Fiets kopen bij decathlon?

TRUMP

Active member
Hi allen

Ik overweeg deze te kopen

Lijkt me toch een degelijke fiets met goede reviews.

Bovendien de helft van de prijs dan bij mijn locale fietswinkel, voor soortgelijke fiets.

Enige dat me ietwat tegen houd is , wat na de garantie?
Kan je niet meer bij decathlon terecht zeker? En zal een fietswinkel daar aan willen werken?

Your thoughts?

Decathlon heeft toch ook een eigen fiets servicedienst? Lijkt me aangewezen om daar te gaan voor onderhoud/reparatie omwille van originele reserve onderdelen.

Je kan zelfs met gelijk welke fiets naar de decathlon fietsherstellingsdienst gaan. Er is geen enkele vereiste dat die fiets daar moet gekocht zijn.

Prijzen zijn zeer correct.
Je vindt de prijzen ook gewoon online. Je kan ook online alles inplannen.

En die in Hasselt weet in ieder geval waar hij mee bezig is.

Over de fiets kan ik niet veel zeggen. Lees de reviews, zoek eens op YouTube van mensen die echt met die fiets hebben gereden.

Een identieke fiets bij een ander merk zal waarschijnlijk een 25% duurder zijn Decathlon kennende.

Het is best een mooie fiets vind ik. Prijs is ook goed.
Geraak je gemakkelijk bij een Decathlon filiaal voor je onderhoud en je hebt er zelf een testritje meegemaakt en voor jouw noden is die goed?
Zoja, zou ik het zeker overwegen!

Mijn vriendin heeft zo'n elektrische Elops. Rijbereik is zeker ok in het Gentse zonder heuvels.
De fiets rijdt heel aangenaam, hij trekt je echt vooruit. Dit is wel redelijk gevaarlijk wanneer het gesneeuwd heeft bijvoorbeeld.

De remmen zijn wel verschrikkelijk. Piepen langs alle kanten en heel snel dat je aanpassingen moet beginnen aanbregen aan de remkabel. De schijven heb ik al eens proper gemaakt met disc brake rotor cleaner, maar dat baatte niet. Ik heb nieuwe remschijven gekocht die ik er nog op moet installeren.

Mijn vriendin heeft zo'n elektrische Elops. Rijbereik is zeker ok in het Gentse zonder heuvels.
De fiets rijdt heel aangenaam, hij trekt je echt vooruit. Dit is wel redelijk gevaarlijk wanneer het gesneeuwd heeft bijvoorbeeld.

Ik heb er dit weekend even een testritje mee gedaan.
Inderdaad, de fiets trekt je goed vooruit. Bandenprofiel wel quasi onbestaande. Je ziet dat dit toch goedkoop rubber is precies.

Ik ga hem wel NIET kopen, want ik zit er te gebogen op. Fiets stuur kan ook niet omhoog, waardoor dit niet op te lossen is. (is ook meer een mountain bike model, zit toch liever wat rechter).
De remmen zijn wel verschrikkelijk. Piepen langs alle kanten en heel snel dat je aanpassingen moet beginnen aanbregen aan de remkabel. De schijven heb ik al eens proper gemaakt met disc brake rotor cleaner, maar dat baatte niet. Ik heb nieuwe remschijven gekocht die ik er nog op moet installeren.
Dat is me niet opgevallen, maar ja was quasi een nieuwe fiets natuurlijk nog niets van slijtage.

Inderdaad, de fiets trekt je goed vooruit. Bandenprofiel wel quasi onbestaande. Je ziet dat dit toch goedkoop rubber is precies.

Ik ga hem wel NIET kopen, want ik zit er te gebogen op. Fiets stuur kan ook niet omhoog, waardoor dit niet op te lossen is. (is ook meer een mountain bike model, zit toch liever wat rechter).

Dat is me niet opgevallen, maar ja was quasi een nieuwe fiets natuurlijk nog niets van slijtage.
Op een fiets heb je toch geen bandenprofiel nodig? Hoe meer contact met de baan, hoe beter. (Tenzij 't enkel voor off-road is.)

Je kan steeds een nieuwe stuurpen kopen waarvan de hoek aanpasbaar is natuurlijk.

Ik heb last van mijn nek en voor mijn mountainbike eentje gekocht van 40 euro en kan nu veel beter rechtop zitten.

Iemand ervaringen met de Kinder-jeugd fietsen bij Decathlon?
Ik ben op zoek naar een 26” fiets voor m’n zoon.
Over het algemeen een mooie balans qua prijs/kwaliteit.
Het zijn wel meestal zware fietsen, maar dat kan je verwachten voor deze prijsklasse. Dat zal bij andere merken in duurdere segmenten niet per sé beter zijn.

Terug
Bovenaan