nokeyboard
Well-known member
Red Bull was in 2022 toch niet dominant? In het begin was de Ferrari vaak sneller. Over een jaar bekeken was Red bull uiteraard wel de snelste wagen maar dat was alles behalve een dominante wagen.tjah, Kris Wauters.
Verstappen zijn wagen in 2022 en (vooral) 2023 was nog dominanter dan die van Hamilton ooit geweest is imo.
zelfde kan gezegd worden van Schumacher, waar het verschil zit dat Barrichello niet mócht winnen voor Schumacher's titel binnen was.
en Verstappen zijn teamgenoten, daar is al genoeg over gezegd geweest. daar moest die zelfs geen moeite voor doen.
ik vind het echt nogal flauw om van 1 piloot te zeggen dat zijn status onverdiend is omwille van de wagen, terwijl hij dan vergelijkt met piloten waar exact hetzelfde van gezegd kan worden.
En ook bij Hamilton waren er jaren dat Ferrari en/of Red Bull in de buurt kwamen van wat Mclaren vorig jaar tov Red Bull deed (maar Hamilton had dan wél een goeie teammate die punten pakte)
plus dat we nu 3 GP's méér hebben dan in Hamilton's laatste volledige kampioenschapsjaar (2020 was verkort door COVID). dat helpt bij een dominante wagen ook om de stats aan te dikken.
en dat hij liever mensen ziet crashen en aanrijdingen doen, tjah, het zegt veel.
In 2023 waren ze dominant maar toch ook niet zoals de Merc die met 2 vingers in de neus elke race front row kan kwalificeren met zoveel tienden overschot, met dan nog eens een zeer goeie racepace. Dat kan de Red bull gewoon niet, die had enkel een goeie racepace. (lees 1 rijder)
Het aantal wins van 2023 door Max geeft gewoon een vertekend beeld over die wagen.
Kris spreekt over Max en Schumi omdat die met mindere auto's zeer vaak zotte dingen lieten zien. Ik heb amper het idee gehad dat Lewis zijn wagen naar een hoger niveau tilde/die veel hoger plaatste dan voorspelt.
Sinds 2021 heeft Lewis eigenlijk zo goed als niks laten zien en is zijn transfer naar Ferrari gewoon een dikke flop. Die win in de sprintrace gaat daar niks aan veranderen. Erg om zoiets te zeggen van zo een grote naam in de sport.
In 2024 was Russell een stuk beter, nu wordt die eigenlijk gewoon belachelijk gemaakt door Leclerc. Hij had gewoon altijd na het fiasco van 2021 moeten stoppen.
De visie van veel mensen op zijn legacy gaat waarschijnlijk nog zwaar beïnvloedt gaan worden door zijn tijd bij Ferrari, als die er niet beter op wordt. En daar vrees ik toch echt wel voor. Ik deel d mening die Kris? zei: wacht maar tot de Italiaanse pers zich gaat moeien over de prestaties van Lewis.
Laatst bewerkt:

.