FIA Formula One 2026

Wie wordt wereldkampioen in 2026 ?

• Lando Norris

Stemmen: 1 1,9%
  • Oscar Piastri

Stemmen: 5 9,4%
  • Charles Leclerc

Stemmen: 8 15,1%
  • Lewis Hamilton

Stemmen: 4 7,5%
  • Max Verstappen

Stemmen: 23 43,4%
  • Isack Hadjar

Stemmen: 0 0,0%
  • George Russell

Stemmen: 4 7,5%
  • Andrea Kimi Antonelli

Stemmen: 2 3,8%
  • Fernando Alonso

Stemmen: 3 5,7%
  • Lance Stroll

• Pierre Gasly

• Franco Colapinto

• Esteban Ocon

• Oliver Bearman

• Liam Lawson

• Arvid Lindblad

• Alexander Albon

• Carlos Sainz

• Nico Hulkenberg

• Gabriel Bortoleto

• Sergio Perez

• Valtteri Bottas

• Totaal aantal stemmers
    53
  • Opiniepeiling gesloten .
1. Mercedes
2. Ferrari en RedBull

Ferrari zag er heel goed bestuurbaar uit. RedBull toch wel verrassend.

Aston Martin voorlopig een vraagteken. Radicale wagen. Gaat dat werken?

Aston Martin voorlopig een vraagteken. Radicale wagen. Gaat dat werken?
‘t Is een radicaal design, wat wel eens heel goed zou kunnen uitdraaien. Maar die test voorspelt niet veel goeds voor het begin van het seizoen. Ne dag minder testen, en dan nog eens ne dag aan 70 of 80%. Da’s gewoon ne hoop kostbare testtijd wat weg is.

Vergelijk dat met ne Mercedes of Red Bull, die op maandag een perfecte testsessie draaien rustig kunnen analyseren en kleine aanpassingen doen om dan enkele dagen later te kijken wat de aerodynamische effecten zijn daarvan.

Volgens Newey heeft Aston Martin 4 maanden achterstand, zaten ze met hun eerste model 4 maand later in de windtunnel dan de andere teams.
Misschien met een korrel zout te nemen. Ik verwacht een snel en onbetrouwbaar Aston Martin in de eerste races.

Die Red Bull schakelt als enige naar eerste versnelling op het einde van de remzone en gaat hoog in de toeren. Interessant en goed te horen op deze vergelijkende beelden. Audi heeft het ook een beetje. Knappe sidepods daar ook.
Aston Martin springt er voor mij qua design volledig uit t.o.v. de rest.

Na de eerste testweek is het nog lastig om iets te zeggen over de rangorde.
Dat Aston Martin en Cadillac het niet geweldig doen is duidelijk. De Mercedes motor had ook al wat problemen maar lijkt wel het beste in vorm. Red Bull is dan weer het snelst op de rechte stukken.
Benieuwd of we in de volgende testweek al echte performance runs gaan zien of men wacht tot de eerste race.
Voor mij is de grootste verrassing de bedrijfszekerheid van de Red Bull Ford en de Audi motoren. Waanzinnig hoe ver technologie is gekomen

Ik vraag mij af hoe Stroll Sr het doet.
Massa's geld, je hebt Newey, je hebt Alonso,...

Traagste auto...

Ja, ok. Nieuwe PU en Honda heeft serieuze achterstand op de rest maar om weer paar jaar nog te ploeteren vanachteren. Je zou toch iets van resultaat verwachten op de duur.

Zet Haas daar eens tegenover en die lijken een stevige middenveld wagen te hebben.

ik zou Haas nu ook niet als referentie nemen, tbh.
Zitten nu 10 jaar in F1, en hebben ook niks om dat te bewijzen, en ook meerdere jaren achteraan gebengeld. daar is toch ook niks van resultaat? er wordt wél minder geld naar gesmeten.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan