FIA Formula One 2025

Wie wordt wereldkampioen in 2025 ?

• Totaal aantal stemmers
    77
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een qualy lol. 3 rode vlaggen al.

Lage track temp en veel wind. Maakt de pole wel interessant natuurlijk. Wie durft risico’s pakken.

Verstappen laat weer eens zien hoe het moet.
Beide McLarens laten het serieus afweten.
Nice van Sainz en Lawson!

ik blijf er toch bij ze.
Piastri zet hem gewoon confidently wrong in de muur. gewoon te snel en te breed insturen, 100% driver error.
Norris raakt de muur wel, en verliest tijd, maar meer niet. eigenlijk bijna hetzelfde, maar hij krijgt weer de wind van voren als amateur.
(en eigenlijk is de bocht waar hij het doet wel bekend daarvoor, en was het licht aan het regenen)

en niet vergeten: het is Baku. als de quali al zo'n chaos is (6 rode vlaggen), reken maar dat er tijdens de race ook nog een paar gaan afvallen. dus "gouden kans voor het WK verkloot"? wacht eens het einde van de GP af alvorens met zo'n uitspraken te strooien. want zelfs al pakt Norris hier pole, wie zegt dat Piastri morgen niet alsnog gewoon wint na zijn crash?

dus ja, om Norris hier af te schilderen als amateur omdat hij hier maar P6 pakt... beetje bias, imo.

Tja Max meeste poles zegt wel veel over het McLaren duo maar ook over wat de McLaren zo goed maakt, vooral de racepace door het anders managen van de banden

ik blijf er toch bij ze.
Piastri zet hem gewoon confidently wrong in de muur. gewoon te snel en te breed insturen, 100% driver error.
Norris raakt de muur wel, en verliest tijd, maar meer niet. eigenlijk bijna hetzelfde, maar hij krijgt weer de wind van voren als amateur.
(en eigenlijk is de bocht waar hij het doet wel bekend daarvoor, en was het licht aan het regenen)

en niet vergeten: het is Baku. als de quali al zo'n chaos is (6 rode vlaggen), reken maar dat er tijdens de race ook nog een paar gaan afvallen. dus "gouden kans voor het WK verkloot"? wacht eens het einde van de GP af alvorens met zo'n uitspraken te strooien. want zelfs al pakt Norris hier pole, wie zegt dat Piastri morgen niet alsnog gewoon wint na zijn crash?

dus ja, om Norris hier af te schilderen als amateur omdat hij hier maar P6 pakt... beetje bias, imo.
Norris was niet enkel door die tik met de muur traag. Dat gaf hij zelf ook toe. Dat ie eerste vertrekt maakt het uiteraard in deze omstandigheden moeilijker maar dat is een gok die je neemt met al die rode vlaggen.

Norris start trouwens P7, niet P6. Piastri en Leclerc waren al gecrashed. Enkel Hadjar was trager dan hem.

En ja, er zijn er die hun auto in de muur geparkeerd hebben. Die mogen ook gerust de wind van voor krijgen. Wat Piastri doet is ook gewoon zwak. Maar Piastri (en Leclerc) komen er bij sommige inderdaad wel mee weg. Norris krijgt precies enkel de shit over zich. Piastri mag van geluk spreken dat Norris gewoon 1 rij/2 plaatsen voor hem start.

Ik had alleszins een Brasil 2024 flahsback. Norris zien prutsen (muur tikken) en dan in hetzelfde scherm ineens de sector 1 tijd van Max zien. Dat was precies zoals die restart in Brasil waar Max P1 pakt en ge Norris de bocht ziet missen. Ik denk dat dat bij veel mensen de trigger was om op Norris te kappen omdat het verschil duidelijk in beeld kwam.

Laatst bewerkt:
Tja Max meeste poles zegt wel veel over het McLaren duo maar ook over wat de McLaren zo goed maakt, vooral de racepace door het anders managen van de banden

Verstappen heeft er 6, McLaren samengeteld 9.

Het zegt vooral veel over hoe Verstappen als driver er toch telkens weer in slaat het maximale er uit te halen ondanks een auto met zwaktes. Recente upgrades zullen de gap ook wat verkleind hebben, 3 van de 6 poles komen uit de laatste 5 races.

Piastri en Norris maken beide inderdaad wel meer foutjes dan Verstappen.

Leclerc & Piastri toch wel de grootste schlemielen van Q3, samen met Colapinto, maar die is nu niet op hun niveau.
Ik heb het gevoel dat Piastri een beetje aan het inzakken is de laatste raceweekends. De druk?

De kritiek op Norris tov Piastri dat ik uitte.

Piastri heeft dit seizoen zeer weinig fouten gemaakt maar bij Norris is het elke week wel iets. Onder druk weeral gebottled imo. En moest niet eens pole rijden, top 3 was ideale uitgangspositie geweest.

Nuja morgen tijdens de race kan er idd weer veel gebeuren.

Sam Dejonghe krijgt een cadeautje :)
Leuke video, de Arrows A18 uit 1997 waar Damon Hill bijna de GP van Hongarije mee won tot hij een hydraulisch probleem kreeg en Villeneuve er nog voorbij ging. Een race die me voor m'n leven op het netvlies gebrand staat.
De motor zal wel geen Yamaha V10 geweest zijn zoals in de tijd, maar een Judd V8 of dergelijke, de uitlaten zijn ook niet origineel dus die auto zal wel flink geknepen zijn tov de originele F1. En die banden wow..... marbles for days! Toch een mooi cadeau voor Sam :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan