FIA Formula One 2025

Wie wordt wereldkampioen in 2025 ?

• Totaal aantal stemmers
    77
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
De regels moeten vooral voor iedereen gelijk zijn, dat is momenteel niet.
Hoezo ook mag McLaren die voorvleugel van Norris eraan laten met die losse flap?
ik denk dat je dingen door elkaar haalt.
die endplate was beschadigd, maar hing duidelijk niet "los"
je kan dat niet vergelijken met situaties waar die endplate nog maar amper aan één dun kabeltje hangt

Dat snap ik dus niet, die endplate steekt buiten de wagen, voor hetzelfde geld snijdt dat in een concurrent zijn band bij een duel/inhaalbeweging.

McLaren dus opnieuw kampioen bij de constructeurs. Na een zwak begin van 2024 hadden ze duidelijk iets gevonden want waren iedereen plots te snel af. Zo ook aan het seizoen 2025 begonnen, tot na Zandvoort. Ineens is het voordeel op alle circuits, low of high downforce verdwenen. :oi22:

Laatst bewerkt:
Voor een rijder is het zeer belangrijk dat je 100% steun hebt van het team, gewoon omdat F1 ook een serieus mentaal spel is.

Maar bij Mclaren hebde altijd het gevoel dat ze Norris als favorietje hebben.

Het zou me niet verbazen dat Piastri mindere races gaat hebben als zijn vertrouwen een deuk krijgt.

Voor een rijder is het zeer belangrijk dat je 100% steun hebt van het team, gewoon omdat F1 ook een serieus mentaal spel is.

Het zou me niet verbazen dat Piastri mindere races gaat hebben als zijn vertrouwen een deuk krijgt.
Laatste 3 races gemist? :p

sorry, maar het is hetzelfde als in Silverstone imo.
Begaat daar duidelijk een SC-infringement, en hij is dan bokkig omdat hij zijn goesting niet krijgt (position switch na zijn penalty)
hier ook: blijft een racestart incident imo, geen penalty waard. wilt dan dat Norris zomaar die positie af geeft.

de fout van Mclaren is dat ze in Hongarije vorig jaar begonnen zijn met plaatsen terug te geven na slechte pitstops (dat is iedereen blijkbaar al vergeten). Ik snap dat ze dat willen doen: wat on-track gebeurt is de verantwoordelijkheid van de piloten, wat in de pit gebeurt niet. dan heb je als team invloed op de race als je één slechte doet, en dat willen ze dan corrigeren. dat is totaal niet nodig, en brengt het team moreel in de probleem bij incidenten als dit.

maar als je nu bij elk incident on track de postities gaat liggen switchen, zeg dan gewoon: je finisht in de volgorde dat je kwalificeert. 't scheelt toch niet veel meer, tegenwoordig.

Piastri is wel ne serieuze grinser geworden de laatste weken....

Verprutst zelf zijn start en Norris gaat er gewoon vol voor zoals het gewoon moet.

Degene die hier het woord 'beuken' gebruiken voor dit kunnen misschien korfbal gaan kijken?
Dit noemt gewoon racen met het mes tussen de tanden en is toch wat we willen zien.

Laatste 3 races gemist? :p

Ja de trend is al gezet. Als Piastri het WK verliest, is Mclaren de hoofdschuldige imo. Kaart Piastri kon al lang getrokken worden en was hij veel rustiger in zijn hoofd geweest maar nu komt er veel frustratie naar boven. Ben echt benieuwd hoe de volgende races verlopen.

Tzou me ook niet verbazen als Piastri in de toekomst in een Ferrari of Mercedes rondrijdt.

Zou leuk zijn als max de spreekwoordelijke “derde hond” zou zijn op t einde :-) ik voorzie ook nog wel dat de mclarens elkaar er eens gaan aftikken ofo

Wel weer bizarre tv-regie.
Alonso DOTD, maar ik heb 'm amper gezien. Alleen ff dat duel met Hadjar en de radio die volgde.
Sainz van P18 naar 10. Gewoon niet in beeld geweest.
Duel tussen Alonso en Hamilton op 't einde blijkbaar? I wouldn't know.
Bij de start, herhaling van POV Max. Op 't moment dat Lando hem gaat raken cutten ze weg. Ook de commentators hadden graag het eventuele effect gezien.
En tijdens de laatste rondes gooien ze er ineens wat herhalingen tussen van Leclerc-Hamilton swap.

En dat de regisseur tegenwoordig graag focust op vriendinnen en familie van de rijders is niets nieuws meer. Ik ben daar niet tegen. Maar gisteren tijdens de quali ging het er wel wat over. Vooral bij de vriendin van Lawson bleef dat beeld echt ongemakkelijk lang staan. Met die extreme close-ups mogen ze ook kappen.

Volgens mij heeft Norris Piastri ook al terug moeten voorlaten.

Volgens mij doen ze vooral gewoon rare dingen bij McLaren.

Maar vandaag is Piastri gewoon te kakken gezet door Norris bij de start.

Stewards vinden de actie oké.

Daar moet Piastri niet zo belachelijk over doen.

Had McLaren op Monza niet aan Piastri had gevraagd om Norris weer voor te laten na die slechte pitstop, dan had Piastri nu niet zo hard geklaagd. Vijgen na Pasen natuurlijk, maar McLaren heeft deze situatie wel zelf gecreëerd.

Alles onder controle vr Piastri momenteel. 3 en 6 puntjes terugpakken is geen ramp. Hier team Piastri en elke race ziet het er beter uit. Nog 5 te gaan!

De haat zit toch nog altijd diep bij Alonso als je zijn team radio hoort na het einde van de race :p

Straf voor Hamilton is al bij al wel terecht, paar keer een chicane gecut (maar dat wist Alonso toen niet).

Laatst bewerkt:
Bij de foto's achteraf was hij wel gewoon aanwezig.
Maar idd nogal raar dat hij naar de media moet terwijl de rest al aan 't vieren is. Die planning kon wel beter aangepakt worden.
't Kan ook nog altijd zijn dat hij gewoon geen zin had.

Hij moet zich wel beginnen herpakken. Al vind ik zijn eerste radioreacties na het incidentje met Norris zeer begrijpbaar. Vanuit zijn perspectief wordt hij redelijk stevig aangereden, en hij ziet natuurlijk niet dat dat het gevolg is van het contact met Verstappen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan