Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Uiteraard is dat een combinatie van de 2.Is toch gewoon een feit dat niemand hier zou speculeren dat Max zou stoppen mocht hij nu een championship winning auto hebben?
Dus zijn mogelijk stoppen gaat echt wel samen met het feit dat hij een slechte auto heeft. Dat en uiteraard het feit dat hij geen fan is van de nieuwe regels. Maar beide gaan echt wel samen.
Soit, ik was in het begin nog redelijk hoopvol en ben dat nog steeds, ik denk echt dat we met deze auto's leuke races kunnen zien. Maar ik ben wel 100% akkoord dat de spanning en sensatie in de quali's helemaal weg zijn en dat het super clipping er echt uit moet. Hopelijk vinden ze in de komende weken de oplossingen hiervoor.
Een paar uur na de race doet er zich de ronde in de paddock dat ze de battery deployment willen nerfen voor 2026 om de yoyo battery racing tegen te gaan en om crashes zoals vandaag te voorkomen. Voor 2027 zouden ze naar een 70/30 verhouding willen gaan. Dat kan uiteraard niet tijdens het seizoen aangepast worden. Er is hoop.Breng gewoon die 50/50 verhouding terug naar 70 Ice en 30 elektro en 't is opgelost. Maar om zoiets in een seizoen te veranderen.... alles is voorzien op die 50/50 regel, brandstoftanks etc...
Ze hadden nu de batterij ook al wat generfed in Q.Een paar uur na de race doet er zich de ronde in de paddock dat ze de battery deployment willen nerfen voor 2026 om de yoyo battery racing tegen te gaan en om crashes zoals vandaag te voorkomen. Voor 2027 zouden ze naar een 70/30 verhouding willen gaan. Dat kan uiteraard niet tijdens het seizoen aangepast worden. Er is hoop.
Dit geldt eigenlijk voor alle piloten. Kijk wat Hamilton en Schumacher presteerde in een mindere auto.Max is de beste piloot als hij een auto krijgt die 100% op zijn maat gemaakt anders is hij een meeloper zoals zoveel andere.
Dit is geen kritiek maar gewoon een vaststelling.
In de loop van het jaar zullen ze bij redbull wel het nodige doen en meer een auto op zijn maat brengen.
Max is de beste piloot als hij een auto krijgt die 100% op zijn maat gemaakt anders is hij een meeloper zoals zoveel andere.
Verstappen is hier wel de uitzondering hé.Dit geldt eigenlijk voor alle piloten. Kijk wat Hamilton en Schumacher presteerde in een mindere auto.
TCS is toch geen AI? En F1 wgens hebben al bijna 20 jaar geen TCS meer... Geen launch control etc. Is de start niet een van de meest pure dingen?Verstappen is hier wel de uitzondering hé.
Die is met een mindere auto kampioen geworden en bijna kampioen.
Meeloper, rofl
Voor de rest is de snelle oplossing de IA eruit halen.
Dat de pitmuur of de coureur de clipping een beetje kan in gang zetten ipv van AI (is mischien te moeilijk)
De AI bij de start eruit halen zijn ook dingen die ik graag zou zien.
Sommige dino's hier denken dat het starten nog heel manueel is, maar dat is dikke bullsh*t. Ja, ze moeten 'manueel' clutch doen, dat is het enige.
Voor de rest is het pedaal helemaal ingedrukt houden en de motor regelt hoeveel power er naar de wielen gaat. (ook weer door IA)
Ik denk dat de piloten zelf nog maar heel weinig kunnen doen buiten de reactiesnelheid en het effectief van trajectoire kiezen
Nee, de nieuwe batterijsoftware regelt bijna zoals een TCS vandaag de deployment. Het is effectief geen tractiecontrole, maar het is meer de AI dat kiest hoeveel gas je echt geeft(voor de piloot is het gewoon vol gas). Het is de AI die regelt hoeveel vermogen er kan vrijgegeven worden. (dat verklaart de grote verschillen bij de starts).TCS is toch geen AI? En F1 wgens hebben al bijna 20 jaar geen TCS meer... Geen launch control etc. Is de start niet een van de meest pure dingen?
Was vandaag op de nurburgring aan het rijden en is ondertussen juist thuis toegekomenVerstappen doet zelfs niet mee aan de testdagen die eraankomen
F1 tyre test.Verstappen doet zelfs niet mee aan de testdagen die eraankomen
Hier toch ook mixed feelings hoe max reageert op de nieuwe wagens.
Ik vraag me af of hij ook nog zo zou klagen als hij een topwagen had gekregen.
De nieuwe wagens/regels zijn voor iedereen gelijk.
Als het dan toch zo tegenzit, stop er dan gewoon mee. Dat klagen en zagen hoeft voor mij niet. Het is wat het is en maak er het beste van.
PS: wat betreft max zijn driving skills: hij is en blijft steengoed, dat kan niemand ontkennen imo.
.En die zou eigenlijk na bearman dit weekend als voorzitter van de GPDA toch ook wel eens zijn mond mogen opendoen.En laat ons a.u.b. niet doen alsof Max de enige piloot is die klaagt. Iedereen doet het. Buiten Russel dan. De enige durft het gewoon al wat meer zeggen als de andere.
Dat is Carlos ondertussen.En die zou eigenlijk na bearman dit weekend als voorzitter van de GPDA toch ook wel eens zijn mond mogen opendoen.
Beide dus. Maar in zijn functie mag hem dus minstens de veiligheid eens aanhalen.Dat is Carlos ondertussen.