FIA Formula One 2025

Wie wordt wereldkampioen in 2025 ?

• Totaal aantal stemmers
    77
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Red Bull zou mij gezien de omstandigheden raar lijken. Kans bestaat dat die volgend jaar helemaal achteraan staan.
Terug naar Williams?

Ik denk dat er volgend jaar wel plek is bij AM voor iemand anders. Als de geruchten kloppen was Stroll senior ook aan het onderhandelen met Verstappen. Dus dan kunnen ze ook voor Russell plek hebben. Ik weet niet wie van de 2 plek gaat maken maar mij lijkt het beide te kunnen. Stroll Junior lijkt mij niet lang meer te verdedigen tov de andere aandeelhouders in dat consortium, ook al is papa de grote chef. Er zijn daar ook al rare zaken gebeurd met die polsblessure.
En Alonso vind ik persoonlijk eigenlijk niet meer de Alonso van vroeger. Het vuur raakt daar uit en heb de indruk dat die echt wel zijn jaren te veel bezig is.

lijkt mij wel een moeilijke keuze voor Max:

- trouw blijven aan Red Bull, die iets zot hebben gedaan als Horner buiten te zetten als teken van "als de keuze tussen Verstappen en Horner is, wel..."
- naar Mercedes gaan, waar ze bewezen hebben dat ze een goed team en wagen kunnen opzetten, en waar het project 2026 naar verluid al heel goed zit
- naar Aston Martin, waar ze wel met Newey een goeie wagen gaan bouwen, en ook wel budget hebben (maar je wel met de Stroll-clan zit)

lijkt mij wel een moeilijke keuze voor Max:

- trouw blijven aan Red Bull, die iets zot hebben gedaan als Horner buiten te zetten als teken van "als de keuze tussen Verstappen en Horner is, wel..."
- naar Mercedes gaan, waar ze bewezen hebben dat ze een goed team en wagen kunnen opzetten, en waar het project 2026 naar verluid al heel goed zit
- naar Aston Martin, waar ze wel met Newey een goeie wagen gaan bouwen, en ook wel budget hebben (maar je wel met de Stroll-clan zit)

Had Newey niet al gezegd dat Aston Martin nog twee jaar nodig heeft?

"It's fair to say that some of our tools are weak," he says. "Particularly the driver-in-the-loop simulator needs a lot of work because it's not correlating at all at the moment, which is a fundamental research tool."
...
He adds: "To sort out a plan to get it where it needs to be, that's probably a two-year project in truth."

Dus dat zou betekenen dat Aston Martin pas in 2028/2029 "optimaal" is. Ik weet nu niet of Verstappen zoveel geduld heeft. Een niet te lang contract bij Mercedes om dan over te schakelen naar Aston Martin :p.

Blijkbaar zou er volgens Nelson Valkenburg (van Viaplay) een groot persmoment zijn omtrent Max op Spa. Lijkt mij niet dat ze een persconferentie gaan geven om te zeggen dat ie van team gaat wisselen.

Valkenburg heeft zijn bericht al ingetrokken. Hij heeft nooit gezegd dat er een persmoment zou zijn, enkel maar dat er geruchten over waren. :unsure:

Die heeft ook zijn 15 minutes of fame gescoord.

Ik kijk altijd uit naar Spa, maar dat valt dikwijls tegen, onder andere ook door het lage aantal rondes. Er zijn er maar 44, bij een safetycar ben je al gemakkelijk 5 ronden kwijt, zo blijft er niet veel meer over.

Piastri bijna een halve seconde sneller dan Verstappen, da's gigantisch.

Colapinto heeft nu toch ook niets meer laten zien tegenover Doohan.

Ik kijk altijd uit naar Spa, maar dat valt dikwijls tegen, onder andere ook door het lage aantal rondes. Er zijn er maar 44, bij een safetycar ben je al gemakkelijk 5 ronden kwijt, zo blijft er niet veel meer over.

how jong, gij verwacht dat er zondag effectief een race is, met de regen die ze geven :lol:

Doe de race dan ipv de sprint ofzo, die gaan weer talmen en dan zondag om 17h zeggen dat ze het totaal niet zagen aankomen. En dan Spa helemaal van de kalender halen.

Iemand nog tips voor de Spa Grand Prix bij te wonen? Ik heb geen zin om uren op de parking te staan en mogelijk vast te zitten dus het plan is ergens naar Trois-points te rijden en dan +- 14km fietsen.. zal daar hopelijk wel een plaatsje vinden. Bike&ride parking is uiteraard al volzet.

Ik heb bronze tickets.. rond Pouhon zag ik nog wel wat plaatsjes gisteren, ik zal er ook niet om 6u staan ;p

Max geeft McLaren weer rijles. Na Japan de volgende echte baan waar hij wint. Je zag het gisteren al aan de afstelling. McLaren was sneller in de 2de sector maar daar ben je niets mee op deze baan als je een wagen voor je hebt.

Ja je bent er niets mee dat je 4 tienden sneller bent als je topsnelheid mist op de rechte stukken. Piastri zei in het interview achteraf dat hij geen zin had in een herhaling van de sprint, dus dat ze wel iets gingen veranderen aan de afstelling van de dagen.

Het is wel moeilijk balanceren, want je moet ook nog rekening houden dat het morgen gaat regenen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan