FIA Formula One 2025

Wie wordt wereldkampioen in 2025 ?

• Totaal aantal stemmers
    77
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

raar dat ze Sainz geen meatball hebben gegeven voor dat wiel. serieuze wobbel na dat contact (vanaf 0:38), en als ge ziet dat daardoor uiteindelijk zijn ophanging het begeven heeft. Had een accident kunnen zijn vergelijkbaar met Kimi op de nurburgring jaren geleden, maar dan op het einde van een veel langer recht stuk, en tegen een pak hogere snelheid.

Piastri helemaal weggezakt de laatste races, zo raar. Verstappen & Red Bull ook niet top hoor hier.
Bizar inderdaad, dag en nacht verschil van de koele kikker van in het begin. Al moet ik wel zeggen dat hij tijdens deze race daar veel flarden van liet zien.

Al die omstandigheden in het team zullen niet hebben geholpen. Zelfs al is het niet zo, maar je krijgt toch het idee dat een ander wordt voortgetrokken, dan ben je er een beetje ana voor de moeite.

Benieuwd of we een felle strijd of collapse gaan zien. En wie weet, elkaar er uit flikkeren en Max die met de prijzen gaat lopen. :')

sinds ze zijn chassis vervangen hebben is er iets mis met zijn vorm.
Ze hebben de auto al volledig nagekeken en niets gevonden.

Tof detail, Vandoorne heeft hetzelfde meegemaakt ooit bij hun, 6 wedstrijden moeten zagen tot ze het chassis vervangen hebben en hij vond direct meer vertrouwen.
Zelfde engineer trouwens

Tof detail, Vandoorne heeft hetzelfde meegemaakt ooit bij hun, 6 wedstrijden moeten zagen tot ze het chassis vervangen hebben en hij vond direct meer vertrouwen.
Zelfde engineer trouwens
Gisteren naar the paddock aan het luisteren en het was met Jos Claes.

Vraag werd ook aan hem gesteld of hij gelooft achter complot theorieën bij Mclaren. Zijn antwoord was dan ook nee.

Hij zei dat hij te horen had gekregen, dat piastri moeite had met de nieuwe chassis. Het gevoel is anders en ze weten niet aan wat het ligt.
Sinds zijn crash in Baku heeft hij een nieuw chassis. Deze hebben ze "on the road" moeten veranderen en hebben geen kans meer gehad om de wagen in een deftige omgeving te kunnen werken.
Een wagen in een fabriek aanpassen of in een werkplaats met beperkte middelen is toch nog iets anders zei hij.

Nu met Mexico, waarbij de auto's al anders reageren wordt dat verschil enkel nog meer uitvergroot.

Zelfde engineer trouwens
Ik ben van vooroordeel dat Brown liefst Lando ziet kampioen worden. En aangezien ze al lang de constructeurskampioenschap binnen hebben is dit een godsgeschenk in zekere zin.

Piastri heeft schijnbaar een minder presterende wagen, je team hoef tniets te vinden want je probleem met je driver balancing is vanzelf opgelost.

Ik denk nu wel, tot er tegenbewijs is, dat Piastri een dosis ongeluk en stress aan de echte eindmeet is tegengekomen. Verstappen is voorlopig nog op veilige afstand dus Norris rijdt nu op een wolk.

Dus een echt complot geloof ik ook niet, maar voor Brown zou het een happy little accident zijn.

Welke dosis ongeluk heeft Piastri dan gehad? Al die zijn verloren punten in de laatste races zijn gewoon door driver errors/tekortkomingen van hemzelf.

Hij kan enkel zijn eigen iets verwijten.

het enige dat je Mclaren zou kunnen verwijten is dat het nieuwe chassis hem niet ligt, en waarom ze hem dan niet terug het oude geven.
maar goed, dan kan je discussiëren of dat nog wel mee kan met de Red Bull.

die team-orders eventueel ook nog, maar ik kan de denkwijze bij Mclaren volgen. Norris heeft vorig jaar ook een W moeten afgeven aan Piastri na een slechte stop voor de Australier.

de hele "Piastri wordt gesaboteerd"-saga is modern complot-denken, imo.

Het blijft wel vrij ongezien dat Piastri na een in mijn ogen matig 2024 de eerste helft van 2025 ronduit dominant heeft afgewerkt. Al zijn zwakke eigenschappen waren weg, en nu vervalt hij plots in oude gewoonten. Het chassis, dat kan wel, maar voor het stuk rijden van het chassis in Baku was het ook al bezig.

Welke dosis ongeluk heeft Piastri dan gehad? Al die zijn verloren punten in de laatste races zijn gewoon door driver errors/tekortkomingen van hemzelf.

Hij kan enkel zijn eigen iets verwijten.
Bijvoorbeeld zijn teammaat die hem van de baan tikt met een agressieve move wanneer hen werd opgedragen absoluut niet tegen elkaar aan te schuren. En zoals ik al zei, stress die hem nu toch te veel wordt waardoor hij fouten maakt zoals vorige week. Te nerveus.

Benieuwd of de P2 plaats hem terug activeert maar het lijkt ook wel dat het nieuwe chassis hem niet ligt.

Norris heeft duidelijk het momentum. Nieuwe chassis geeft hem duidelijk ook meer vertrouwen tov het begin van het seizoen.

Lijkt me ook weer typisch zo’n gevalleke van we luisteren meer naar Norris zijn feedback om de wagen te evolueren. (zie Verstappen)

Ik ben geen Norris fan maar langs de andere kant als Norris de titel pakt kan ik bij familie en vrienden nog es uitpakken met mijn officiele Online race video tegen Norris 7j geleden 😂 Ale Norris make it happen.

Colapinto mag dankzij zijn zeer sterke resultaten nog een jaartje langer bij Alpine rond rijden.
Het woord 'resultaten' moet hierbij eigenlijk vervangen worden door 'sponsorgeld'.

Verstappen mogelijk klein gelukje dat Leclerc spint, want toch een slechte tijd gereden in SQ2. het had nipt geweest om door te gaan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan