FIA Formula One 2025

Wie wordt wereldkampioen in 2025 ?

• Totaal aantal stemmers
    77
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik dacht dat je niet opzettelijk traag mocht rondrijden?
Tja... Er zijn wel wat regels ivm in en outlaps.

Op F1TV noemden ze het net: "anti-f1".

Vind ik wel een goede term. En vroeg me ook af of ze gewoon niet kunnen straffen voor onsportief gedrag ofzo. Ik vind dat veel onsportiever dan wat Russel deed.

Toen ik in 2007 de 3 daagse testsessies bezocht op Spa, en in de paddock was geraakt na de sessie en wat foto's nam van de Williams box, kwam 1 van de monteurs op norse toon melden "no access for you" en sloot de poort agressief. Ik weet dat het team niet meer hetzelfde is, maar sinds dan (+ hoe ze Damon Hill ontslaan hebben einde 1996) kan ik er niet meer echt voor juichen 🙃

Deze race was zoals verwacht een non-show. Verstappen en Red Bull de grote verliezers van het weekend. Op naar Barcelona, benieuwd wat de nieuwe TD rond de flex vleugels voor impact gaan hebben op de rangorde.

Dit was echt een anti-race tot en met.

En ik had het ook effectief zitten voorspellen. Dit is wat ik een whatsapp groep zei om 12u38:

"Iets zegt mij dat het weer typisch F1 wordt: een regel invoeren om het beter te willen maken, maar het gaat gewoon nog een pak slechter zijn dan de normale situatie."

Ik denk dat we kunnen besluiten dat ik gelijk heb gekregen.

Monaco is al langer een grap. Dit is gewoon geen goed circuit.
Dan dumpen we dit beter voor terug een gp in Duitsland.

Was het een idiote kunstmatige maatregel? Ja, natuurlijk.
Kijk ik liever naar dit dan naar een "race" zonder ook maar 1 inhaalactie? Ja, toch wel.
Vorig jaar ben ik in slaap gevallen, en als ik overdag in slaap val, slaap ik 's nachts niet meer :unsure: dan liever wat controverse die me wakker houdt. Neemt niet weg dat je dit idd moeilijk een race kunt noemen. Monaco gaat altijd een kut circuit blijven, gelijk welke maatregel ze treffen. Maar door zijn status zal dat iconisch gedrocht altijd op de kalender blijven staan.

Marco Andretti...
Zou die in een F1 passen?

Juist ne hilly Billy die net uit het café komt en effe een raceke gaat doen.

Ik heb precies niks gemist?
Als je tactische spelletjes leuk vindt heb je veel gemist. Als je liefst iedereen om ter snelst rondjes ziet malen moet je enkel naar Norris zijn laatste ronde kijken: die reed los een gat van 3 seconden in de laatste ronde, en toonde eigenlijk aan dat ze zelfs vooraan in de race gewoon maar hun 78 rondjes op automatische piloot aan 't afhaspelen waren.

Ik vind die tactische spelletjes heel mooi om te zien. Maar sportief trekt dat op niks, dus ik snap dat veel mensen dat walgelijk vinden om naar te kijken (ook terecht overigens). Als ze niks vinden om in te halen op Monaco gaan ze toch moeten accepteren dat die race op zondag een ceremoniële functie heeft, want inhalen gaat toch niet. Ze mogen 10 pitstops verplichten, dat verandert nog niks aan de zaak. Ook geen enkele pitstop verplicht maken zou niks uithalen, want dan smijt iedereen de hardste band op en is het weer een processie.

Een lichtpunt is nog de podiumceremonie, die is toch veruit de beste van het hele jaar: de prins en de prinses die de bekers uitreiken (al dan niet aan de verkeerde), het volkslied wat gespeeld wordt door een fanfare, ... Daar kunnen die nieuwe races niet tegenop met hun vuurwerk en auto's die op het podium komen.

Tijdens de qualy zat ik wel op het puntje van mijn stoel, dacht echt dat Leclerc de pole binnenhad. Wat mij betreft delen ze de punten uit op zaterdag. Zondag was iets interessanter dan vorig jaar vanwege de verplichte pitstop, maar racen hebben we toch niet gezien.

Als je tactische spelletjes leuk vindt heb je veel gemist. Als je liefst iedereen om ter snelst rondjes ziet malen moet je enkel naar Norris zijn laatste ronde kijken: die reed los een gat van 3 seconden in de laatste ronde, en toonde eigenlijk aan dat ze zelfs vooraan in de race gewoon maar hun 78 rondjes op automatische piloot aan 't afhaspelen waren.

Ik vind die tactische spelletjes heel mooi om te zien. Maar sportief trekt dat op niks, dus ik snap dat veel mensen dat walgelijk vinden om naar te kijken (ook terecht overigens). Als ze niks vinden om in te halen op Monaco gaan ze toch moeten accepteren dat die race op zondag een ceremoniële functie heeft, want inhalen gaat toch niet. Ze mogen 10 pitstops verplichten, dat verandert nog niks aan de zaak. Ook geen enkele pitstop verplicht maken zou niks uithalen, want dan smijt iedereen de hardste band op en is het weer een processie.

Een lichtpunt is nog de podiumceremonie, die is toch veruit de beste van het hele jaar: de prins en de prinses die de bekers uitreiken (al dan niet aan de verkeerde), het volkslied wat gespeeld wordt door een fanfare, ... Daar kunnen die nieuwe races niet tegenop met hun vuurwerk en auto's die op het podium komen.

"tactische spelletjes" Het is geen hoogintelligente tactiek dit. Dit was voorspelbaar dat dat ging gebeuren.

Als er één in F3 de bende kan achterhouden met een platte band en als er één in de F2 heel de bende kan tegenhouden met 3seconden verlies per ronde, dan was het heel voorspelbaar dat er één de bende kon ophouden tot 6 seconden per ronde in de F1.

Ik denk dat Sainz, Lawson, Albon, Hadjar,... deden wat ze moesten doen maar dat ze zich wel beschaamd voelen wat ze moesten doen.
Monaco 2025 was schabouwelijk :p.

Tijdens de qualy zat ik wel op het puntje van mijn stoel, dacht echt dat Leclerc de pole binnenhad. Wat mij betreft delen ze de punten uit op zaterdag. Zondag was iets interessanter dan vorig jaar vanwege de verplichte pitstop, maar racen hebben we toch niet gezien.
Dit is precies wat ik vandaag tegen mijn zoon zei. Als je Monaco wil houden, dan moet je er een soort van Time trail van houden, das het enige wat interessant is

Kunnen ze niet gewoon de chicane na de tunnel eruit halen? Met DRS zouden ze daar dan vermoedelijk toch wel voorbij iemand moeten geraken.

Dat wordt te gevaarlijk tegen die snelheid denk ik, ook nergens runoff. Monaco is altijd moeilijk geweest om in te halen, maar vroeger zag je toch nog inhaalmanoeuvres aan het einde van de tunnel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan