FIA Formula One 2026

Wie wordt wereldkampioen in 2026 ?

• Lando Norris

Stemmen: 1 1,9%
  • Oscar Piastri

Stemmen: 5 9,4%
  • Charles Leclerc

Stemmen: 8 15,1%
  • Lewis Hamilton

Stemmen: 4 7,5%
  • Max Verstappen

Stemmen: 23 43,4%
  • Isack Hadjar

Stemmen: 0 0,0%
  • George Russell

Stemmen: 4 7,5%
  • Andrea Kimi Antonelli

Stemmen: 2 3,8%
  • Fernando Alonso

Stemmen: 3 5,7%
  • Lance Stroll

• Pierre Gasly

• Franco Colapinto

• Esteban Ocon

• Oliver Bearman

• Liam Lawson

• Arvid Lindblad

• Alexander Albon

• Carlos Sainz

• Nico Hulkenberg

• Gabriel Bortoleto

• Sergio Perez

• Valtteri Bottas

• Totaal aantal stemmers
    53
  • Opiniepeiling gesloten .
Breng gewoon die 50/50 verhouding terug naar 70 Ice en 30 elektro en 't is opgelost. Maar om zoiets in een seizoen te veranderen.... alles is voorzien op die 50/50 regel, brandstoftanks etc...

Is toch gewoon een feit dat niemand hier zou speculeren dat Max zou stoppen mocht hij nu een championship winning auto hebben?

Dus zijn mogelijk stoppen gaat echt wel samen met het feit dat hij een slechte auto heeft. Dat en uiteraard het feit dat hij geen fan is van de nieuwe regels. Maar beide gaan echt wel samen.

Soit, ik was in het begin nog redelijk hoopvol en ben dat nog steeds, ik denk echt dat we met deze auto's leuke races kunnen zien. Maar ik ben wel 100% akkoord dat de spanning en sensatie in de quali's helemaal weg zijn en dat het super clipping er echt uit moet. Hopelijk vinden ze in de komende weken de oplossingen hiervoor.
Uiteraard is dat een combinatie van de 2.
Als Max in de Mercedes zat, dan zou die vandaag ook zitten te zagen en klagen over de regs. Alleen zou die niet 'dreigen' met te stoppen en zou dat janken wel minder zijn.

Breng gewoon die 50/50 verhouding terug naar 70 Ice en 30 elektro en 't is opgelost. Maar om zoiets in een seizoen te veranderen.... alles is voorzien op die 50/50 regel, brandstoftanks etc...
Een paar uur na de race doet er zich de ronde in de paddock dat ze de battery deployment willen nerfen voor 2026 om de yoyo battery racing tegen te gaan en om crashes zoals vandaag te voorkomen. Voor 2027 zouden ze naar een 70/30 verhouding willen gaan. Dat kan uiteraard niet tijdens het seizoen aangepast worden. Er is hoop.

Een paar uur na de race doet er zich de ronde in de paddock dat ze de battery deployment willen nerfen voor 2026 om de yoyo battery racing tegen te gaan en om crashes zoals vandaag te voorkomen. Voor 2027 zouden ze naar een 70/30 verhouding willen gaan. Dat kan uiteraard niet tijdens het seizoen aangepast worden. Er is hoop.
Ze hadden nu de batterij ook al wat generfed in Q.

Niet veel (0,5kJ)... En ik heb er ook niet veel van gemerkt.

Is er trouwens nog iemand die Bottas heeft zien spioneren tussen de mechaniekers van Mercedes?

1774818258407.png

Max is de beste piloot als hij een auto krijgt die 100% op zijn maat gemaakt anders is hij een meeloper zoals zoveel andere.
Dit is geen kritiek maar gewoon een vaststelling.
In de loop van het jaar zullen ze bij redbull wel het nodige doen en meer een auto op zijn maat brengen.
Dit geldt eigenlijk voor alle piloten. Kijk wat Hamilton en Schumacher presteerde in een mindere auto.

Max is de beste piloot als hij een auto krijgt die 100% op zijn maat gemaakt anders is hij een meeloper zoals zoveel andere.

Dit geldt eigenlijk voor alle piloten. Kijk wat Hamilton en Schumacher presteerde in een mindere auto.
Verstappen is hier wel de uitzondering hé.
Die is met een mindere auto kampioen geworden en bijna kampioen.
Meeloper, rofl

Voor de rest is de snelle oplossing de IA eruit halen.
Dat de pitmuur of de coureur de clipping een beetje kan in gang zetten ipv van AI (is mischien te moeilijk)
De AI bij de start eruit halen zijn ook dingen die ik graag zou zien.
Sommige dino's hier denken dat het starten nog heel manueel is, maar dat is dikke bullsh*t. Ja, ze moeten 'manueel' clutch doen, dat is het enige.
Voor de rest is het pedaal helemaal ingedrukt houden en de motor regelt hoeveel power er naar de wielen gaat. (ook weer door IA)
Ik denk dat de piloten zelf nog maar heel weinig kunnen doen buiten de reactiesnelheid en het effectief van trajectoire kiezen

Laatst bewerkt:
Voor sommigen die hun geheugen een beetje moeten opfrissen. Altijd handig als uw visie maar beperkt is tot de laatste 3 races :LOL:

Verstappen is hier wel de uitzondering hé.
Die is met een mindere auto kampioen geworden en bijna kampioen.
Meeloper, rofl

Voor de rest is de snelle oplossing de IA eruit halen.
Dat de pitmuur of de coureur de clipping een beetje kan in gang zetten ipv van AI (is mischien te moeilijk)
De AI bij de start eruit halen zijn ook dingen die ik graag zou zien.
Sommige dino's hier denken dat het starten nog heel manueel is, maar dat is dikke bullsh*t. Ja, ze moeten 'manueel' clutch doen, dat is het enige.
Voor de rest is het pedaal helemaal ingedrukt houden en de motor regelt hoeveel power er naar de wielen gaat. (ook weer door IA)
Ik denk dat de piloten zelf nog maar heel weinig kunnen doen buiten de reactiesnelheid en het effectief van trajectoire kiezen
TCS is toch geen AI? En F1 wgens hebben al bijna 20 jaar geen TCS meer... Geen launch control etc. Is de start niet een van de meest pure dingen?

TCS is toch geen AI? En F1 wgens hebben al bijna 20 jaar geen TCS meer... Geen launch control etc. Is de start niet een van de meest pure dingen?
Nee, de nieuwe batterijsoftware regelt bijna zoals een TCS vandaag de deployment. Het is effectief geen tractiecontrole, maar het is meer de AI dat kiest hoeveel gas je echt geeft(voor de piloot is het gewoon vol gas). Het is de AI die regelt hoeveel vermogen er kan vrijgegeven worden. (dat verklaart de grote verschillen bij de starts).
Ook al komt de echte battery deployment pas vanaf 50km/u
De clippings verschillen tussen de verschillende klantenteams= AI of noem het software dat niet kan aangepast worden door de piloot.
Het enige wat de rijder nog echt zelf kan bepalen is de overtake modus (en dat is dat nog te zien hoe goed je batterij is opgeladen bij de clipping).

Laatst bewerkt:
Hier toch ook mixed feelings hoe max reageert op de nieuwe wagens.
Ik vraag me af of hij ook nog zo zou klagen als hij een topwagen had gekregen.
De nieuwe wagens/regels zijn voor iedereen gelijk.

Als het dan toch zo tegenzit, stop er dan gewoon mee. Dat klagen en zagen hoeft voor mij niet. Het is wat het is en maak er het beste van.

PS: wat betreft max zijn driving skills: hij is en blijft steengoed, dat kan niemand ontkennen imo.

Max was al lang aan het klagen over deze regs he, nog ver voor het seizoen begon. Het is ook effectief niet langer 100% voluit op de limiet rijden momenteel. En Max wilt gewoon 24/7 op de limiet zitten. Ik begrijp dat volledig. Deze regs zitten vol voorzienbare problemen en nu klaarblijkelijk echt wel safety issues ook.

En laat ons a.u.b. niet doen alsof Max de enige piloot is die klaagt. Iedereen doet het. Buiten Russel dan. De enige durft het gewoon al wat meer zeggen als de andere.

Hier toch ook mixed feelings hoe max reageert op de nieuwe wagens.
Ik vraag me af of hij ook nog zo zou klagen als hij een topwagen had gekregen.
De nieuwe wagens/regels zijn voor iedereen gelijk.

Als het dan toch zo tegenzit, stop er dan gewoon mee. Dat klagen en zagen hoeft voor mij niet. Het is wat het is en maak er het beste van.

PS: wat betreft max zijn driving skills: hij is en blijft steengoed, dat kan niemand ontkennen imo.

Kerel klaagt al sinds 2023 over de nieuwe regels.
Ik denk dat minstens de helft van de grid wel akkoord is met Verstappen over de regels maar als zij dreigen met "vertrek", dan worden die uitgelachen want niemand die dat serieus opneemt :p.

Het is een beetje zoals Magnus Carlsen. Die is zo goed dat hij eigenlijk gewoonweg de maatstaf is. Als hij niet meedoet, is de prestige toch lager. Niemand die een bal geeft over de rest. Als een andere schaker dreigt, iedereen ligt ziek op de grond van te lachen. .

En laat ons a.u.b. niet doen alsof Max de enige piloot is die klaagt. Iedereen doet het. Buiten Russel dan. De enige durft het gewoon al wat meer zeggen als de andere.
En die zou eigenlijk na bearman dit weekend als voorzitter van de GPDA toch ook wel eens zijn mond mogen opendoen.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan