FIA Formula One 2025

Wie wordt wereldkampioen in 2025 ?

• Totaal aantal stemmers
    77
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
…Norris heeft stappen gezet, Piastri heeft stappen gezet en Max heeft een zeer dure levensles gekregen. Dit is veel pijnlijker dan een DSQ krijgen. En er zijn rookies met potentieel, zoals Bearman.

Welke dure levensles? Barcelona?

Het seizoen is gelopen zoals het moest verlopen. Uiteindelijk heeft McLaren nog de meeste punten weggegooid. Beide rijders hebben ook zeer wisselvallig gepresteerd in feite.

Je voelde ook dat er niet die spanning was zoals in 2010 of 2021. Verstappen beseft goed genoeg dat hij enkel in de titelrace meedeed door de kadootjes van McLaren zoals hij het in bovenstaande video zegt 😆

Want uiteindelijk verdiend McLaren dubbel en dik beide titels. Alleen jammer dat diene Zak Brown het uithangbord is waarvoor ik weinig sympathie heb -.-

Laatst bewerkt:
Blijkbaar meerdere sources die claimen dat er vandaag in de paddock de ronde gaat dat GP zijn (nieuwe) positie voor 2026 nog niet vast ligt. Verklaart (deels) waarom die zo emotioneel was na de race.

Max heeft echt wel iemand zoals GP nodig.

Ik zeg maar hoe ik en nog 3 andere mensen dat ervaren hebben. (Waarvan 2 McLaren fans sinds de jaren 90)

Het enige wat richting Lando is, is dat zijn interview geen winnaarsmentaliteit uitstraalde. De rest heeft Norris geen enkel invloed op (behalve zijn pa half negeren).

Nice try :thumb:
Eerlijk, Ik denk dat Lando gewoon helemaal mentaal "op" is na zo'n seizoen.
En hij is ook wel niet gekend om de meest eloquente persoon te zijn :p

ik snap niet dat mensen dit geen goed seizoen vonden, tbh. ja 't was lang, ja, er was veel vulling. maar er waren toch echt topmomenten genoeg om dit een mooi seizoen te maken.
Er gebeurde wel veel dit seizoen maar puur qua racing was het wel "matig". Voor redelijk wat weekends waren de kwalificaties interessanter om te kijken dit jaar dan de races zelf door de kleine marges.

Blijkbaar meerdere sources die claimen dat er vandaag in de paddock de ronde gaat dat GP zijn (nieuwe) positie voor 2026 nog niet vast ligt. Verklaart (deels) waarom die zo emotioneel was na de race.

Max heeft echt wel iemand zoals GP nodig.
het gaat vooral over het priveleven van GP. (scheiding vrouw+ problemen hoederecht)
dat is al een paar maanden geleden gelekt door een spaanse site.
Daarom was hij er een paar races niet bij (ik kan mij voorstellen dat +20 races er niet zijn en leven voor uw werk schade in je gezin berokkent)

De La Rosa vroeg hem wat hij zou kunnen met een normale wagen.."1ste worden, op naar volgend jaar" 🙃
Benieuwd wat die oude vos kan waarmaken in een Newey design.

Newey zei relatief recent (mei 2025) dat de simulator van Aston Martin nog twee jaar werk nodig om op peil te zijn en laat nu zijn dat dat een enorm belangrijk element is bij het ingaan van een nieuwe generatie van wagens.

En de indruk dat Newey de organisatie daar nog aan het opkuisen is dus ik vraag mij af hoeveel tijd die kon besteden aan de nieuwe wagen.

Dus ik verwacht nog niet veel van Aston Martin in 2026. Ik vrees voor meer van hetzelfde voor Alonso. Beter dan Cadillac maar vechten met Haas , Alpine en Audi in het moeras van het middenveld.

Leuke interviews. Oh man Leclerc, pls geef die jongen volgend jaar een goeie wagen :’)

Ik heb sympatie en medelijden tegelijk voor Leclerc. In mijn ogen 2de beste rijder op de grid, alleen hij zit in een gatachterlijk team. Ze kunnen geen wagen bouwen en het niveau van het strategy team is het slechtste wat er te vinden is.

Ik hoop toch dat em ooit es het WDC wint.

Newey zei relatief recent (mei 2025) dat de simulator van Aston Martin nog twee jaar werk nodig om op peil te zijn en laat nu zijn dat dat een enorm belangrijk element is bij het ingaan van een nieuwe generatie van wagens.

En de indruk dat Newey de organisatie daar nog aan het opkuisen is dus ik vraag mij af hoeveel tijd die kon besteden aan de nieuwe wagen.

Dus ik verwacht nog niet veel van Aston Martin in 2026. Ik vrees voor meer van hetzelfde voor Alonso. Beter dan Cadillac maar vechten met Haas , Alpine en Audi in het moeras van het middenveld.
Stel je eens voor dat Alonso volgend jaar of het jaar erna terug voor de wereldtitel kan vechten, mss tegen Verstappen.. wat voor een titanengevecht zou dat zijn.
Maar ik vind het nu precies al een oude brompot geworden, wat zou dat geven tegenover een Verstappen bijvoorbeeld

Toch ook ridicuul aangezien die het zotste designcentrum hebben neergezet... Benieuwd naar RB. Die moeten ook wel inzien dat het niet leefbaar is om alleen voor Max te ontwerpen. Je pakt nooit meer een contructeurstitel.

Toch ook ridicuul aangezien die het zotste designcentrum hebben neergezet... Benieuwd naar RB. Die moeten ook wel inzien dat het niet leefbaar is om alleen voor Max te ontwerpen. Je pakt nooit meer een contructeurstitel.

Eh? 2022 en 2023 had Red Bull de beste wagen en pakken ze de constructeurstitels met overmacht.

2021: De nasleep van 8 jaar Mercedes dominantie
2de helft 2024 en 2025: Mclaren dominantie

Laatst bewerkt:
Ja maar toen kon hun 2de rijder nog vanboven meedoen. De laatste jaren is het een zuivere Max-raket.

2de rijder is ook maar zo goed als de auto is.

Als Red Bull terug een kampioenschapswagen kan bouwen, dan is er geen probleem met hun 2de rijder.

Ja maar toen kon hun 2de rijder nog vanboven meedoen. De laatste jaren is het een zuivere Max-raket.
dat kan omdat het een superieure wagen was.
Die wagen was dit jaar voor de helft van de races top 5.
Max deed daar gewoon veel meer mee.

Het is al gezegd door al zijn teamgenoten dat hij rond problemen kan rijden.
Begin gewoon met te accepteren dat hij een pak beter is als de meeste.
Dat zal al veel verklaren

2de rijder is ook maar zo goed als de auto is.

Als Red Bull terug een kampioenschapswagen kan bouwen, dan is er geen probleem met hun 2de rijder.
Dat is wat ik zeg he. :unsure:

RB moet een wagen bouwen die door meer mensen dan enkel Max kan bestuurd worden. Ze hebben bewezen dat het kan. De added value om zeer specifiek voor hem te bouwen is miniem en uiteindelijk schijnbaar negatief.

Dat is wat ik zeg he. :unsure:

RB moet een wagen bouwen die door meer mensen dan enkel Max kan bestuurd worden. Ze hebben bewezen dat het kan. De added value om zeer specifiek voor hem te bouwen is miniem en uiteindelijk schijnbaar negatief.
Alles wijst er meer en meer op dat die Red Bull gewoon een brolbak is waar Verstappen toch het uiterste weet uit te halen door een extreem agressieve setup, maar niet zozeer dat hij die resultaten behaalt "omdat die zeer specifiek voor hem gebouwd is".

Volgens Bild (en anderen) stapt dr. Markko op bij Red Bull.
Jep hij heeft dat gisteren laten vallen in een interview. Zou toch straf zijn , wat gebeurt er als 2026 slecht is? Max weg? want geen Marko, maybe geen GP en dergelijke (ik denk vooral aan de motor)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan