FIA Formula One 2025

Wie wordt wereldkampioen in 2025 ?

• Totaal aantal stemmers
    77
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Tis nooit echt voorbij geweest voor RB... Dat er mensen zijn die dat zogezegde 'heldenverhaal' blijven geloven. Ja, de RB21 heeft een small window maar als die daar in geraakt en in de handen van Max is dat gewoon een zeer goeie wagen... En voor Imola hadden ze redelijk wat updates mee, die blijken ook te werken.
dit he.
die Red Bull is nog altijd een hele snelle wagen. was gewoon tot nu toe heel moeilijk te besturen als hij niet perfect in zijn window viel. dat window is nu groter geworden, dus de snelheid is er gemakkelijker uit te halen.
Mclaren heeft een voordeel als het warmer is, zoals in Miami, maar volgens mij wordt het gewoon weer Max op het einde van het jaar. Zeker ook omdat de Mclaren's veel punten van elkaar gaan afpakken

Als die Red Bull zo'n hele snelle wagen is, waarom scoort er dan al meer dan een jaar geen enkele 2de rijder een fatsoenlijk resultaat mee?
Dat zie je bij geen enkel team, zelfs Aston Martin niet. Overal zitten de rijders binnen eenzelfde tolereerbaar verschil.

Laatst bewerkt:
Zal toch weer afhangen van de ontwikkelingsrace. De vraag is of Red Bull nog sterke pionnen in dienst heeft om McLaren te matchen.

Mclaren heeft ook minder ontwikkelingsbudget en windtunneltijd zeker aangezien ze vorig jaar constructeurs titel gepakt hebben?

Ben benieuwd.

Er moet ook wel gezegd worden. Imola is een zeer technisch moeilijk circuit. Als ge niet de juiste flow hebt kunt ge een rampzalige qualy/race rijden zoals bv Antonelli ondervonden heeft. Als rijder kunt ge hier wel verschil maken.

Zet de oogklepkes maar af. Vorige race in de sprintrace unsafe release + Safety car waardoor em buiten de punten valt. VSC tijdens de hoofdrace op zondag.

in 2021 trouwens ook veel pech gekend. Silverstone, Baku, hongarije..
5 minuten googlen geeft Jeddah 2022, Canada 2024, Brazilië 2024.
Het is niet dat ik geen fan ben van Verstappen, dat ik niet kan toegeven dat het een geweldige piloot is, zie ook mijn post hierboven over de inhaalbeweging in turn 1.

Het is ook daardoor dat hij nu het geluk aan zijn kant heeft, dus zelf ook deels afgedwongen, zoals ik ook al heb aangegeven. Je mag de commentaar van de oogkleppen voor jezelf houden.

dit he.
die Red Bull is nog altijd een hele snelle wagen. was gewoon tot nu toe heel moeilijk te besturen als hij niet perfect in zijn window viel. dat window is nu groter geworden, dus de snelheid is er gemakkelijker uit te halen.
Mclaren heeft een voordeel als het warmer is, zoals in Miami, maar volgens mij wordt het gewoon weer Max op het einde van het jaar. Zeker ook omdat de Mclaren's veel punten van elkaar gaan afpakken
Toch gek dat niemand behalve Max op bijna een jaar tijd geen enkele keer met die hele snelle wagen in de top 5 gereden is.
Nu ik geloof wel dat dat zeker een top 3 wagen is, maar dan enkel in de handen van Max.

Anyways: 1 zwaluw maakt nog geen lente.

Het wordt afwachten hoe fel McLaren (al dan niet) geraakt gaat geworden door de TD in Spanje.

Laatst bewerkt:
Laten we het eens over Tsunoda hebben. Voor mij is die ook al helemaal gebuisd... Absoluut niet goed en ik zie er maar weinig progressie in. Crashen in je 1e lap van Q1 was ook uitermate dom.

Toch gek dat niemand behalve Max op bijna een jaar tijd geen enkele keer met die hele snelle wagen in de top 5 gereden is.
Nu ik geloof wel dat dat zeker een top 3 wagen is, maar dan enkel in de handen van Max.

omdat het window wel heel klein is. en Max een uitzonderlijk talent is. Ik heb hier al eens een filmke gepost met uitleg over waarom de rijstijl en de afstellings-stijl van Max het voor zijn teammates heel moeilijk maken om zich aan te passen.

dus als de wagen voor Max begin dit seizoen al lastig was om onder controle te houden, dan was het al bijna onmogelijk voor zijn team-genoten. zeker de onervaren Lawson.

Williams overigens toch ook weer een mooie race, incl Sainz die nu toch al een paar keer pech heeft gehad.

Snap overigens niet waarom de 2e keer het een full SC was? En ook nog eens een extra ronde achter safety car nadat track al clear was.

Williams overigens toch ook weer een mooie race, incl Sainz die nu toch al een paar keer pech heeft gehad.

Snap overigens niet waarom de 2e keer het een full SC was? En ook nog eens een extra ronde achter safety car nadat track al clear was.
Ik dacht omdat de auto de 2e keer verder weg was en ze een takel nodig hadden.

Was de laatste ronde van de sc de truck niet nog naar zijn plek terug aan het rijden?

Ik dacht omdat de auto de 2e keer verder weg was en ze een takel nodig hadden.

Was de laatste ronde van de sc de truck niet nog naar zijn plek terug aan het rijden?

Ik denk dat konden duwen maar volgens een regel vanop die afstand verplicht waren te takelen? Niet zeker.

Ik denk dat de truck al terug was gezien Bearman reeds een lap voordien mocht unlappen.

Juist een short gezien op het officiële YouTube kanaal. Ze hebben de regels wat aangepast voor Monaco na het debacle van vorig jaar met de rode vlag in de eerste ronde. Ze zijn dit jaar verplicht van 2 stops te doen. Kan het wel iets interessanter maken.

Juist een short gezien op het officiële YouTube kanaal. Ze hebben de regels wat aangepast voor Monaco na het debacle van vorig jaar met de rode vlag in de eerste ronde. Ze zijn dit jaar verplicht van 2 stops te doen. Kan het wel iets interessanter maken.
Het enige wat dat circuit weer leuk zou maken is een time trial met de huidige wagens of een uitzonderlijk event met kleinere/andere wagens etc zodat voorbijsteken weer mogelijk is. Met de huidige wagens is het train simulator tenzij SC tijdens pitstops roet in het eten strooit.

Ik kijk al jaren quasi enkel de quali van Monaco.

Rommelige vrijdag, dat zegt nog niet veel. Een vrije ronde wordt heel belangrijk morgen, zoals altijd in Monaco.

Bij Kinepolis zal trouwens voor F1 The Movie in gelimiteerde opgave een speciale Popcorn bucket verkrijgbaar zijn. :biglaugh: Lifesize model blijkbaar.

Leclerc echt indrukwekkend al in Monaco, elke FP op P1. Dit had ik niet verwacht van Ferrari gezien het allemaal trage bochten zijn.
Ze hebben hier duidelijk een goed recept. Als Charles de pole kan rijden gaat hij hier moeilijk te kloppen zijn.
Verstappen haalt misschien nog iets speciaals uit de hoed. McLaren ook snel, maar niet meer de voorsprong van pre-Imola. Opvallend. Ik had ze hier het dominantst verwacht. Piastri lijkt ook minder in zijn element hier dan Norris.
Liam Lawson ook aan een sterk weekend bezig tot nu toe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan