FIA Formula One 2025

Wie wordt wereldkampioen in 2025 ?

• Totaal aantal stemmers
    77
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Voorlaatste dag om op de poll te stemmen! :)
Het lijkt erop dat Verstappen terug de favoriet is

Ik heb maar weer voor Norris gestemd. Ik was aan het twijfelen tussen hem en Verstappen, maar Mclaren lijkt net iets beter uit de pre-season testen te zijn gekomen (voor zover dat representatief is). En als Mclaren uitloopt in het eerste derde van het seizoen weet ik niet of Red Bull nog een inhaalslag gaat proberen of toch maar alles op de 2026 auto gaat focussen.
Ik had ook Piastri kunnen zeggen, maar ik schat de ervaring van Norris nog net iets belangrijker in dan het eventuele kleine snelheidsvoordeel dat Piastri misschien heeft.
Ferrari zal wel weer Ferrari zijn en af en toe meevechten voor een overwinning, al blijft het natuurlijk een outsider voor de titel.
Ik gok dat de meeste andere teams vooral focussen op 2026, behalve Alpine die weer ne hoop geld gaan verkwisten aan een slechte wagen in 2025 om er in september achter te komen dat ze beter hadden ingezet op 2026. Misschien dat Williams wel nog kan verrassen met hier en daar een podium.

De fantasy komt er ook weer aan. De BG league zal ook weer present zijn neem ik aan?
Als je wat prono talent hebt, altijd welkom. Ik zit aan de 5de of 6de overwinning op rij in de BG league. Ander en beter!
Het is er. Ik weet niet wie het vorig jaar deed? Anders maak ik een league aan tegen het weekend :)

maar Mclaren lijkt net iets beter uit de pre-season testen te zijn gekomen (voor zover dat representatief is). En als Mclaren uitloopt in het eerste derde van het seizoen weet ik niet of Red Bull nog een inhaalslag gaat proberen of toch maar alles op de 2026 auto gaat focussen.

Ja de verwachting is dat McLaren aan de start van het seizoen vrij dominant gaat zijn. Ik hoop echt van niet. De arrogante kop van Zack Brown en Norris kan ik wel missen :p

Lichtpuntje is dat Piastri weer meer ervaring heeft. Hopelijk komt het er dit jaar een beetje uit. Voor hem is er nog sympathie :D

Ik dacht ik doe eens zot en stem op Hamilton.
Zo zot is het precies niet :unsure:

Ik vind het zot dat meer mensen stemmen op Hamilton dan op Leclerc.
Ik verwacht persoonlijk wel dat Leclerc in kwali's en races toch relatief overtuigend Hamilton verslaat.

Ik zou het een schande vinden als Leclerc direct overklast zou worden. Kerel rijdt al meer dan 5 jaar voor Ferrari ofzo.

Zelf schat ik Leclerc wel vrij hoog in, dus ben wel benieuwd naar die team battle.

Beetje off-topic, maar is er een probleem met de poll ? Ik kan niet stemmen, kon het vorige week ook al niet (checkte toen op iPad). Ik heb alleszins nog niet gestemd want ik kan ook geen stem veranderen.

Ik vind het zot dat meer mensen stemmen op Hamilton dan op Leclerc.
Ik verwacht persoonlijk wel dat Leclerc in kwali's en races toch relatief overtuigend Hamilton verslaat.
In de kwali's verwacht ik dat Leclerc sneller is, maar ik vind Hamilton wel één van de sterkste (zo niet de sterkste) rijder in de race. Die kan precies vaak op zijn kousevoeten van een slechte startpositie naar een podiumplaats rijden. Ik weet niet hoe vaak die vorig jaar door Russell voorgegaan is in de kwalificaties (ik vermoed dat Russell 2/3 à 3/4 van die duels won), en als ge dan ziet dat ie in 't kampioenschap eigenlijk maar vlak achter Russell zat heeft ie toch veel van dat kleine snelheidsverschil weggeraced.

Ik verwacht Leclerc nu ook wel voor Hamilton, maar ik denk dat het verschil wel klein kan zijn. Leclerc mag dan wel al jaren bij Ferrari zitten, Hamilton is en blijft een 7-voudig wereldkampioen. En Hamilton lijkt ook gemotiveerd, wat ik in 2024 precies wat miste bij hem.

In de kwali's verwacht ik dat Leclerc sneller is, maar ik vind Hamilton wel één van de sterkste (zo niet de sterkste) rijder in de race. Die kan precies vaak op zijn kousevoeten van een slechte startpositie naar een podiumplaats rijden. Ik weet niet hoe vaak die vorig jaar door Russell voorgegaan is in de kwalificaties (ik vermoed dat Russell 2/3 à 3/4 van die duels won), en als ge dan ziet dat ie in 't kampioenschap eigenlijk maar vlak achter Russell zat heeft ie toch veel van dat kleine snelheidsverschil weggeraced.

Ik verwacht Leclerc nu ook wel voor Hamilton, maar ik denk dat het verschil wel klein kan zijn. Leclerc mag dan wel al jaren bij Ferrari zitten, Hamilton is en blijft een 7-voudig wereldkampioen. En Hamilton lijkt ook gemotiveerd, wat ik in 2024 precies wat miste bij hem.

Dan toch niet op basis van 2024. Russel is alleszins sneller qua quali's in 2024
En Russel heeft ook wel pech gehad met Spa (1,5 kilo te weinig)

QUALIFYING
Grand Prix: Hamilton 5-19 Russell
Sprint: Hamilton 1-5 Russell

RACE
Grand Prix: Hamilton 9-14 Russell
Sprint: Hamilton 1-5 Russell

Verreken daar nog een Spa mee dan hebben 8-15 in voordeel van Russel en iets van 216-270 punten in voordeel van Russel.
Russel evenaarde Hamilton in quali's in 2023
Russel had meer punten dan Hamilton in 2022.

Hamilton is nog altijd één van de beste op de grid maar het is geen prime Hamilton meer terwijl Leclerc wel in zijn prime zit. En Leclerc zit eigenlijk in een zetel nu. Alle aandacht gaat naar Hamilton terwijl Leclerc eigenlijk alle mentale rust gekregen in de wereld én bovenop is die al 7 jaar Ferrari geklungel gewend.
Ik zou ontgoocheld zijn in Leclerc als hij niet minstens 50 punten meer heeft dan Hamilton op het einde van dit seizoen. Heeft hij minder punten dan Hamilton, dan is het tijd voor Ferrari om Leclerc te vervangen.

Laatst bewerkt:
Vandaag eindelijk het nieuwe seizoen!
Ik heb vanmorgen een stuk FP2 meegenomen live via de F1TV app op mijn AppleTV.

Die nieuwe multiview functie is wel nice. Je kan
* 2 schermen Picture in Picture
* 2/3/4 schermen waarbij 1 hoofdscherm 2/3 links en rechts 1/2/3 EXTRA schermen int klein onder elkaar op 1/3
* Raster van even grote 4 schermen

* De Taal is nu niet meer afhankelijk van de view. Je kan elke view switchen en kiezen tussen F1TV, internationaal engels, de andere talen, trackfx of een onboard cam audio.

Nog geen nieuw abonnement op F1TV genomen. Denk dat ik dit jaar ga passen.

Opvallende zaken van vandaag
Bearman nog niks kunnen rijden wegens crash in FP1
Lawson P16 en P17. Wilt nog niks zeggen maar toch....

Vandaag eindelijk het nieuwe seizoen!
Ik heb vanmorgen een stuk FP2 meegenomen live via de F1TV app op mijn AppleTV.

Die nieuwe multiview functie is wel nice. Je kan
* 2 schermen Picture in Picture
* 2/3/4 schermen waarbij 1 hoofdscherm 2/3 links en rechts 1/2/3 EXTRA schermen int klein onder elkaar op 1/3
* Raster van even grote 4 schermen

* De Taal is nu niet meer afhankelijk van de view. Je kan elke view switchen en kiezen tussen F1TV, internationaal engels, de andere talen, trackfx of een onboard cam audio.
Op reddit zie je veel screens;

Die mensen willen hun uitgave natuurlijk ook graag verantwoorden. Voor mij is het 1080p beeld al goed genoeg (was het vorig jaar nog geen upscaled 720p?)

Nog een laatste oproep voor het F1 Fantasy spel! Kies je teams voor 100M dollar, scoor punten, vermeerder de waarde van je team en win de league tegen de F1 kenners van Beyond Gaming!

Join code:
C4T3XEU9L08

Join link:

Dus de 4K/HDR (+ multiview) is voorlopig enkel te krijgen voor Apple TV (tvOS) en Apple devices (iOS) en Google Chrome web-browser?

Dat is wel jammer. Ik kijk bijna alles via een Nvidia Shield dus via die Android app zal dit niet gaan en prefeer uiteraard 4K/HDR met een 65 inch Oled tv.

Dus premium niet nemen, maar louter Pro.

Ik ga de 7 dagen trial eens nemen en zien of dit goed werkt.

Heb wel een MacBook air dus daarop zou het moeten werken, maar dan krijg ik het wellicht niet op mijn tv dus daar heb je niet veel aan (denk ik)...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan