FIA Formula One 2025

Wie wordt wereldkampioen in 2025 ?

• Totaal aantal stemmers
    77
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Als Piastri naar Ferrari gaat in 2027, dan moet Ferrari zo'n afschuwelijke ramp zijn in 2026 waar Leclerc en Hamilton samen huilend van weglopen. :p
maar waarom zou iemand die nu voor een titel strijd (tot de laatste GP) naar een team gaan waar de wagen (dan) al 2 jaar op rij een ramp is?

Wat is het verschil met Qatar?
Door de layout is/was het gewoon erg moeilijk inhalen, en door de high-energy nature van het circuit zien de banden ook heel erg af.
Op Abu-Dhabi heb je tenminste nog (dacht ik) 2 easy drs zones waardoor inhalen makkelijk zou moeten gaan.

Norris moet door het late manoeuvre van Antonelli nu toch makkelijk kampioen kunnen worden. Enige dat hij nodig heeft is P3 op een track dat hem ligt en zonder enige mogelijkheid van voorliggers buiten Verstappen en Piastri. Mercedes zal McLaren nooit in de weg rijden, McLaren betaalt veel geld voor Mercedes motoren en Mercedes heeft er promotioneel ook alle baat bij dat de kampioen door hun motor wordt voortgestuwd.

In Abu Dhabi is er geen regenkans, het circuit ligt zowel Norris als de McLaren erg goed, ik zie geen enkele kans voor Verstappen tenzij er mechanisch iets zou gebeuren, of een ultiem choken van Norris of het team...
Goh, Racen blijft racen. Een crash is altijd snel gebeurd, een klapband kan ook. Het feit is dat er met 12 punten verschil geen zekerheid is op iets. Piastri moet Norris ook voorbij, voor hetzelfde geld rijden ze elkaar eraf tijdens de race en gaat max fluitend naar de zege. (Of Max en Norris, en Piastri is blij). Of heb je een Latifi moment... of ... of gebeurt er 0,0 en is het een saaie race.

Ze gaan alle 3 op het scherpst van de snee zitten. Maar Max is diegene die wel niets te verliezen heeft en kan zich risico's permitteren. Hij is al meervoudig wereldkampioen, en in een jaar waarop hij het niet gehoopt had, maakt het weinig uit. Voor Norris en Piastri is het hun eerste echte kans (en misschien de laatste?, 2026 is voor iedereen een blinde vlek) om wereldkampioen te zijn, dat zal meespelen.

Hulde aan Max, met voorsprong de betere rijder dit jaar. Zijn gedoe met Russel breekt hem zuur op, maar langs de andere kant de torpedo van Kimi nog veel harder.
Dat is racen.
Het is abnormaal dat Max nog zolang in de running is

Max heeft idd punten weggegooid. Maar ge kunt em eigenlijk ook niets kwalijk nemen. Wie had dit McLaren fiasco nog zien aankomen -.- +100 punten achterstaan na Zandvoort achter 2 dominante McLarens.

Het is eigenlijk idd al erg dat het zover is gekomen.

Ik hoop dat Norris dominant de wedstrijd zondag wint. (en geen kado van Piastri moet krijgen) Dat zou zijn titel toch een beetje meer glans geven als hij dit onder druk kan afwerken.

Laatst bewerkt:
Alle 3 de kandidaten hebben punten weggegooid, Verstappen het minste. Geen van de 3 had een foutloos parcours maar het is vooral McLaren die het toch wel heeft bruin gebakken in de 2de seizoenshelft. Wie het ook wordt, niemand had verwacht dat dit WK jaar tot de laatste race spannend ging blijven denk ik 😁

Mclaren heeft toch enorm met punten gesmeten... Dubbele DNF in Austin sprint, dsq in Vegas, blunderboek boven gehaald in Qatar, crash van Piastri in Baku waar Lando ook maar 8ste is, crash in Canada, motor kapot in Zandvoort...

Vóór Monza hadden ze 3 GP's niet gewonnen (Japan, Emiglia Romana, Canada), sindsdien maar 2 wél. ze hebben dan wel beide laatste sprint races gewonnen, maar daar pak je amper bonus

maar waarom zou iemand die nu voor een titel strijd (tot de laatste GP) naar een team gaan waar de wagen (dan) al 2 jaar op rij een ramp is?

Omdat die persoon zijn vertrouwen beschadigd is in het team rondom hem? Of in Verstappens woorden over Hamilton bij Ferrari: “If you don’t feel secure or comfortable within the team dynamic you cannot be yourself and that has an impact,”

Omdat dat ander team hem een duidelijke 1ste rijderplaats* belooft (en een paar andere onnozele beloftes maakt :p. "We designen een volledig nieuwe auto".). *Ik zie Piastri enkel bij Ferrari als Leclerc er niet meer is.

Omdat McLaren zelf beslist om die buiten te krijgen voor een andere potentieel talent om "kalmte" in zijn team te krijgen als dat problematisch blijft te zijn. McLaren heeft de snelste wagen maar het is niet altijd het beste team. Het kan zijn dat er een paar denken. Beter een nieuw jong talent aanwerven die voor twee jaar blij zou zijn met een tweede rijdersrol om iedereen weer helder te doen denken.

En waarschijnlijk de belangrijkste reden:
Welke rijder zou niet openstaan om eens voor Ferrari te rijden? Voor de meesten is dat de ultieme droom en denkt van zijn eigen: "Als ik succes heb met Ferrari, dan word ik onmiddelijk heilig verklaard door de paus." Dan heb je iets gedaan wat Vettel, Hamilton (voorlopig :p), Alonso,.. niet konden doen. Mits de juiste condities denk ik dat men zelfs Verstappen kan verleiden met een Ferrari-zitje.

en wat als Hadjar bij Red Bull hetzelfde is als Yuki bij Red Bull? of Lawson bij Red Bull? of Perez bij Red Bull? of Gasly bij Red Bull? of Albon bij Red Bull? of Kvyat bij Red Bull?

het blijft toch een zoektocht zonder spoor voor die 2de piloot. je kan erin blijven droppen wie je wilt, je hebt 0 zekerheid dat het wél een succes gaat worden. de rijstijl van Verstappen is té specifiek.

En volgend jaar is er een volledig nieuwe wagen die een heel andere rijstijl gaat vergen. Sterker nog, ik ben er zeker van het volgend jaar een engine formula gaat worden, het zal hit or miss zijn voor Red Bull. Ofwel zitten Verstappen én Hadjar helemaal vooraan of beiden helemaal niet

en wat als Hadjar bij Red Bull hetzelfde is als Yuki bij Red Bull? of Lawson bij Red Bull? of Perez bij Red Bull? of Gasly bij Red Bull? of Albon bij Red Bull? of Kvyat bij Red Bull?

het blijft toch een zoektocht zonder spoor voor die 2de piloot. je kan erin blijven droppen wie je wilt, je hebt 0 zekerheid dat het wél een succes gaat worden. de rijstijl van Verstappen is té specifiek.
Ze moeten iets doen e. Wat wil je dan dat ze doen? :)

Een wagen bouwen waar de 2de piloot ook mee overweg kan?
Of het is mischien ook een piloot dat zich rond de problemen van een auto kan rijden (zoals Alonso en Leclerc).
Ge weet wel, die jongens met dat ietsje meer als de rest.

Hij was overal sneller als zijn teammaten. Niet enkel als de auto voor hem gebouwd was.

Ter info, als het een auto is waar de 2 de piloot ook mee overweg kan, dan staan ze ook op 3 tienden van hem per ronde.
Voorbeelden genoeg

Als de 2e Red Bull hier en daar wat punten had kunnen afnemen van de McLaren piloten, dan zou Verstappen al WK geweest zijn volgens mij. Of zou Verstappen dan ook minder punten halen, als de wagen minder scherp te besturen zou zijn? Veel hypotheses natuurlijk.

Of het is mischien ook een piloot dat zich rond de problemen van een auto kan rijden (zoals Alonso en Leclerc).
Ge weet wel, die jongens met dat ietsje meer als de rest.

Hij was overal sneller als zijn teammaten. Niet enkel als de auto voor hem gebouwd was.

Ter info, als het een auto is waar de 2 de piloot ook mee overweg kan, dan staan ze ook op 3 tienden van hem per ronde.
Voorbeelden genoeg
we zijn hier niet aan het oordelen over Max he. het gaat over de 2de piloot.
dat er genoeg voorbeelden zijn, bewijst gewoon dat een simpele pilotenwissel geen garantie is op beterschap.
en zoals neef Jo zelf zegt: je hebt een 2de wagen nodig die mee kan. om punten af te pakken, om punten te scoren in het WCC. stabiliteit is ook een nodig element, maar als Hadjar bevestigd wordt, is dat de 3de piloot op een jaar tijd.
dus ja: wat als het met hem ook niet lukt? Lindblad de rookie erin? Lawson die het na 2 GP's al mentaal niet meer aankon? Yuki toch terug halen?

we zijn hier niet aan het oordelen over Max he. het gaat over de 2de piloot.
dat er genoeg voorbeelden zijn, bewijst gewoon dat een simpele pilotenwissel geen garantie is op beterschap.
en zoals neef Jo zelf zegt: je hebt een 2de wagen nodig die mee kan. om punten af te pakken, om punten te scoren in het WCC. stabiliteit is ook een nodig element, maar als Hadjar bevestigd wordt, is dat de 3de piloot op een jaar tijd.
dus ja: wat als het met hem ook niet lukt? Lindblad de rookie erin? Lawson die het na 2 GP's al mentaal niet meer aankon? Yuki toch terug halen?
ah , nee dan volg ik je. Persoonlijk denk ik wel dat Lawson het niet slechter had gedaan als Yuki, laat ons eerlijk zijn die heeft 2 races gekregen met de allerslechtste redbull ever.
Ik denk niet dat Hadjar de oplossing is. Nu ja, die frankenstein RB van dit en vorig jaar is er niet meer.
Die 2026 is mischien supermakkelijk te besturen. We zien wel! Veel plezier in ieder geval allemaal zondag

imagine-next-sunday-is-going-to-be-absolute-cinema-v0-14bmjbjbhk4g1.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan