FIA Formula One 2025

Wie wordt wereldkampioen in 2025 ?

• Totaal aantal stemmers
    77
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Lewis had die plaats nooit teruggegeven lol. (en hij heeft gelijk). Max wel, maar dan in de volgende bocht remt hij niet en ramt hij zijn teammaat eraf.

Opgepast, ik denk niet dat Norris er zelf om heeft gevraagd, dat is nog het ergste.
Max zou die plaats gewoon nooit afgeven. (Wat ie ook zelf na de race zei)

Die gaf zijn plaats niet eens af aan Checo in Brazilië aan terwijl ie al WDC was. Laat staan in deze situatie.

Wat is er met Tsunoda gebeurd? Ik heb zijn stop gemist. Dit is toch niet zijn pace mag ik hopen?
Had geen echt goeie pace maar race werd ook verkloot door contact met Lawson. Zou wel meegedaan hebben voor de punten.

Antonelli is echt (nog) wel te plat voor een zitje bij Mercedes. Komt ervan als Toto maar op 1 paard wed en verliest.
Volgens mij zaten ze al lang met een rijdersduo voor 2026 in hun hoofd bij Mercedes: kies maar 2 van Antonelli, Russell of Verstappen. Dus toen Hamilton vertrok moesten ze een rijder vinden die een contract van 1 jaar wilde tekenen, en daar gaan toppers niet happig op geweest zijn. Met in het achterhoofd dat ze wel wisten dat ze met de huidige wagen geen kampioen gingen worden zullen ze dan aan Antonelli zijn beginnen denken, om hem te testen en een jaar ervaring te geven zonder er een kampioenschap voor op het spel te zetten (als ze dat in 2026 zouden doen bijvoorbeeld).

Kort gezegd was 2025 voor Mercedes waarschijnlijk een verloren jaar nog voor het begon, dus ideaal om een rookie ervaring te laten opdoen.

Volgens mij zaten ze al lang met een rijdersduo voor 2026 in hun hoofd bij Mercedes: kies maar 2 van Antonelli, Russell of Verstappen. Dus toen Hamilton vertrok moesten ze een rijder vinden die een contract van 1 jaar wilde tekenen, en daar gaan toppers niet happig op geweest zijn. Met in het achterhoofd dat ze wel wisten dat ze met de huidige wagen geen kampioen gingen worden zullen ze dan aan Antonelli zijn beginnen denken, om hem te testen en een jaar ervaring te geven zonder er een kampioenschap voor op het spel te zetten (als ze dat in 2026 zouden doen bijvoorbeeld).

Kort gezegd was 2025 voor Mercedes waarschijnlijk een verloren jaar nog voor het begon, dus ideaal om een rookie ervaring te laten opdoen.
In een documentaire zegt Toto dat gewoon. Over Antonelli was er nog geen spraken. Dat was zeker niet de oplossing die op voorhand al op tafel lag.

Zoiets, maar als Piastri die slow stap had zat hij achter Leclerc en was hij P4 (Leclerc was ook aan het inlopen dus langer wachten was een risico voor Piastri)
Ze hadden ook gewoon x rondes eerder kunnen pitten en deze fiasco kunnen voorkomen. Dat komt ervan als ge tot het einde wacht hopend op een SC. Elke ronde verliest ge x tijd op Leclerc. McLaren heeft op tactisch vlak al vaak de bal misgeslagen.

Laatst bewerkt:
Ze hadden ook gewoon x rondes eerder kunnen pitten en deze fiasco kunnen voorkomen. Dat komt ervan als ge tot het einde wacht hopend op een SC. Elke ronde verliest ge x tijd op Leclerc. McLaren heeft op tactisch vlak al vaak de bal misgeslagen.

Akkoord hoor, dat McLaren dit seizoen zal winnen zal ondanks een aantal strategische mankementen zijn.

dat ze hun strategie open en bloot communiceren over de radio, is ook wel een blunder.
en de strategie zelf... wachten om te zien wat Verstappen doet, om het omgekeerde te doen? en als hij met 10 ronden te gaan voor softs gaat, dan nog hards opzetten?

hebben ze weer raad gevraagd bij Ferrari?

Verstappen reed met een extra low downforce achtervleugel, die de wagen nog moeilijker te besturen maakte, maar hem wel een voordeel opleverde in top snelheid. Tsunoda reed zonder die vleugel (driver's choice).
Verstappen had ook nog een nieuwe floor, die nog niet klaar was voor Tsunoda.
Verklaart voor een deel waarom Tsunoda trager was, terwijl Max domineerde. maar niet helemaal, want Tsunoda zei zelf al dat die geupdatete vloer niet zo'n grote stap vooruit is.

en best opvallend dat Bearman nu op een paar punten van een ban staat, door een penalty die gewoon fout was. Sainz haalt in, en laat dan geen ruimte. F1-regels zijn gewoon anti-racen.

Right to Appeal van Williams en Sainz ivm de penalty in Zandvoort werd aanvaard. Sainz verliest zijn 2 penalty points die hij gekregen heeft, maar niet de tijdstraf (want dat kan blijkbaar niet).

alleen blunderen ze wel een beetje in hun document...

The Stewards have no power to remedy that served time penalty by amending the Classifications but note that the gap between Car 55 to the car ahead in the Final Classification of the race (coincidently Car30) was 17 seconds

die hebben dus gewoon naar de classificatie gekeken, en gezien dat er achter Sainz "+17s" stond. maar da's het verschil met de winnaar, Piastri.
het verschil met Lawson was 0.3s.

als je er die tijdstraf af trekt, eindigt hij 6de. maar hij had zijn straf wel uitgezeten vóór de SC, dus dat moet je ook mee rekenen (hij lag op dat moment ver achter als laatste)

eh? Ik ben niet mee.

Hij rijdt toch rond met een auto die generfed is? 300pk ipv 420pk en +150kg ballast
Klopt.

En van dat type auto's was Max het snelste. P6 denk ik GT4 algemeen.

In de race ging hij na een uur ofzo 6 minuten voor. In zijn klasse nogmaals.

Norris lijkt er toch weer goed bij te zijn in Practice 3, terwijl Piastri het deze keer moeilijker lijkt te hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan