Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Is dat tegenwoordig niet evenveel miserie? of het nu wettelijk samenwonen of huwelijk noemt?Wablieft? dus jullie kochten een huis en 2 weken na aankoop is de relatie gedaan?
Das straf.
Nu zie ik hier SCHEIDING wel al veel voorbij komen in deze thread.
Voor mij een extra reden om niet te trouwen. Hoe graag mijn vriendin het ook wil, sorry, ik hou het op wettelijk samenwonen. (maar later wel aangevuld met notaris-vastgelegde extra rechten waardoor ze niets zou te kort komen als ik zou overlijden).
Hmmm geen idee, maar in ons geval, wij verdienen quasi evenveel (ik 400 bruto meer, dus netto scheelt dat maar iets van een 200 euro);Is dat tegenwoordig niet evenveel miserie? of het nu wettelijk samenwonen of huwelijk noemt?
Partners die wettelijk samenwonen moeten evenredig volgens hun inkomen bijdragen (zelfs al kom je onderling iets anders overeen) https://www.notaris.be/faq/familie/wat-houdt-wettelijk-samenwonen-in
Dus in theorie begrijp ik het alsvolgt
Als jij 9k verdient en uw partner 1k, en jullie allebei 1k 'bijdragen aan het gezin' (huur, ..) omdat je dat onderling overeenkomt. Na een jaar gaan jullie uiteen, dan heeft uw partner recht op het geld dat hij/zij teveel heeft betaald omdat die in principe amar 10% moest bijdragen. En dan kan je dus nog altijd in van die vechtscheiding toestanden terechtkomen?
(Echt)scheiding, ongeveer 30k EUR gekost.

Inderdaad, maar in het geval je getrouwd zou zijn, zou je ook nog vrij safe zitten op financieel vlak als je allebei hetzelfde verdient.Hmmm geen idee, maar in ons geval, wij verdienen quasi evenveel (ik 400 bruto meer, dus netto scheelt dat maar iets van een 200 euro);
en bovendien betaal ik de gas, electriciteit, water én dan nog eens de hypotheek (allemaal betaald met mijn bankrekening, we hebben geen gemeenschappelijke).
Dus ik denk dat ik vrij safe zit in dat geval.
Mijn eerste zelfbouwdrone ooit. Lipo inpluggen en de 'magic blue smoke' die ontsnapte (je weet wel.. die rook waar alle electronica op draait. Als die ontsnapt werkt het niet meer) Dat was ook een 3-400 euro de vuilbak in.Brand spanking nieuwe CPU opgefikt omdat ik de heatsink niet correct gemonteerd had. Kwam letterlijk rook uit 10 seconden na POST.
Tot nu toe eigenlijk gespaard gebleven van échte tegenslagen
) Ergste van al.. niets in het zwart laten doen in de woning. Wel grotendeels zelfbouw qua interieur.
)Je moet wel eerlijk blijven he: in de jaren dat je samenwoont of getrouwd bent, deel je de levenskosten en betaal je per persoon een pak minder dan een alleenstaande. Scheiden is altijd een financiële tegenvaller, maar nooit trouwen (of een duurzame relatie hebben) is dat evenzeer!Ik heb de indruk dat scheiding 1 van de meest frequente oorzaken is van een financiële put... dit + het feit dat er meer en meer mensen scheiden, relatie's en trouwen amper nog iets betekenen de dag van vandaag. Kan ik maar 1 ding concluderen.
NOOIT TROUWEN!![]()
Ik was niet getrouwd.Ik heb de indruk dat scheiding 1 van de meest frequente oorzaken is van een financiële put... dit + het feit dat er meer en meer mensen scheiden, relatie's en trouwen amper nog iets betekenen de dag van vandaag. Kan ik maar 1 ding concluderen.
NOOIT TROUWEN!![]()

Als je iets samen koopt ben je ieder 50/50 eigenaar of je nu getrouwd bent of niet draai je voor 50% van de kosten op.
Toch wel even zeggen dat er nooit een financiële put is geweestIk heb de indruk dat scheiding 1 van de meest frequente oorzaken is van een financiële put... dit + het feit dat er meer en meer mensen scheiden, relatie's en trouwen amper nog iets betekenen de dag van vandaag. Kan ik maar 1 ding concluderen.
NOOIT TROUWEN!![]()

Eigenlijk is het heel simpel terug te brengen tot: als je gaat scheiden zijn er enkel verliezers.
(2013)