FIA Formula One 2026

Wie wordt wereldkampioen in 2026 ?

• Lando Norris

Stemmen: 1 1,9%
  • Oscar Piastri

Stemmen: 5 9,4%
  • Charles Leclerc

Stemmen: 8 15,1%
  • Lewis Hamilton

Stemmen: 4 7,5%
  • Max Verstappen

Stemmen: 23 43,4%
  • Isack Hadjar

Stemmen: 0 0,0%
  • George Russell

Stemmen: 4 7,5%
  • Andrea Kimi Antonelli

Stemmen: 2 3,8%
  • Fernando Alonso

Stemmen: 3 5,7%
  • Lance Stroll

• Pierre Gasly

• Franco Colapinto

• Esteban Ocon

• Oliver Bearman

• Liam Lawson

• Arvid Lindblad

• Alexander Albon

• Carlos Sainz

• Nico Hulkenberg

• Gabriel Bortoleto

• Sergio Perez

• Valtteri Bottas

• Totaal aantal stemmers
    53
  • Opiniepeiling gesloten .
Beetje een leuke race, behalve die absurde inhaalbewegingen door tech, niet door stuurmanskust. Dat blijft heel het jaar nog een ding.
Verstappen toch wel wat fouten gemaakt deze race, zijn we niet gewend. Misschien terug wat meer focus nodig op F1. Dit had een podium moeten zijn. Met Russell ook weer een akkefietje.

Leclerc... wat was dat? Het lijkt wel nooit wat te worden voor hem. Zo'n talent.

Antonelli rijdt Russel het snot voor de ogen. Zo'n sterk begin van het seizoen had ik ook niet verwacht van hem. Hij reed een magistrale race.
Mercedes is zo goed als al hun voorsprong kwijt. Vooral McLaren hijgt in hun nek.

De Red Bull upgrades hebben ook duidelijk gewerkt ,en toch wel bijzonder hoe goed die eigen motor meteen meekan. Hadden ook weinig volgers gedacht.

, behalve die absurde inhaalbewegingen door tech,
Ge beseft dat alle DRS inhaalbewegingen de laatste x jaar minstens even absurd waren?

Leuke race. Max doet weer een perfecte 360 als hij spint. Dat is keer op keer. Indrukwekkend hoe hij dat doet.

Kimi... Niet verwacht na vorig seizoen. Russel gewoon slecht.

Valt me dit seizoen ook op hoe veel fouten door piloten gemaakt worden. Terwijl er langs de andere kant gezegd wordt dat zelfs de kok van het team met deze auto's kan rijden. Is eigenlijk al iedere race dit seizoen denk ik.

Ge beseft dat alle DRS inhaalbewegingen de laatste x jaar minstens even absurd waren?
Zeker, DRS was ook een groot onding, maar daarvan wist je als rijder nog waar je de vleugel ging openen.
Valt me dit seizoen ook op hoe veel fouten door piloten gemaakt worden. Terwijl er langs de andere kant gezegd wordt dat zelfs de kok van het team met deze auto's kan rijden. Is eigenlijk al iedere race dit seizoen denk ik.
Ik vind dat zelf ook leuk, maar ik vrees dat de foutenlast vooral door de technologie komt. Deployment die onverwacht komt, dat soort zaken. Het besturen zelf zal minder moeilijk zijn, mits de wagens absoluut niet op de limiet rijden van wat kan.

Leclerc 20s en P8.
Verstappen 5s voor die witte lijn. Snap ook echt niet dat ze dat pas na de race onderzoeken.. verandert niets voor hem nu.

Leclerc 20s en P8.
Verstappen 5s voor die witte lijn. Snap ook echt niet dat ze dat pas na de race onderzoeken.. verandert niets voor hem nu.

Dat leek me inderdaad iets dat ze toch wel zeer snel tijdens de race hadden kunnen nakijken en bevestigen.

dat vond het F1TV commentaar team ook al raar, maar ze kregen dan een bericht dat het toch niet helemaal duidelijk was op het beeld.
wat ook geen verduidelijkend antwoord is.

Maar met DRS was het gewoon a) minder groot verschil, b) voorspelbaar waar want enkel in DRS zones. Nu lijkt het gewoon compleet random hoe 1 wagen ineens een heel pak sneller een andere inhaalt.

Laatste roddels uit F1:
Esteban Ocon lijkt op weg naar een midseason exit bij Haas na een teleurstellend seizoensbegin en spanningen met teambaas Komatsu.
Flavio Briatore zijn dagen bij Alpine lijken ook geteld, en er is een verkoop aan BYD op handen.

Russell is echt nergens dit seizoen. Vuile move op Antonelli, hij voelt de druk langs alle kanten.
Norris is wel heel goed bezig. Hamilton vroeg weer teveel van zijn banden in het begin, het lukt gewoon niet meer voor hem.
Dikke buis voor de regie deze sprintkoers, echt verschrikkelijk slecht. Je krijgt niets van replays en zelfs de actie wordt gemist.
Perez 11de!!

Laatst bewerkt:
Dikke buis voor de regie deze sprintkoers, echt verschrikkelijk slecht.
Valt me dit seizoen ook wel op... Miami was compleet belachelijk op dat gebied.

Ik hoop niet dat Antonelli wat te veel geklaagd heeft op de radio.
Denk eigenlijk niet dat Russel heel veel fout deed. Kimi zet zich daar ergens wat eigenlijk onmogelijk is?

Kimi was volgens mee wel serieus wat sneller dan Russel.

Maar ik zou het nog eens moeten zien. Want de regie....

Het was inderdaad niet helemaal duidelijk.. het leek wel dat Russell heel weinig plaats liet, maar Antonelli moet ook niet denken dat ie er gratis langs mag. Dat gezegd zijnde vond ik Toto's reactie wel hard. Het is een teenager FFS...

leuke qualifying wel. het zit allemaal niet zo ver uiteen als het in Melbourne leek
4 top-teams dit jaar, en in de sprint was het super-clipping-inhalen toch een pak minder, denk ik?

het wordt dan toch nog een leuk seizoen

Intense quali ja. Ze reden allemaal zichtbaar op de limiet, veel lockups en correcties. Zoals Miami is Canada duidelijk ook beter geschikt voor de nieuwe regs.

4 topteams dicht bij elkaar, en ookal is Mercedes nog altijd de sterkste, er kan best veel gebeuren als Russell en Antonelli hard mogen blijven racen. Toto ziet het blijkbaar graag. Afwachten hoelang dat zo blijft :unsure:

McLaren lijkt de derde hond met vooral Norris die sterk bezig is. Piastri zit niet ver, maar is voor de rest relatief anoniem bezig dit seizoen. Al was dat wel een geschifte inhaalbeweging op Hamilton tijdens de sprint.

Als Mercedes goed blijft starten is Ferrari wel een serieuze troef kwijt. En alleen Hamilton leek gisteren de echte snelheid eruit te krijgen. Hopelijk krijgt Leclerc z'n shit nog together.

Bij RBR is Hadjar hier duidelijk het meest comfortabel met de wagen. Toch is Verstappen uiteindelijk weer een beetje sneller, maar het scheelt niets.

Veel mogelijkheden, met daarbovenop wat kans op regen. Dit kan wel eens heel interessant worden ja.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan