemand anders (behalve Lewis) nog gepit is

Ge trekt ergens de lijn ....
799,999kg is ook geen 800kg. Dat mag dan ook omdat het heel nipt is?

Ge trekt ergens de lijn ....
799,999kg is ook geen 800kg. Dat mag dan ook omdat het heel nipt is?
Marginal gains en Ferrari shrewed is up ..

Dat is zoals die beroemde cero cero cero cero van Contador :D Dat was toen ook duidelijk een fout van de ploeg want ze hebben hem toen nooit durven ontslaan (Voor diegenen die nog weten waarover het toen ging).

Maar inderdaad mss heb je dus wel gelijk want waar trek je anders de grens hé? Als men te laks is met straffen dan gaat men die grens steeds verder op zoeken.

Lawson is echt wel beter dan Tsunoda, hij heeft hem echt al genoeg verslagen om dit te tonen.
Die redbull zonder Max is gewoon top 8 materiaal.
Kan snel zijn als alles perfect is, gewoon onrijdbaar anders.
Zelfs Max weet dat hij vandaag met een VCarb sneller is.
Dit was vorig jaar ook al zo.
Zet Max vandaag in een Mercedes, hij had gewonnen. Wss in de Ferrari ook.
In een Mclaren had hij wss 30 sec voorsprong (ik denk dat die vandaag totaal niet op de limiet rijden).

Vervangen door Tsunoda? zelfde shit.
Vervangen door Ricardio? nog erger.

Ik vermoed trouwens dat de geruchten over een overstap van Verstappen naar een ander team groter en groter worden.
Ze krijgen die problemen al bijna een volledig jaar niet opgelost, motor volgend jaar zal ook wel een issue zijn.
Ik denk dat George Russel best heel hard zijn best doet om voor Kimi te blijven.

Ze moet ook maar 9mm dik zijn hé.
Een halve mm is al een afwijking van 5,5%. Dat is toch serieus.

Als je op het gewicht 5,5% er langs zit is dat 38kg.

Lawson is echt wel beter dan Tsunoda, hij heeft hem echt al genoeg verslagen om dit te tonen.
Die redbull zonder Max is gewoon top 8 materiaal.
Kan snel zijn als alles perfect is, gewoon onrijdbaar anders.
Zelfs Max weet dat hij vandaag met een VCarb sneller is.
Dit was vorig jaar ook al zo.
Zet Max vandaag in een Mercedes, hij had gewonnen. Wss in de Ferrari ook.
In een Mclaren had hij wss 30 sec voorsprong (ik denk dat die vandaag totaal niet op de limiet rijden).

Vervangen door Tsunoda? zelfde shit.
Vervangen door Ricardio? nog erger.

Ik vermoed trouwens dat de geruchten over een overstap van Verstappen naar een ander team groter en groter worden.
Ze krijgen die problemen al bijna een volledig jaar niet opgelost, motor volgend jaar zal ook wel een issue zijn.
Ik denk dat George Russel best heel hard zijn best doet om voor Kimi te blijven.
Zo veel mogelijk uit de lucht gegrepen veronderstellingen in 1 post? :unsure:

Zo veel mogelijk uit de lucht gegrepen veronderstellingen in 1 post? :unsure:
Zie interview Max Verstappen...
Ik ben 100% zeker dat Lawson veel sneller is in de VCARB
Jij dan ook MAX?
Dat kan zeker.

Zelfs op fucking SKY sports beginnen ze door te hebben dat de Red Bull gewoon een seconde sneller is door Max zelf

En als je denkt dat Tsunoda naast Max het beter gaat doen, tja, we zullen het misschien binnenkort wel zien.
Als Tsunoda durft, want anders is het ook einde F1 Carrière nu dat Honda daar niets meer te zeggen heeft.
Ik denk dat hij nog moeite genoeg gaat hebben met Hadjar dit seizoen.

Voor de rest, beetje spijtig voor Ferrari, voor het kampioenschap heel goed dat Piastri voor Norris was (die blij zal zijn dat de race geen 3 ronden langer duurde)

Een matige race met een zeer dominant McLaren dat nooit in de problemen kwam om de winst en zelfs met een gehavende tweede wagen nog een 1-2 uit de brand sleepte. Norris mag zich zorgen gaan maken over Piastri. Zonder die schuiver in Melbourne had Oscar er al voor gestaan in het klassement.
Verstappen op talent nog naar P4 gereden, misschien was P3 nog mogelijk geweest als die in de eerste stint op vraag van het team niet zo traag had gereden. Lawson doet het zo waar nog erger dan Perez, wie had dat verwacht? Verstappen verricht duidelijk wonderen met een zeer matige wagen. Vorig jaar al, en dit jaar opnieuw. Als Red Bull in Barcelona het lek niet boven heeft, verwacht ik wel een overstap naar Mercedes. De Duitsers komen volgend jaar weer met een uitstekende motor, daar mag je vanop aan. Honda of Red Bull Technologies gaat dat niet kunnen matchen.
Hadjar bevalt tot nu toe uitstekend, zijn slipper in Melbourne is al vergeten.
Antonelli kwam het hele weekend niet in de buurt van Russell.
Verder valt na 2 races op dat Sainz de duimen moet leggen voor Albon en dat had ik echt niet verwacht.
En wie had na Melbourne een uitstekende race voor Haas verwacht? Top gedaan!

Trouwens best bijzonder dat Hamilton de sprintkoers domineerde en ook de sprintpole had, en vervolgens in de hoofdrace geen deuk in een pakje boter rijdt.

Laatst bewerkt:
zelfs met 3 disqualificaties, 1 DNF, een 10s penalty voor Doohan en een extra stop voor Tsunoda, scoort Lawson nog geen punt.
Er komt bij Red Bull deze week al een noodvergadering om te zien hoe ze Lawson sneller kunnen maken

Trouwens best bijzonder dat Hamilton de sprintkoers domineerde en ook de sprintpole had, en vervolgens in de hoofdrace geen deuk in een pakje boter rijdt.

Er zijn na de sprint nog wijzigingen in opstelling aangebracht hé. Als je ziet hoe dicht iedereen op elkaar zit, zelfs in de race, maakt dat al snel een verschil. Het is niet dat Ferrari mijlenver van de winnaar zat.

zelfs met 3 disqualificaties, 1 DNF, een 10s penalty voor Doohan en een extra stop voor Tsunoda, scoort Lawson nog geen punt.
Er komt bij Red Bull deze week al een noodvergadering om te zien hoe ze Lawson sneller kunnen maken
In het huidige veld kan je als team niet meer veroorloven om slechts met 1 rijder te scoren. Hoe Red Bull die situatie al zo lang zichzelf aandoet is me wel een raadsel. De Red Bull talentenvijver is zeer groot, maar enkel Vettel is daar als grote kampioen uitgekomen. De rest is/was eerder middelmoot. Verstappen hebben ze buiten de junior pool binnen gehaald.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan