FIA Formula One 2025

Wie wordt wereldkampioen in 2025 ?

• Totaal aantal stemmers
    77
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat heeft Norris zijn ma in haar haren? Precies een kind van 5:rofl:

En nu hopen dat we volgend jaar eens eindelijk een seizoen hebben met geen dominant team.

Toch mooi.
Bij McLaren gekomen toen dat het slechtste team was eigenlijk. En daar blijven zitten, ook na aanbiedingen van andere teams, om dat uiteindelijk de titel te vangen.

Eindelijk is het seizoen afgelopen. Veel te veel races, zeker met die sprintweekends er nog bij. Ik ben al even F1 moe. Ik was me na de race toch ook aan het bedenken dat de hele show die errond gemaakt wordt toch mijlenver af staat van de sport waar ik in de jaren 90 op verliefd werd, maar bon, dat is de ziekte van de tijd, platte commerce.
De viering van de titel vond ik awkward, leek op een viering waar niemand echt wou zijn, hahaha. Alles rond Norris leek ook wat kinderachtig.

Ondanks de inhaalrace van Verstappen vond ik dit seizoen niet hoogstaand. Ik heb nog steeds het (onpopulaire) ongemakkelijke gevoel dat McLaren met beide titels aan de haal is gegaan met een niet zo legale vondst in de eerste seizoenshelft. Maar we zijn geen slechte verliezer, dat hoort bij F1. Kwestie van niet gepakt te worden. En kudos, Zak Brown is een enorme eikel, maar hij heeft McLaren kost wat kost toch terug aan titels gebracht.

De finishposities van de race waren voor mij ook de rangschikking van het seizoen, Verstappen was veruit de beste all-around en hield het spannend tot het einde, Piastri had een onvoorstelbaar goed seizoensbegin en kwam in de laatste races nog terug opzetten. Norris had voor mij het minste seizoen van de 3. Ik herinner me amper geweldige prestaties en het was allemaal een beetje weinig om het jaar als kampioen af te sluiten. Maar punten zijn punten, hij reed deze race zeer verstandig en is verdiend kampioen. Net zoals Vettel en Button dat ook werden zonder de beste te zijn in een seizoen.

Ik was trouwens verbaasd om in de eindstand Lewis Hamilton te zien op P6, naar mijn gevoel heeft die het hele seizoen juist niets laten zien, dus dat die nog bij de eerste 6 eindigt is straf, toch meer regelmaat dan het gevoel zou zeggen.
Ferrari is veruit de grootste verliezer van 2025. Met veel geld en mediastormen Hamilton aangetrokken, maar het team haalde geen enkele overwinning, een sprintrace buiten beschouwing gelaten. Dat terwijl ze in 2024 nog bijna constructeurs kampioen werden met Leclerc & Sainz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan