Dit is echt zo deja vu...Huis samen 50/50 veel te duur aangekocht; moeten renoveren en dan met verlies moeten verkopen.![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dit is echt zo deja vu...Huis samen 50/50 veel te duur aangekocht; moeten renoveren en dan met verlies moeten verkopen.![]()
Aangezien niemand ècht "wint" bij een breuk, is het altijd "de ander" die als winnaar wordt gezien en de "ik" die gepluimd wordt.Beetje contradictorisch - niet zelden hoor ik spreken over "winnaars" bij een scheiding, of zinnen genre "ik word gepluimd".

Paar voorbeelden hoe iemand zich gepluimd kan voelen (= de perceptie hebben dat die gepluimd is):Beetje contradictorisch - niet zelden hoor ik spreken over "winnaars" bij een scheiding, of zinnen genre "ik word gepluimd".
Ik vind dit soort humblebragging hors categorie wel amusant. Jouw posts zijn stilaan echt the ones I love to hateIk heb ooit een pakket van 400 aandelen van Galapagos aan 8 gekocht en er slechts 300 van de 400 aan 175 verkocht. Die 100 die niet verkocht zijn, heeft me 15k gekost
Idem met aandelen van Twist. Gekocht aan 21 en verkocht aan 199. Had er 150 (of 125, weet niet meer exact) en heb er maar 100 (of 75) van verkocht. Op die 50 die niet verkocht zijn, ~8k gekost.
Ook 10k of zo verloren met Nyrstar. Denk dat dat de enige beurs flaters geweest zijn op de beurs (misschien was Google verkopen in 2009 of 2010 ergens ook een relatieve flater...)
Voor de rest ooit een ex gehad die de zichtrekening gepluimd had juist voor het uit elkaar gaan (en de helft van de inboedel gepikt). Dat heeft met toch ergens tussen de 5 en de 10k gekost. Als 23 of 24 jarige, was dat toch zuur.

Aangezien niemand ècht "wint" bij een breuk, is het altijd "de ander" die als winnaar wordt gezien en de "ik" die gepluimd wordt.
Ik heb nog nooit iemand horen zeggen: "ik kom hier als een winnaar uit en heb de ander eens goed gepluimd!" Omdat een breuk, zeker als er een eigendom is, geld kost aan beide partijen.
.
. Hoewel ik “als ik x aandeel had verkocht had het me zoveel opgebracht maar niet gedaan” geen financiële tegenslag vind. Dat is gewoon geen gerealiseerde winst.Dit toch wel. Ik heb ook niets verkocht op wat achteraf een goed moment leek te zijn, beetje eigen aan aandelen zeker?Gelukkig nog niets in de grootorde van 10k zoals er hier al gepasseerd zijn. Hoewel ik “als ik x aandeel had verkocht had het me zoveel opgebracht maar niet gedaan” geen financiële tegenslag vind. Dat is gewoon geen gerealiseerde winst.
Vermits galapagos momenteel nog altijd rond de 37euro noteert valt dit niet onder categorie financiële tegenslagen natuurlijk.Ik heb ooit een pakket van 400 aandelen van Galapagos aan 8 gekocht en er slechts 300 van de 400 aan 175 verkocht. Die 100 die niet verkocht zijn, heeft me 15k gekost
Idem met aandelen van Twist. Gekocht aan 21 en verkocht aan 199. Had er 150 (of 125, weet niet meer exact) en heb er maar 100 (of 75) van verkocht. Op die 50 die niet verkocht zijn, ~8k gekost.
Ook 10k of zo verloren met Nyrstar. Denk dat dat de enige beurs flaters geweest zijn op de beurs (misschien was Google verkopen in 2009 of 2010 ergens ook een relatieve flater...)
Voor de rest ooit een ex gehad die de zichtrekening gepluimd had juist voor het uit elkaar gaan (en de helft van de inboedel gepikt). Dat heeft met toch ergens tussen de 5 en de 10k gekost. Als 23 of 24 jarige, was dat toch zuur.

Mja, dat gevoel heb ik wel bij een aantal zaken hier. Veel dingen worden hier als tegenslag aanzien terwijl het eerder een geval is van "wie zijn gat verbrandt, moet op de blaren zitten" (dan heb ik het bijvoorbeeld over alle boetes die hier al gepost zijn).Gelukkig nog niets in de grootorde van 10k zoals er hier al gepasseerd zijn. Hoewel ik “als ik x aandeel had verkocht had het me zoveel opgebracht maar niet gedaan” geen financiële tegenslag vind.