FIA Formula One 2025

Wie wordt wereldkampioen in 2025 ?

• Totaal aantal stemmers
    77
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik begin mij stilletjes af te vragen hoeveel rondjes ze op de zachte band kunnen rijden. Stel u voor dat er uit de top 5 nog een paar ne knalsprint op softs uit gaan persen.

Diegenen die nu op hard staan moeten kiezen tussen medium en soft, daar zal het verschil in rondetijd nog wel meevallen. Voor Norris zal het wat aantrekkelijker ogen om voor softs te gaan, gezien het verschil met de harde band groter is.

Het loopt voor geen meter bij McLaren dit weekend, wat is daar ineens aan de hand zeg? De druk van de titels?
Russell zowel Antonelli als Sainz voorbij met de stops, sterk bezig.

Het zal niet elk weekend zo vlot gaan voor Red Bull denk ik, Monza en Baku passen blijkbaar goed bij de auto en hun nieuwe setup, maar Red Bull is pas echt terug als ze ook in Singapore goed voor de dag komen. Realistisch gezien heeft elke rijder/team wel eens een stinker van een weekend, maar het is wel opvallend dat er ineens veel misloopt bij McLaren.

Als de posities zo blijven...

Voor Baku:
Piastri 324
Norris 293 (-31)
Verstappen 230 (-94)

Na Baku:
Piastri 324
Norris 299 (-25)
Verstappen 255 (-69)

Beeld van de race:
d136tyci8iqf1.png

Laatst bewerkt:
Mooie race van Sainz, goed voor hem. En Verstappen toch wel weer mooi foutloos.

Ik vroeg me op het einde af of Lawson met opzet Tsunoda binnen DRS hield. Verder Tsunoda misschien eens binnen de punten, maar als je dan ziet hoe ver Verstappen is uitgelopen en hij met verse banden niet langs Lawson raakt blijft de gap toch wel groot.

Het zal niet elk weekend zo vlot gaan voor Red Bull denk ik, Monza en Baku passen blijkbaar goed bij de auto en hun nieuwe setup, maar Red Bull is pas echt terug als ze ook in Singapore goed voor de dag komen. Realistisch gezien heeft elke rijder/team wel eens een stinker van een weekend, maar het is wel opvallend dat er ineens veel misloopt bij McLaren.

Als de posities zo blijven...

Voor Baku:
Piastri 324
Norris 293 (-31)
Verstappen 230 (-94)

Na Baku:
Piastri 324
Norris 299 (-25)
Verstappen 255 (-69)

Beeld van de race:
d136tyci8iqf1.png
Laat ons hopen dat RB lekker door het mandje valt terug volgende week. Laat McClaren het maar onder elkaar uitmaken.

Red Bull had in hun beste jaren ook altijd wel minstens 1 slecht weekend. bij hun was dat toen typisch Singapore

maar recht realistisch is het niet om te denken dat McLaren nu ineens alleen nog maar zo'n weekend gaat hebben als dit.
Messchien in Brazil met regen .... rest is meer McLaren materiaal .

Mooie race van Sainz, goed voor hem. En Verstappen toch wel weer mooi foutloos.

Ik vroeg me op het einde af of Lawson met opzet Tsunoda binnen DRS hield. Verder Tsunoda misschien eens binnen de punten, maar als je dan ziet hoe ver Verstappen is uitgelopen en hij met verse banden niet langs Lawson raakt blijft de gap toch wel groot.
Gaf tijdens het interview op Sky sports aan dat hij op gegeven moment bewust de keuze had gemaakt achter Lawson te blijven. Logische gevolg bij een overtake ging zijn dat Norris ging volgen en dat hij dan ook vogel voor de kat was. Wou op die manier zorgen dat Verstappen meer punten kon inlopen.

Moet hij die penalty voor de valse start dan ook meenemen naar de volgende grandprix? Gezien hij de straf vandaag niet kan uitzitten?

volgens de guidelines dus niet.

Laat ons hopen dat RB lekker door het mandje valt terug volgende week. Laat McClaren het maar onder elkaar uitmaken.
Ik hoop dat het spannend wordt. Dan pak ik nog een abbonement tot het eidn van het seizoen.
Na Piastri zijn flater, zal het sowieso nog spannend worden tussen die 2 denk ik. Max gaat het niet meer halen vrees ik.

Singapore is voor RB nooit een topper geweest de laatste jaren, behalve (7de in 2022, 5de in 2023, 2de in 2024, waar Norris 1ste was)

Maar dat Max 3de word staat zo goed als vast, tenzij Mclaren flaters begaat, maar dat zie ik niet gebeuren.

leuk feitje, Russel is de enige dit jaar tot nu toe, die alle races gereden heeft en geen DSQ, DNS of retired op z'n naam heeft dit seizoen.

Voor de laatste 2 races hadden ze 5 races op rij gewonnen, een langere streak dan in het begin van het seizoen…

Er moet toch al veel mis gaan voor beide McLarens om het nog uit handen te geven. Baku met de foutjes van Norris en Piastri lijkt me wel een uitzondering qua positie van de McLarens.

Mclaren heeft 1 slecht weekend, en ineens is Verstappen blijkbaar weer favoriet om de titel te winnen, precies.
net zoals Piastri de titel al binnen had na Zandvoort.

maar net zoals Verstappen geen titel verloren had door slechte weekends in Singapore (22 en 23), zal Mclaren ook geen titel missen door een slecht weekend in Baku.

in Monza heeft Verstappen voordeel gehaald door zijn rijtalent, die hem toeliet een exteem lage DF-achtervleugel te monteren (waar de wagen al heel overstuurd was met de gewone vleugel), maar er zijn niet zo veel circuits waar je dat kan.

zelfs vorig jaar hadden Verstappen en Red Bull een vormdip van enkele maanden, en toch haalde hij het nog, omdat zijn voorsprong groot genoeg was.

en dat heb je nu ook.

ik heb het eens aan ChatGPT gevraagd.
als je elke GP + sprint het volgende podium krijgt:

1. Verstappen
2. Norris
3. Piastri

Dan wint Verstappen met 7 punten voorsprong op Piastri.
Als je dan 1 GP Verstappen en Norris van plaats wisselt, is het Norris die kampioen wordt.

ik bedoel maar: het kàn, maar de verhoudingen van dit seizoen zouden ineens wel heel anders moeten liggen.

in ander nieuws:

Horner krijgt een (gespreide) buyout van 100 miljoen van Red Bull, en géén no-compete clause.
die onderhandel-skills gaan ze toch serieus missen, in Oostenrijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan