FIA Formula One 2025

Wie wordt wereldkampioen in 2025 ?

• Totaal aantal stemmers
    77
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat Lando WK-materiaal is mag na vandaag (voor een hele tijd) de vuilbak in... Wat een oerdomme actie..
En George die Max toch nog een oor probeert aan te naaien, we hadden het kunnen denken.
Wel heel blij met Kimi die zijn eerste podium pakt ! Da manneke is puur goud.

Antonelli, Piastri, Ocon Sainz, Leclerc Gasly en Stroll under investigation voor safety car infringement
Zou gaan over hetzelfde als Baku vorig jaar: na de finish andere wagens inhalen (zoals gewoonlijk) terwijl er gewoon een SC-procedure bezig is (toen VSC)

Ik denk dat het voor Russell nu gewoon even payback time was. Het had maar eens moeten lukken, dan had hij Max legaal een DNF aangesmeerd in de vorm van een raceban. Knappe race van George, Max en Kimi. Alonso en Hulkenberg ook terug in de punten!

en Red Bull dient een klacht in tegen Russell :wallbash:
ok, 't was onnozel, maar als ge op deze manier uw race wilt winnen?

Dat zou wel weer bedroevend zijn na wat verder een genietbare race was.

Jammer nog dat Antonelli in laatste stint niet meer tot bij Verstappen raakte, maar mooie P3 wel, toch goed rustig gebleven doorheen heel de race. Mooi 2x druk op Verstappen gezet zonder onnodig risico te nemen.

En Norris, sjah, zoals hij zelf zegt, dom. Na een mooie move in de hairpin zo zijn eigen race weggooien met een onmogelijke move.

Iedereen is erg vol over Antonelli maar de Mercedes was hier de beste wagen en Kimi legde het tijdens de stops.telkens af tegen Verstappen en verloor bij de eerste stop meteen 5s na er vlak achter te zitten. Ik zie dat mega talent waar iedereen van spreekt dit seizoen nog niet echt.

Ik lees net dat Norris een tijdstraf van 5s heeft gekregen voor zijn aanrijding van Piastri. Dat is toch echt niet te geloven die stewards en sport rulings. Totale willekeur en random straffen. Hoezo 5s???

Iedereen is erg vol over Antonelli maar de Mercedes was hier de beste wagen en Kimi legde het tijdens de stops.telkens af tegen Verstappen en verloor bij de eerste stop meteen 5s na er vlak achter te zitten. Ik zie dat mega talent waar iedereen van spreekt dit seizoen nog niet echt.

Ik vond het persoonlijk vooral een mooie race voor een 18-jarige rookie op een track waar die nog nooit heeft gereden. Geen idee wat potentieel ter op termijn in zit, voor mij is hij gewoon degelijk met verder nog veel te bewijzen.

Ik lees net dat Norris een tijdstraf van 5s heeft gekregen voor zijn aanrijding van Piastri. Dat is toch echt niet te geloven die stewards en sport rulings. Totale willekeur en random straffen. Hoezo 5s???

Lol, is dat nu niet gewoon een (bijzonder knullig) racing incident.

Niet enkel Norris, heel het McLaren team was gaan pissen toen het verstand werd uitgedeeld.

Als je zo'n domme piloot in dienst neemt, zou je er om te beginnen ook altijd iemand (gemiddeld IQ volstaat) bij moeten zetten die teamorders geeft.

Piastri had m.i. een redelijke kans om voor de derde plaats te gaan, maar moest de rol lossen toen hij zich moest gaan verdedigen tegen zijn teamgenoot.

De pit strategie van McLaren/Piastri was van hetzelfde niveau. Piastri was drie tienden sneller dan Antonelli, hij zit al in de slipstream en dan geeft Antonelli domweg de baan vrij met een pitstop.
Dan moet je 5-6 ronden buitenblijven en snelste rondes opstapelen. Is Antonelli plots sneller op nieuw rubber, ga je toch binnen en kom je weer vlak achter hem op de baan. No downside.
Dat was echter buiten de geniale lui bij McLaren gerekend...

ik snap die penalty wel, tbh. Hij rijdt eigenlijk gewoon los op zijn voorligger he.

en 't is nu ook niet alsof die penalty grote gevolgen heeft voor de uitslag

Myeh I guess, het was inderdaad wel een vermijdbare dommigheid met potentieel grote gevolgen voor Piastri.

Misschien moeten ze eens straffen beginnen uit de delen voor : "Belachelijke requests indienen'.

Zowat gelijk voor schwalbes in het voetbal.
Hij reed ook wel meer dan 50% van de toegestane afstand van de SC...

Red Bull heeft blijkbaar wel hun request ingetrokken toen ze meer info hadden over die delta.

Niet enkel Norris, heel het McLaren team was gaan pissen toen het verstand werd uitgedeeld.

Als je zo'n domme piloot in dienst neemt, zou je er om te beginnen ook altijd iemand (gemiddeld IQ volstaat) bij moeten zetten die teamorders geeft.

Piastri had m.i. een redelijke kans om voor de derde plaats te gaan, maar moest de rol lossen toen hij zich moest gaan verdedigen tegen zijn teamgenoot.

De pit strategie van McLaren/Piastri was van hetzelfde niveau. Piastri was drie tienden sneller dan Antonelli, hij zit al in de slipstream en dan geeft Antonelli domweg de baan vrij met een pitstop.
Dan moet je 5-6 ronden buitenblijven en snelste rondes opstapelen. Is Antonelli plots sneller op nieuw rubber, ga je toch binnen en kom je weer vlak achter hem op de baan. No downside.
Dat was echter buiten de geniale lui bij McLaren gerekend...

Lando was natuurlijk de chouchou begin van het jaar.
Zie Zak Browns uitspraak in Drive to Survive: "Senna, Schumacher, Hamilton: We are entering the Lando Norris era"
Het is Zak Brown natuurlijk, typische Amerikaanse bravoure.

Ik denk dat bij het start van seizoen bij McLaren Piastri nog aanzien werd als "tweede rijder" maar er teveel man een te groot ego hebben om toe te geven dat Piastri gewoonweg beter is op dit moment.

En Norris gaat rap weg zijn bij McLaren als het hem teveel tegensteekt. Hij gaat het geduld/mentaliteit niet hebben om heletijd te boksen tegen Piastri. Ricciardo-verhaal.

Zal wel nog een grappige silly season zijn.
Toto verlangt Max, Russel nog geen contract voor volgend jaar, Leclerc lijkt het echt kotsbeu te zijn (sebiet is het hijzelf die geruchten rondspreidt over Ferrari :p), Norris kraakt, Hamilton randje depressie,...

Norris 5s, een penalty die geen enkele invloed op zijn eigen resultaat had is toch een lachertje, die rijdt gewoon vol in zijn teamgenoot. Hoeveel penalty punten op de licentie?

Brown is manager van Norris dacht ik?
Piastri binnenhalen heeft McLaren met een probleem opgezadeld. Norris moet de kampioen worden en niet Piastri. Voor mij was het opvallend dat McLaren op deze baan niet de snelste wagen was. Fris was het niet en bandenslijtage alom, dan zouden ze normaal moeten bovendrijven.

Wat heeft Norris hier eigenlijk iemand fout gedaan?

Wat een uit de duim gezogen verhalen allemaal.

Ik denk eerder dat het door Zak Brown is dat er meer en meer anti-Norris zijn.

Zijn uitspraken met een paar ongelukkige uitspraken van Norris zelf + teamorders van McLaren + paar fouten van Norris
-> De perceptie zit wat tegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan