FIA Formula One 2025

Wie wordt wereldkampioen in 2025 ?

• Totaal aantal stemmers
    77
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Piastri had een geweldige eerste seizoenshelft. Leek voor de zomerstop met 2 vingers in de neus op de titel af te stevenen. Norris zat niet zo veraf, maar de defecte motor in Zandvoort leek de titel in een definitieve plooi te laten vallen. Red Bull gooide Horner buiten en onder Mekies kwamen ze tegen alle verwachtingen in spectaculair terug. Of er bij McLaren zaken gevonden zijn en stilzwijgend verboden, daarover heb ik nog altijd twijfels. Zo dominant die wagen einde 2024 en begin 2025 was, dat hebben we niet meer terug gezien.
Alleszins, wie de titel ook wint morgen, het zal niet onverdiend zijn. Verstappen verdient die het meest in mijn ogen omdat hij ook al in het begin van het seizoen uitzonderlijke prestaties heeft neergezet met een wagen die niet goed was (Japan).

Ik hoop vooral op een leuke race en geen anticlimax van een low-risk processie :)

McLaren was toch ook al sneller gestopt met updates aan de wagen te brengen? Dat zal wel een deel van het verschil verklaren he.

Wat mij betreft verdienen ze het alledrie, Verstappen inderdaad ongelofelijk hoe die met die wagen toch zo weinig mogelijk heeft laten liggen, en imo zijn Norris en Piastri toch ook wel deels slachtoffer van de team strategie geweest bij momenten (individuele fouten buiten beschouwing gelaten).

Wat mij betreft verdienen ze het alledrie, Verstappen inderdaad ongelofelijk hoe die met die wagen toch zo weinig mogelijk heeft laten liggen, en imo zijn Norris en Piastri toch ook wel deels slachtoffer van de team strategie geweest bij momenten (individuele fouten buiten beschouwing gelaten).
Over dat vet gedrukte: is de Red Bull wel zo slecht? Echt geen idee. Ja, Tsunoda kan totaal niet mee maar ligt dat puur aan de wagen? Of aan de combo piloot en wagen?

Feit is wel dat McLaren constant met twee wagens scoorde en dat heeft nu eenmaal ook impact op het punten totaal van hun drivers. Een duidelijke nummer één en twee en de titel zou ook al lang beslecht geweest zijn.

Over dat vet gedrukte: is de Red Bull wel zo slecht? Echt geen idee. Ja, Tsunoda kan totaal niet mee maar ligt dat puur aan de wagen? Of aan de combo piloot en wagen?

Feit is wel dat McLaren constant met twee wagens scoorde en dat heeft nu eenmaal ook impact op het punten totaal van hun drivers. Een duidelijke nummer één en twee en de titel zou ook al lang beslecht geweest zijn.
Tuurlijk is die 'slecht" geweest. Vandaag de dag is dat wel gewoon netjes de top 3 auto denk ik
Mclaren RB/Mercedes hierna is het plaats voor de Racing bulls en 3 4 andere voor Ferrari op dit moment.
Heel het mid seizoen was die zoals de ferrari, bij remmen of bochten gewoon uitbreken zonder echte reden.
Je zag in elke bocht dat die auto niet in de bocht wou gaan maar het liefst gewoon rechtdoor zou gaan
Er is een reden waarom journalisten opperden dat hij mischien beter met de racing bulls een swap zou doen wou hij nog een kans maken om kampioen te worden.
Tsunoda kan niet mee door de wagen.
We zien dat als de wagen beter is (zoals nu) dat hij maar op 4 tienden is van Max.
Op de dagen dat de RB onhandelbaar was, dan was het meer als een seconde.
Ja noem me maar een Max fanboy, maar die doet dingen met die auto die niet kunnen. Perez met een goede redbull zat ook maar op een paar tienden, maar als de auto niet goed was, was dat ook een seconde.
Ferrari is hetzelfde, Leclerc heeft iets extra dat Hamilton vandaag niet meer heeft.
Een soort van 'ballen of begrijpen om naast de problemen van een auto te rijden'.

uw dingen over de punten is ook zo cliché.
Feit is dat als Yuki ook punten zou afpakken van Mclaren door af en toe sneller te zijn als hen (zoals Max). ze ook minder punten zou hebben.
Als er een duidelijke nummer 1 was bij MCL dan zou Norris 20 punten meer hebben, maar Max ook.
want dan zou hij ipv van 3de meestal 2 de zijn.
Ik denk dat je echt onderschat in strategie wat een 2 de auto in postie 1 of 3 allemaal van oppurtuniteiten meebrengt
Yuki is vaak slachtoffer geweest om banden te testen tijdens de race, nogal normaal als je op plaats 18 ofzo hangt.

Laatst bewerkt:
Ik hoop vooral op een leuke race en geen anticlimax van een low-risk processie :)
Idd, want net als de vorige race hoeft Norris weer niet echt limieten op te zoeken. (de SC veranderde dat wel wat).
2de startplek na z'n grootste concurrent, met achter zich z'n teamgenoot is zowat de beste positie waarin hij kan zitten. Duel aangaan hoeft niet, en ik zie Piastri geen stoten uithalen. Het hangt dan volledig af van externe factoren OF een foutje.
Toen Norris gisteren zei dat hij nog steeds zou proberen te winnen: je zag aan z'n gezicht dat het niet gemeend was :lol:
Maar fair enough, dat is ook gewoon het slimste.

We moeten nu ook niet doen alsof die Red Bull op dit moment geen topwagen is, in het begin van het seizoen was dat misschien het geval. Max haalt er sowieso wel alles uit, in tegenstelling tot Tsunoda.

Voor mij mogen ze alle drie winnen, Norris omdat het zijn enige kans is volgens mij, Piastri omdat die tem Monza een dijk van een seizoen gereden heeft, en Verstappen omdat die een geweldige tweede seizoenshelft heeft gereden. Mijn voorkeur gaat wel naar Piastri.

Het wordt sowieso wel tactisch interessant als ze alle 3 heelhuids door turn 1 geraken. Daar heeft Red Bull sowieso een voordeel.

Idd, want net als de vorige race hoeft Norris weer niet echt limieten op te zoeken. (de SC veranderde dat wel wat).
2de startplek na z'n grootste concurrent, met achter zich z'n teamgenoot is zowat de beste positie waarin hij kan zitten. Duel aangaan hoeft niet, en ik zie Piastri geen stoten uithalen. Het hangt dan volledig af van externe factoren OF een foutje.
Toen Norris gisteren zei dat hij nog steeds zou proberen te winnen: je zag aan z'n gezicht dat het niet gemeend was :laugh:
Maar fair enough, dat is ook gewoon het slimste.

Ik zie Norris gewoonweg Piastri voorlaten zodat hij kan chillen op plaats 3. Russel en Leclerc zullen toch niet in de buurt komen.
Piastri moet het dan maar uitvechten met Verstappen want Piastri moet risico's nemen. Norris is Norrisk vandaag.

Ik zie Norris gewoonweg Piastri voorlaten zodat hij kan chillen op plaats 3. Russel en Leclerc zullen toch niet in de buurt komen.
Piastri moet het dan maar uitvechten met Verstappen want Piastri moet risico's nemen. Norris is Norrisk vandaag.
Zat daar eigenlijk ook aan te denken.

Piastri moet sowieso voorbij Norris wil hij nog enige kans maken, en als ze het bij McLaren menen dat hij ook zijn kans mag gaan, gaat hij toch echt aanvallen bij de start. En dan zie ik Norris niet echt hard verdedigen.

En Norris op P3 kan dan wel zogezegd "chillen", er mag dan toch ook niks fout lopen. Een SC op het verkeerde moment, een slechte pitstop, een kleine schuiver,... en hij komt toch onder druk te staan. En het is nu niet dat Russel en de Mercedes achter hem helemaal niet mee kunnen. Al blijft de vraag hoe hard die gaat aanvallen en zich gaat moeien met de titelstrijd, voor obvious reasons ziet die uiteraard liever Norris dan Verstappen kampioen worden.

Ik hoop vooral dat het geen saaie VER-NOR-PIA wordt zonder enig incident.

Blijft grappig hoe de media alles serieus opblaast en dat wij allemaal maar duizenden scenario's bedenken. Deze race gaat echt geen legendarische race worden maar een saaie race die Verstappen wint en waar Norris als een zondagsrijder safe naar zijn WDC rijdt.

Ik hoop dat ik fout ben, maar die kans is gewoon zo groot.

Veel mensen gaan half in slaap gaan vallen omdat de race zo boring wordt. Nuja, AD2021 was dat ook totdat Latifi ... :p

Zat daar eigenlijk ook aan te denken.

Piastri moet sowieso voorbij Norris wil hij nog enige kans maken, en als ze het bij McLaren menen dat hij ook zijn kans mag gaan, gaat hij toch echt aanvallen bij de start. En dan zie ik Norris niet echt hard verdedigen.

En Norris op P3 kan dan wel zogezegd "chillen", er mag dan toch ook niks fout lopen. Een SC op het verkeerde moment, een slechte pitstop, een kleine schuiver,... en hij komt toch onder druk te staan. En het is nu niet dat Russel en de Mercedes achter hem helemaal niet mee kunnen. Al blijft de vraag hoe hard die gaat aanvallen en zich gaat moeien met de titelstrijd, voor obvious reasons ziet die uiteraard liever Norris dan Verstappen kampioen worden.

Ik hoop vooral dat het geen saaie VER-NOR-PIA wordt zonder enig incident.

"niks fout lopen" Dat geldt voor iedereen, ook voor Verstappen.
De kans is groot dat Verstappen, Piastri en Norris in een band van 15 à 20 seconden gaan zitten.
Russel misschien dan nog in een band van 30 seconden.

Ik betwijfel of Leclerc een mirakel kan uithalen met een Ferrari. Die heeft gewoon een uitzonderlijke goeie kwalificatie gereden. Kans is vrij groot dat Antonelli hem nog inhaalt tijdens de race.

Dus zelfs dan betekent dat een slechte pitstop of zelfs met een spin voor Norris een easy plek 4 zou zijn.

De kans is veel groter dat Verstappen en Piastri mekaar raken en Norris hierdoor een easy racewin krijgt :p.

Piastri was dus duidelijk niet van plan de achterkant van Norris te coveren! Nu is Leclerc toch nog een echte dreiging. Voorlopig.

Nice move. Wel een voorspelbaar scenario: Verstappen, Piastri op 2 en Norris die geen risico's kan nemen en focust op plaats 3.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan