FIFA 23

FIFA 23

Iemand al die Joao Mario geprobeerd? Met de upgrade in gedachten dat ik mss ideaal als sub
Wat bedoel je juist met de update? Alleszins doe ik nooit een SBC voor een bankzitter. Natuurlijk heb ik vorige maand wel SBC's gedaan die onderstussen op de bank verzeild geraakt zijn maar dat is iets anders. Ik merk meer en meer dat iedereen los gaat op speciale kaartjes maar sommige goldens gewoon nog steekds een pak beter zijn dan allerlei promokaarten of IF's. Ik ben dus nog in de fase met een halve simpel goude kaartjes ploeg. Ik ga wss in divisie 2 stranden voor einde seizoen 1. Altijd vervelend om die eerste week terug opnieuw te beginnen.

Wat gebeurt er met die weekend league kwalificatie punten die ik nu heb bij de reset? Ben je die weer kwijt of blijven die gewoon staan?

Wat gebeurt er met die weekend league kwalificatie punten die ik nu heb bij de reset? Ben je die weer kwijt of blijven die gewoon staan?
Ik ga er in alle geval minstens nog eentje spenderen

Ik dacht van vorig jaar dat die wegvielen, niet helemaal zeker wel

Wat een niveau verschil op vrijdag met zondagnamiddag in de champion finals - 5 matchen allemaal kansloos verloren. Duidelijk ook wel dat ge moet investeren in uw ploeg want mijn spelers kunnen geen harde passes geven of mannetje voorbij lopen. 5122 opstelling ook maar eens wijzigen denk ik

Wat een niveau verschil op vrijdag met zondagnamiddag in de champion finals - 5 matchen allemaal kansloos verloren. Duidelijk ook wel dat ge moet investeren in uw ploeg want mijn spelers kunnen geen harde passes geven of mannetje voorbij lopen. 5122 opstelling ook maar eens wijzigen denk ik
Sta nu 5/7 , vond het juist wat softer :p
Wss geluk met matchmaking dan. Ga dit weekend nog wa matchkes spelen.

Momenteel loopt er geen promo, of wel ?
no-god-of-war.gif

Ja is weeral typisch, ik ktijg alleen maar rode kaartjes tegen in qualifiers die lobben vanuit elke hoek

Die exploit is dus helemaal terug

Ok, poging nummer 6, ook weeral de mist in...

Tegen dit tempo zit ik der nekeer in tegen tots ofzo, met 3 gifted wins ofzo...

Valt toch op dat dit in schril contrast staat met de vorige jaren. Ik weet dat ik een jaartje ouder ben geworden tov fifa 22, en dat ik stilaan een oude r*kker aan het worden ben, maar dat alle reflexen ineens en ervaring ineens niks meer waard zijn vind ik toch frappant...

Ik probeer mogelijke verklaringen te vinden waarom ik telkens tegen tryhards uitkom met meerdere rooie kaartjes die u zot dribbelen en lobben met die lob exploit vanuit elke hoek...

Misschien dikke malchance dit jaar
Misschien is het telkens volle maan voor mijn tegenstanders op het moment van de match
Misschien heeft EA ne pik op mij
Misschien slechtst mogelijke matchmaking die er bestaat
Misschien vind ik het dus toch niet helemaal normaal meer dat ik 8 a 9 wins haalde vorig jaar, elke keer opnieuw, en nu 2 tot max 3 op 10 gespeelde matchen haal (met gifted bijgerekend)

Ik trek tryhards en vuile spelers aan als een 'moth to a flame' ...

Het begint echt een triestige zaak te worden, ik zou graag toch ene keer WL rewards willen, al is het maar basic van basic...

1 poging de mist in, 2de, 3de, kan ik begrijpen, maar 6 keer? Omfg

Iedereen is ineens pro geworden, OF krijgt een serieus helpend handje van de game ofzo :unsure:

Ik snap je frustratie @Ruigen Das . Ik ga er zelf niets op zeggen. Omdat ik door de jaren heen heb gemerkt dat je feedback nogal TE persoonlijk neemt. En je aangevallen voelt.

En toch ga ik 1 ding zeggen, slaag eens een match (video) van je zelf op en bekijk die eens. (Liefst objectief) En kijk wat je er uit kunt leren.

Dit jaar is het op PS5 vooral een heel ander spel geworden. Vorige jaren kon ik wel redelijk mee maar het spel focuste enkel op snelheid en dribbelen. Dit jaar ligt dat veel moeilijker, wat dan weer in mijn voordeel is. De meta-spelers halen interesseert me niet en dribbelen kan ik niet. De bal goed controleren en moeilijke passen geven wel en eindelijk brengt het dit jaar nog eens op in FIFA. 😅 Mss zal deze editie uw speelstijl minder liggen?

Wat valt daar dan uit te leren? Ik heb dagen dat ik geen 2 passen na elkaar kan geven en geen enkele win haal, andere dagen dat ik van mijn eigen vind dat ik zeker mee kan, maar dan krijg ik steevast tryhards tegen van t veertienduizendste knoopsgat... Precies of er zitten geen mediocre spelers in div 6? Zitten die dan allemaal opeengepakt in div 10?

Ik heb daar toch serieuze vragen bij, iedereen kan opeens skillen aan honderd in d'uur, terwijl iedereen hier verkondigt dat skillen net moeilijker geworden is deze fifa? Letterlijk iedereen heeft van 22 naar 23 opeens een bootcamp gevolgd in skillen? En matchmaking is echt van den hond zen kloten, voor mij toch...

En @Yurf , ik weet dat ik niet den beste passer ben, maar als dat alles is deze editie, laat dan maar snel een andere editie komen... Of fuck it, ging EA niet afsplitsen van fifa? Komt er maw een andere voetbalgame bij? Ik ben dat belachelijk gelob kotsemoeg, ik dacht even dat ze dat eruit hadden gelaten, niks is minder waar, letterlijk iedereen tovert Ronaldinho'kes uit zijn mouwen of het niks is... Mischien eens tijd voor een meer realistische voetbalgame? In de trend van een geuprade PES, die aan de huidge GEN meekan ofzo?

Wat valt daar dan uit te leren? Ik heb dagen dat ik geen 2 passen na elkaar kan geven en geen enkele win haal, andere dagen dat ik van mijn eigen vind dat ik zeker mee kan, maar dan krijg ik steevast tryhards tegen van t veertienduizendste knoopsgat... Precies of er zitten geen mediocre spelers in div 6? Zitten die dan allemaal opeengepakt in div 10?

Ik heb daar toch serieuze vragen bij, iedereen kan opeens skillen aan honderd in d'uur, terwijl iedereen hier verkondigt dat skillen net moeilijker geworden is deze fifa? Letterlijk iedereen heeft van 22 naar 23 opeens een bootcamp gevolgd in skillen? En matchmaking is echt van den hond zen kloten, voor mij toch...

En @Yurf , ik weet dat ik niet den beste passer ben, maar als dat alles is deze editie, laat dan maar snel een andere editie komen... Of fuck it, ging EA niet afsplitsen van fifa? Komt er maw een andere voetbalgame bij? Ik ben dat belachelijk gelob kotsemoeg, ik dacht even dat ze dat eruit hadden gelaten, niks is minder waar, letterlijk iedereen tovert Ronaldinho'kes uit zijn mouwen of het niks is... Mischien eens tijd voor een meer realistische voetbalgame? In de trend van een geuprade PES, die aan de huidge GEN meekan ofzo?
Mag ik eens vragen wat uw opstelling is? En hoe ziet uw ploeg er momenteel uit?

Wat zijn uw custom tactics?

Ok, poging nummer 6, ook weeral de mist in...

Tegen dit tempo zit ik der nekeer in tegen tots ofzo, met 3 gifted wins ofzo...

Valt toch op dat dit in schril contrast staat met de vorige jaren. Ik weet dat ik een jaartje ouder ben geworden tov fifa 22, en dat ik stilaan een oude r*kker aan het worden ben, maar dat alle reflexen ineens en ervaring ineens niks meer waard zijn vind ik toch frappant...

Ik probeer mogelijke verklaringen te vinden waarom ik telkens tegen tryhards uitkom met meerdere rooie kaartjes die u zot dribbelen en lobben met die lob exploit vanuit elke hoek...

Misschien dikke malchance dit jaar
Misschien is het telkens volle maan voor mijn tegenstanders op het moment van de match
Misschien heeft EA ne pik op mij
Misschien slechtst mogelijke matchmaking die er bestaat
Misschien vind ik het dus toch niet helemaal normaal meer dat ik 8 a 9 wins haalde vorig jaar, elke keer opnieuw, en nu 2 tot max 3 op 10 gespeelde matchen haal (met gifted bijgerekend)

Ik trek tryhards en vuile spelers aan als een 'moth to a flame' ...

Het begint echt een triestige zaak te worden, ik zou graag toch ene keer WL rewards willen, al is het maar basic van basic...

1 poging de mist in, 2de, 3de, kan ik begrijpen, maar 6 keer? Omfg

Iedereen is ineens pro geworden, OF krijgt een serieus helpend handje van de game ofzo :unsure:
mijn nederig advies. geen qualifying spele op vrijdag, krijgde zotte try hards tege da hun WL al hebbe afgespeeld. Ik vind woensdag en donderdag de beste dagen.
Nu voor gameplay, ik speel op ps5 dus kan ni veel helpe sinds ps4 serieus anders speelt maar mss meer driven passes geven of naar ps5 kome want skillen daar is serieus generfed en van overal lobben zie ik ook nooit (onnozele l2+O shots derintege...)
En dan ook, doen wat tegestander tege u gebruikt en werkt...

Mag ik eens vragen wat uw opstelling is? En hoe ziet uw ploeg er momenteel uit?

Wat zijn uw custom tactics?
PXL_20221104_233051789.jpg

In game 4231, volgens boras legend zijn setup denk ik

Wat er anders is dan standaard :
Spits : stay central

Ram (chiesa ) en lam (park) : get into box for crossing

CAM : stay forward
CDM : beiden op cover center
LB : standaard

RB : stay back while attacking
CB : standaard

Keeper : cautious with crosses

Bekijk bijlage 14852
In game 4231, volgens boras legend zijn setup denk ik

Wat er anders is dan standaard :
Spits : stay central

Ram (chiesa ) en lam (park) : get into box for crossing

CAM : stay forward
CDM : beiden op cover center
LB : standaard

RB : stay back while attacking
CB : standaard

Keeper : cautious with crosses
AL eens een 4222 geprobeerd?

Dit is mijn opstelling nu

Casemiro aanvallende impulsen. Rodri stay behind met agressieve onderschepping. Beiden dekking van het midden.

Beide spitsen zet ik centraal met get in behind.

Beide cams laat ik in de 16 komen bij een voorzet. Met deze opstelling heb ik telkens overwicht op het middenveld EN in de aanval altijd man genoeg om diep te sturen of de combinatie aan te gaan.

Dribbelen doe ik amper. Ik tik de bal rond zodat er openingen komen en dan ben ik vertrokken. Ik speel deze opstelling sinds een week en ben van divisie 5 naar 3 gegaan en momenteel 10-0 in WL. Op de pakweg 30 matchen deze week maar 2 verloren... Terwijl ik de week voordien alles bijna verloor.

Aan uw ploeg zal het niet liggen @Ruigen Das die is zeker meer dan goed genoeg (zowel ps4 als ps5) Ik snap zelfs niet dat je niet weet/beseft wat je kan leren op je eigen gameplay te herbekijken je kan doen bijleren.

Ik kijk bijna elke tegengoal terug om met de neus op de feiten gedrukt te worden wat ik verkeerd doe. Maar veel mensen willen niet inzien dat ze zelf iets fout doen, maar het de game is.

Voor de rest ga ik erover zwijgen want het haalt toch niet uit.

Btw ik ben blij dat ik een zo goed als volledig UT team heb. Want de Markt is KAPOT 🙈

Terug
Bovenaan