Luistert er hier iemand naar The Paddock? Meestal vind ik dat wel heel interessant, zeker als het met Jos Claes is, maar deze week was het helaas met Kris Wauters.
Hij werd bijvoorbeeld niet warm van Kimi Antonelli, hij vond dat die te braaf was, had liever gehad dat die al eens een aanrijding gehad had, of een crash omdat die over de limiet gaat.
Ik vind net dat die het heel goed aanpakt, hij zit net in de F1, hoeveel meer kilometers die maakt, hoe beter, plus bij inhaalmanoeuvres laat die toch al vleugen van zijn klasse zien. Het enige dat die meer zou kunnen doen is een podium of een overwinning, maar dat is voorlopig nog vrij onrealistisch met beide McLaren’s, een Verstappen en een Russell die er momenteel alles uithaalt. Laat die jongen maar groeien, ik ben alvast fan.
Wauters vond Hamilton bijvoorbeeld ook geen generationeel talent, zoals een Schumacher of Verstappen, omdat die 6 jaar de beste auto heeft gehad. Misschien ben ik een beetje biased, maar de Ferrari van Schumacher is toch ook vele jaren veruit de beste wagen geweest, en was de Red Bull van Verstappen in 2022 en 2023 ook niet de beste wagen dan?
Hamilton heeft toch ook op een haar na de titel gehaald in zijn eerste seizoen, met Alonso of all people als teamgenoot, en het jaar daarna effectief gehaald met een McLaren die er ook niet kop en schouders bovenuit stak zoals de Mercedes.
Lastly was het ondanks de beste wagen niet vanzelfsprekend om Rosberg te verslagen, zie hoe diep Rosberg is moeten gaan om Hamilton te kloppen.