Squidward
Well-known member
Eh hup… Ik ben geen fan van Le Pen maar de arrogantie van Macron mocht wel afgestraft worden.Idd, echt een serieus gebrek aan waardige kandidaten. Het gaat dus weer Macron - Le Pen worden als de exit polls kloppen.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Eh hup… Ik ben geen fan van Le Pen maar de arrogantie van Macron mocht wel afgestraft worden.Idd, echt een serieus gebrek aan waardige kandidaten. Het gaat dus weer Macron - Le Pen worden als de exit polls kloppen.
Eh hup… Ik ben geen fan van Le Pen maar de arrogantie van Macron mocht wel afgestraft worden.
28 tegen 24 percent uiteindelijk, Macron tegen Le Pen.
De stemmers van Melenchon zullen dus beslissen wie wint.
Neigen die eerder naar de rechtse kant van Le Pen of de koers die Macron vaart?
Ik heb geen zeg in de Franse verkiezingen dus ik denk dat ik een puur egoïstische mening mág hebben.Wat zeg je nu eigenlijk. Liever iemand met banden en sympathie voor het Kremlin als president van Frankrijk, dan iemand die volgens jouw te arrogant is?
Is dat niet eerder iets liberaal? Sarkozy en in zekere mate Chirac konden ook ferm uit de hoek komen. Van Hollande herinner ik me dat bijvoorbeeld veel minder.vind ik dat Macron arrogant geweest is deze tour
Hij heeft gewoon geen campagne gedaan, geweigerd om debatten te doen omdat hij beter te doen had. Het is zo een ‘entitlement’ dat mij stoort. Maar het is puur mijn eigen gevoel, dat.Is dat niet eerder iets liberaal? Sarkozy en in zekere mate Chirac konden ook ferm uit de hoek komen. Van Hollande herinner ik me dat bijvoorbeeld veel minder.
| Liste des candidats | Voix | % Inscrits | % Exprimés |
|---|---|---|---|
| M. Emmanuel MACRON | 9 560 579 | 20,21 | 27,60 |
| Mme Marine LE PEN | 8 109 802 | 17,14 | 23,41 |
| M. Jean-Luc MÉLENCHON | 7 605 495 | 16,08 | 21,95 |
| M. Éric ZEMMOUR | 2 442 673 | 5,16 | 7,05 |
| Mme Valérie PÉCRESSE | 1 658 377 | 3,51 | 4,79 |
| M. Yannick JADOT | 1 587 541 | 3,36 | 4,58 |
| M. Jean LASSALLE | 1 095 703 | 2,32 | 3,16 |
| M. Fabien ROUSSEL | 799 352 | 1,69 | 2,31 |
| M. Nicolas DUPONT-AIGNAN | 718 240 | 1,52 | 2,07 |
| Mme Anne HIDALGO | 604 203 | 1,28 | 1,74 |
| M. Philippe POUTOU | 265 827 | 0,56 | 0,77 |
| Mme Nathalie ARTHAUD | 195 893 | 0,41 | 0,57 |
Ik hoop alvast dat in de volgende ronde er geen grote groep die "anti-Macron" is, en nu verdeeld was over al die andere kandidaten, op Le Pen gaat stemmen.Voor wat het waard is, in 2017 had Macron na ronde 1 maar 24.0% en Le Pen had 21,3%. We hebben momenteel dus een grotere kloof tussen beiden, en Macron heeft ook nog eens een pak meer stemmen dan 5 jaar geleden.
Ik hoop alvast dat in de volgende ronde er geen grote groep die "anti-Macron" is, en nu verdeeld was over al die andere kandidaten, op Le Pen gaat stemmen.
Eigelijk is het al gewoon onbegrijpelijk hoe relatief makkelijk Le Pen al die bezwarende informatie rond banden met Poetin van zich kon afschudden. Of misschien was dat niet eens een probleem voor een hoop kiezers.
Ik dacht dat nu duidelijk werd hoe het sponsoren van dat soort partijen in de strategie kadert van het Kremlin om Europa te verdelen dit een effect ging hebben, maar dat lijkt eigenlijk amper te spelen.
Je hebt een deel mensen die geloven in samenzweringstheorieën maar je hebt ook een groot deel mensen die zich achtergelaten voelen door het asociale beleid van Macron, gericht op de middenklasse en daarboven. Om die allemaal weg te zetten als mensen die los staan van de realiteit vind ik toch niet correct. Het is ook geen toeval dat Le Pen traditioneel goed scoort in voormalig industriële gebieden zoals Noord-Frankrijk.De overgrote meerderheid van Le Pen-stemmers zijn sowieso al tegen de EU (want dankzij EU zoveel Moslims en vluchtelingen, en zoveel armoede: VrOeGeR wAs AlLeS bEtEr!!), hebben respect voor "het sterke leiderschap" van Poetin en vinden de VS (zonder Trump), de mainsteam media en het globalisme het grootste kwaad van de wereld. Overgiet dat nog met een sausje van "vaccins zijn slecht", "ze willen ons chips inplanten" en "Macron is een marionet van de Rotschilds", en je hebt gewoon miljoenen mensen die compleet los staan van de maatschappij zonder enige zin voor realiteit.