Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Een goede kennis van mij is ook zwart, en stemt op Vlaams Belang en is groot fan van DVL. Wat hij zegt is dat hij vindt dat liberalen denken dat zwarten van hun zijn omdat liberaal stemmen de meest juiste keuze is voor een zwarte persoon, en dat dat soort mensen niet moeten zeggen wat hij moet doen, en dat dat ook racistisch is.Heb ik niet gezegd. Het gaat hier over Frankrijk, dus hoewel ik het niet vermeld heb, ga ik ervan uit dat iedereen begrijpt dat ik "stemmen op extreem-rechts in een blank gedomineerde samenleving" bedoel. Extreem-rechts is tegen de zwarte medemens in die samenleving, dus ik begrijp inderdaad niet waarom ze erop stemmen. Le Pen is niet de persoon die hun leven gaat verbeteren.
Compleet zoals verwacht of zoals je kon afleiden uit het patroon.Macron gewonnen met 58% volgenseerste exitpoll. Nog meer dan verwacht.
Denk dat Macron in de high 50's haalt, en eerder zelfs over de 60 dan onder de 55. Al kan onder de 55 ook. Maar ik denk dat de kans dat Le Pen wint abysmaal klein is. 2/10 is een overschatting van de kans nu. Mocht ik een gokje doen: 58 - 42 wat nog altijd meer voor Le Pen is dan in 2017.
Hopelijk beseft Macron wel dat hij wel iets moet doen aan de verzuchtingen van de franse bevolking.![]()
Emmanuel Macron verslaat Marine Le Pen en volgt zichzelf op als president van Frankrijk | VRT NWS Nieuws
In Frankrijk heeft Emmanuel Macron zijn rechts-radicale uitdager Marine Le Pen verslagen in de tweede ronde van de presidentsverkiezingen met 58,5 procent van de stemmen. De aftredende president mag zo aan een tweede ambtstermijn van vijf jaar beginnen.www.vrt.be
Een goede kennis van mij is ook zwart, en stemt op Vlaams Belang en is groot fan van DVL. Wat hij zegt is dat hij vindt dat liberalen denken dat zwarten van hun zijn omdat liberaal stemmen de meest juiste keuze is voor een zwarte persoon, en dat dat soort mensen niet moeten zeggen wat hij moet doen, en dat dat ook racistisch is.
Als je ziet hoe blanke liberalen reageren op zwarten die extreemrechts stemmen, kan ik daar eigenlijk inkomen.
Ik denk dat dit soort complottheorieen kan floreren, uiteraard doordat de media minder gecentraliseerd zijn, door de opkomst van "alternatieve media", sociale media etc. met digitalisering en ironisch genoeg globalisering.En de wacko's zijn ook weer losgelaten. Het is doorgestoken kaart door de WEF, de MSM, de big tech. Dominion zit in het spel, vervalste verkiezingssoftware! Waarschijnlijk zouden ze aliens er ook nog bijsleuren als het kon.
duizenden jaren van evolutie, kennisverbreding, verlichting, wetenschap en ontwikkeling. En we zijn op het punt gekomen dat het mensdom de term alle eer aandoet. Ik kan het niet meer aanzien.
En laat deze houding nu net een reden zijn waarom extreemrechts zo'n opmars maakt. Ten eerste maak je al foute veronderstellingen: Het VB wil allochtonen niet weg, laat staan ze onderdrukken. Die partij is ondertussen geëvolueerd naar een anti-Islampartij, en heeft ook de nodige leden/mandatarissen met allochtone achtergrond. Dat is zo de typische manier om over extreem rechts te praten, met halfslachtige info. Doet me denken aan het repertoire van de linkse partijen destijds, die waren ook altijd maar bezig dat het Vlaams blok de vrouwen aan de haard wilden. Tot een aantal van notoire anti-VBers het werkelijke programmapunt lazen (zonder te weten van wie het kwam), dan waren ze er wel voor te vinden.Als allochtoon stemmen op Vlaams Belang is raar, enkel en alleen omdat het stemmen is op een partij die u weg wil of in ieder geval zoveel als mogelijk wil 'onderdrukken'. Als allochtoon extreemrechts zijn daarentegen is niet raar. Je ziet vaak genoeg een spreidstand onder allochtonen dat ze hier voor Groen of PVDA stemmen, maar dan wel fan zijn van de Grijze Wolven, Putin, PiS, ...
Ik ken niemand die openlijk zegt voor het VB te stemmen. Belg of allochtoon, ik ken liever geen extreemrechtse mensen.
Ik zou het partijprogramma van het VB (bvb laatste verkiezingsprogramma) nog eens opnieuw lezen:Ten eerste maak je al foute veronderstellingen: Het VB wil allochtonen niet weg, laat staan ze onderdrukken. Die partij is ondertussen geëvolueerd naar een anti-Islampartij, en heeft ook de nodige leden/mandatarissen met allochtone achtergrond. Dat is zo de typische manier om over extreem rechts te praten, met halfslachtige info. Doet me denken aan het repertoire van de linkse partijen destijds, die waren ook altijd maar bezig dat het Vlaams blok de vrouwen aan de haard wilden. Tot een aantal van notoire anti-VBers het werkelijke programmapunt lazen (zonder te weten van wie het kwam), dan waren ze er wel voor te vinden.
Die laatste drie zijn voor mij eerder een poging om de positieve discriminatie tegen te gaan, niet om te ondrdrukken, maar goed.. ter discussie vatbaar.Ik zou het partijprogramma van het VB (bvb laatste verkiezingsprogramma) nog eens opnieuw lezen:
"Het principe in de Grondwet inschrijven dat de Vlaams-Europese leidcultuur de enige publieke cultuur is in Vlaanderen."
"Uitheemse culturen of godsdiensten kunnen niet ingeroepen worden om in Vlaanderen voorrechten of uitzonderingen af te dwingen. "
"Een stopzetting van de aantasting van de burgerlijke vrijheden in het kader van het antidiscriminatiebeleid: geen praktijktesten."
"Een stopzetting van de miljoenensubsidiëring van etnisch-culturele organisaties. "
En als je dan de wetsvoorstellen en amendementen (= praktijk) erbij haalt, is het nog een stuk duidelijker in welke richting ze willen gaan...
kan je dan eens uitleggen waarom het tweede punt ("uitheemse...") zegt dat enkel uitheemse culturen/godsdiensten geen voorrechten/uitzonderingen kunnen krijgen? Dat gaat niet over positieve discriminatie, dat gaat over andere godsdiensten niet toelaten. Iets wat tegen een van de principes van onze Europese cultuur (vrijheid van religie) is trouwens, ma soit.Die laatste drie zijn voor mij eerder een poging om de positieve discriminatie tegen te gaan, niet om te ondrdrukken, maar goed.. ter discussie vatbaar.
Het eerste: als je enkel je cultuur privé nog mag beleven wil dat zeggen dat je geen allochtoon mag zijn in het publieke leven. Want dan moet je volgens het partijprogramma terugkeren naar je eigen land. Toch als je de verkeerde religie hebt.Remi zei:Kan je me echter even meegeven welk punt aangeeft dat de allochtonen België moeten verlaten?
Neoliberalisme als pejoratieve vuilnisbakterm voor vanalles dat fout gaat, maar waar het zelfde over iets neoliberaal gaat...Achja, al bij al, echt close is het niet geworden. 17pp verschil, dat is enorm.
Wat wel goed is aan deze uitslag is dat het hopelijk de neoliberale stuiptrekkingen van Macron de komende vijf jaar wat tempert.
De media heeft zichzelf doen isoleren door maar één kant van het verhaal te verdedigen en uit te lichten. Ze hebben dat zelf veroorzaakt. Je kan toch onmogelijk nog van objectieve berichtgeving spreken enzovoort als in elk artikel de ene kant gedemoniseerd wordt en de andere kant altijd als de redder v. Europa. En dan krijg je ook het gevoel dat de ene kant de belangen v/d media vertegenwoordigt en raakt het vertrouwen zoek. En dan kan je als alternatief / fake medium winnen. Het is de basis van erosie van onze democratie.
Als het altijd dezelfden zijn die winnen, ja... dan telt een groot deel v/d bevolking niet mee.
Een voorrecht is toch een extra iets dat je kan krijgen? Een zwangere vrouw heeft op het openbaar vervoer het voorrecht om te mogen zitten. Als ze dat voorrecht afnemen, wil dat niet zeggen dat ze de bus niet meer mag pakken hé?kan je dan eens uitleggen waarom het tweede punt ("uitheemse...") zegt dat enkel uitheemse culturen/godsdiensten geen voorrechten/uitzonderingen kunnen krijgen? Dat gaat niet over positieve discriminatie, dat gaat over andere godsdiensten niet toelaten. Iets wat tegen een van de principes van onze Europese cultuur (vrijheid van religie) is trouwens, ma soit.
Dat eerste punt vind ik ook wel wat overdreven, niks mis met een cultureel evenement van buiten Vlaanderen.Het eerste: als je enkel je cultuur privé nog mag beleven wil dat zeggen dat je geen allochtoon mag zijn in het publieke leven. Want dan moet je volgens het partijprogramma terugkeren naar je eigen land. Toch als je de verkeerde religie hebt.
Fascist, nazi, neomarxist, neoliberaal, ... zodra men met die lege termen begint te schermen begin ik ook te zuchten.Neoliberalisme als pejoratieve vuilnisbakterm voor vanalles dat fout gaat, maar waar het zelfde over iets neoliberaal gaat...
Als ik kijk naar de grootte van de overheid en de overheidsuitgaven in het algemeen zie ik daar maar weinig neoliberaals aan hoor.
Er staat expliciet dat de "Vlaamse" cultuur de enige publieke cultuur zou zijn, in de grondwet ingeschreven zelfs. Als je als tweede punt zegt dat UITHEEMSE culturen/godsdiensten geen uitzonderingen kunnen krijgen, wil dat zeggen dat je publiek geen andere culturen/godsdiensten kan uiten. Dat wil dus bvb zeggen dat je geen publieke religieuze vieringen kan doen. Dus ja, het recht om hun godsdienst te beleven in moskeeën (die publieke ruimtes zijn, net zoals kerken), wordt ontnomen. Je hoeft daar echt geen vreemde kronkels voor te maken hoor. Iets is publiek en uniek en de andere mogen geen uitzondering krijgen.Een voorrecht is toch een extra iets dat je kan krijgen? Een zwangere vrouw heeft op het openbaar vervoer het voorrecht om te mogen zitten. Als ze dat voorrecht afnemen, wil dat niet zeggen dat ze de bus niet meer mag pakken hé?
In dit geval lijkt het me eerder dat je privé je godsdienst mag beleven (en persoonlijk geldt dat voor mij voor alle godsdiensten), maar hoeven er geen extra prvilieges te worden voorzien omdat iemand die religie volgt. Een voorrecht zou in een religeuze context bv zijn wanneer men een betaalde feestdag wil voor een religieus feest, en de gelovigen die feestdag ook krijgen. Door zoiets te weigeren wordt hen niet het recht ontnomen hun godsdienst te beleven zoals je beweert.
Religie is een stuk van cultuur.Remi zei:Dat eerste punt vind ik ook wel wat overdreven, niks mis met een cultureel evenement van buiten Vlaanderen.
Maar ik lees dus nog steeds niet waar er expliciet staat dat allochtonen België moeten verlaten. Zelfs al interpreteer je dat punt zo extreem als jij, er staat nergens dat ze MOETEN vertrekken, enkel dat je ze in privésfeer moet houden. En cultuur en religie zijn twee verschillende zaken.
Het zou een Trump-moment zijn geweest: veel hysterie en paniek, chaos en ... ehm ... "boeiende" jaren in het verschiet.Laat ons eerlijk zijn, als Le Pen als iemand die met Poetin dweept(e) in het huidig politiek klimaat wél werd verkozen was dat toch gewoon een schandaal geweest. Ja, onvrede met het establishment enzo, maar daarvoor op iemand stemmen die gewoon onze normen en waarden wilt ondergraven is toch enkele bruggen te ver.
Dat is de interpretatie van die mensen. En anderen interpreteren het als, je mag blijven als je je aan die regels houdt.Je mag blijven, maar je moet de Vlaamse cultuur gebruiken buitenshuis, mag geen eigen taal gebruiken om te communiceren (behalve toeristen) en een uitheemse religie gebruiken buitenshuis mag ook niet. Nee, dat is niet "je mag blijven", dat is waar mensen naar verwijzen als ze zeggen dat allochtonen moeten vertrekken volgens het Vlaams Belang.
Der is ook niemand die dit bedoelt, want men kan onmogelijk iemand die bvb enkel de Belgische nationaliteit heeft, naar een ander land sturen. Dat laatste is wat jij ervan maakt. Het is de keuze die het VB geeft: ofwel geef je je identiteit (cultuur/religie/...) af, ofwel vertrek je naar een ander land, die tegen de borst stuit. En die gewoon tégen de Europese waarden ingaat.Dat is de interpretatie van die mensen. En anderen interpreteren het als, je mag blijven als je je aan die regels houdt.
Nergens staat expliciet dat men als allochtoon het land moet verlaten.