ThomasMore
Well-known member
Zal altijd moeilijk zijn om een norm te bepalen. Ik vind 25.000 ook wel erg laag (en moeilijk te controleren, zie eerdere posts).Ik vind dit systeem ook geen goed idee, het ontmoedigt sparen wat toch ook niet onbelangrijk is. Ik vind de grens voor een alleenstaande van € 25000 ook te laag, dat is onvoldoende voor eigen inbreng voor de aankoop van een deftige woning elders.
Anderzijds mag er wél een soort van vermogensevaluatie komen van mensen die een sociale woning betrekken.
Erft iemand die in een sociale woning woont voldoende (hetzij geld hetzij een andere woning van voldoende kwaliteit)? Of wint die zelfs de lotto?
Dan zou die persoon wél moeten vertrekken wat mij betreft, maar daar schiet deze wetgeving dan weer te kort.
Erf je? Ah, dan kan je dus wel dat huis verkopen en daar een dure sportwagen, wat kunst, wat goud dat je in een kluis stockeert, etc. van kopen, en ondertussen wel goedkoop op kosten van de rest van de samenleving blijven leven? Niet oké.
Anderzijds ben ik van overtuigd dat een bewoner van een sociale woning na een grote financiële meevaller wel vanzelf zal vertrekken. Denk niet dat er een lottomiljonair in op de luchtbal zal blijven wonen.
buiten dan in de portefeuilles van bepaald individuen.